EHBO en apotheekspulletjes voor 3 weken Thailand

Je leest overal zoveel verschillende dingen over wat je moet meenemen aan EHBO en apotheekspulletjes naar Thailand.
Wie kan mij vertellen wat voldoende is om mee te nemen als je drie weken gaat? We gaan waarschijnlijk veel duiken, snorkelen en jungletochten maken.

Alvast bedankt!

Jessica

gewoon dingen die je normaal ook meeneemt.
alles wat in een first aid kid zit.

martin
www.wereldrondreis.eu
http://sjaak.aroundtheglobe.nl

Hoi,

Volgende week vertrekken wij ook richting Thailand!
Wij nemen in onze EHBO het volgende mee:

• antibiotica tegen diarree
  • pleisters
  • een flesje zuurstofwater (heel kleintje waarvan je de dop moet afbreken, dus voor eenmalig gebruik).
  • een compres of twee
  • speciale hechtingsplakkers (zo van die witte reepjes)
  • een pincet
  • een schaartje
  • alcoholdoekjes

Dat is het ongeveer. Mijn schoonmoeder is verpleegster en heeft dit pakketje voor ons gemaakt. Misschien nemen we nog bvb dafalgan ofzoiets mee, maar meer niet.

Veel plezier!

Hoi!

Bedankt voor de reacties!
Waarvoor is een flesje zuurstofwater?
Wij nemen ook nog injectienaalden mee, voor het geval ons wat overkomt…

Veel plezier in Thailand!

Groet,
Jessica

Hoi!

Zuurstofwater (of isobetadine) is om wonden te ontsmetten.

Jij ook veel plezier!

Neem ook vooral Trachitol of Hibitane mee tegen beginnende keelpijn.
Dat heb ik hier in Azie nu al veel nodig gehad, het is heet, dus er is airco en voor je weet krijg je keelpijn.
Deze middelen helpen alleen als je ze meteen neemt zodra je keelpijn krijgt, ik heb nu al een keer of 4 een keelontsteking voorkomen.

Antibiotica tegen diarree?
Een gewone simpele diaree remmer van het Kruidvat is voldoende. Antibiotica gebruik je alleen bij infecties en het is een heftig middel.
Ik heb een paar keer een diarree remmer nodig gehad, ik neem ze vooral als ik moet reizen. Je wilt echt niet in een bus ziten met diarree. :stuck_out_tongue:

En wat ook een aanrader is, is een kleine insectenpomp. Als je dan wordt gebeten, dan zet je de pomp erop en weg is de pijn/jeuk. Dat ding gebruik ik heel veel en ik zal het vanaf nu altijd op reis bij me dragen.
Die dingen kun je bij elke drogist in Nederland kopen.

Een goede reis! :teeth:

Ik neem nooit iets mee. Als je iets mankeert ga je naar een pharmacy, vertel je het probleem (men spreekt engels) en je krijgt eerste klas medicijnen voor niet veel geld.
De Thaise medicijnen zijn vaak sterker en meer geschikt voor de kwaaltjes die je daar oploopt. Medicijnen moeten donker en op kamer temperatuur bewaard worden en dat doe je daar niet.
Schroom niet om naar een dokter of ziekenhuis te gaan als men je dat aanraad, die zijn daar uitstekend, schoon en niet duur (5 dagen in het ziekenhuis aan het infuus incl. medicijnen vanwege een bacterie, kosten 160 euro).

Maak je niet te druk, het is geen derde wereldland en er zijn geen afrikaanse toestanden.

Ik neem ook nooit iets mee van apotheekspullen…alleen een paar pleisters…
Zoals Vaarwel al zegt, kan je gewoon naar een pharmacy als je iets nodig hebt; er zijn er genoeg te vinden en veel medicijnen kan je daar gewoon halen (veel medicijnen die je hier in NL alleen op recept kan halen, kan je in Thailand gewoon in de pharmacy kopen).

dat vind ik niet slim…
altijd wat meenemen, je weet nooit wat er kan gebeuren…
En dan kun je het beter bij je hebben dan daar nog moeten kopen…

Sjaak
http://sjaak.aroundtheglobe.nl
www.wereldrondreis.eu

Tsja, dan kan je alles wel mee gaan nemen…ik zou persoonlijk verder echt niet weten wat ik nog meer mee zou moeten nemen…

Als ik voor een aantal dagen een trekking zou gaan maken, zou ik misschien nog iets meenemen tegen diarree…maar dat is het dan wel.

Ik ben het ook eens met Vaarwel en Dave toen ik nog op vakantie ging naar TH naam ik ook nooit wat mee.
En inderdad je kan hier alles krijgen zonder recept
en de zieken huisen zijn prima hier maar ik zou niet naar een 30bht ziekenhuis gaan.

Ron
http://www.thailandpartner4ever.com/forum

ik ben een half jaar op reis geweest en ben maar 3 dagen aan de schijt/ziek geweest… maar als ik ziek ben, dan wil ik spul bij de hand hebben en niet nogeens moeten gaan kopen… En wat is de moeite om het mee te nemen van huis?
maar dat is mijn mening.

Sjaak

www.wereldrondreis.eu

HOi,
Klopt wij gaan met 2 kinderen en ik neem ook alleen het hoognodige mee, onze kleinste kan niet tegen gewone pleisters dus ik neem dan kinderpleisters mee. Paracetmol en ibuprofen 600 als je eens kiespijn zou krijgen en iets voor de keel dat klopt met die airconditioning en iets tegen oorpijn Otalgan, en diarree. Dat was het een beetje. Daar is het echt super gemakkelijk om iets in een apotheek te kopen. Goede medicijnen en goede hulp
Groetjes Yvette

Ik heb van de week in Lonely Planet van Thailand gelezen dat ongeveer 30 procent van de vakantiegangers/ reizigers last van travellers diarree krijgt en dat je daarom beter een antibiotica daartegen kunt meenemen.
Weet iemand hier meer vanaf, aangezien je antibiotica niet zomaar bij de apotheek kunt krijgen? Is het echt zo erg dat je zo’n agressief middel als antibiotica moet meenemen? Er staat dat je dit soort diarree wel met diarreeremmers kunt bestrijden, maar dat het dan net zo hard weer terug komt, aangezien het om een bacterie gaat, die je alleen met antibiotica kunt tegengaan.

Groet,
Jessica

HOi,

Als je echt daar diarree krijgt dan geloof me maar krijg je daar in de apotheek zeker een goed middel zelfs antibiotica.
Wij hebben met onze 2 kinderen nergens last van gehad. We hebben zelfs daar op het strand gegeten en bij het lokale volk in Kanchanaburi. Hier zou je daar nooit van eten als je de hygiene ziet maar je doet het gewoon en ik moet zeggen het eten is geweldig alles waar het druk is en waar het goed wordt doorgebakken hoef je je geen zorgen te maken.
Groetjes Yvette

Bedankt voor de reactie. Als het zover is, kunnen we in Thailand dus goed terecht!

Groet,
Jessica

Een middeltje tegen diaree kan je altijd meenemen; dat zijn de kosten niet, het weegt niets en altijd bij de hand. Voor de rest kan je daar alles krijgen tegen een fractie van de nederlandse prijs (zelfs in de supermarkt). Wat je echter niet moet vergeten is, dat ijsblokjes vaak de boosdoener zijn van diaree (wees daar dus voorzichtig mee, ik trap er ook nog in). Verder kan je ORS meenemen. Wat ik ook veel gebruik is tijgerbalsem, maar dat kan je daar ook in overvloed krijgen.

ik kom ongeveer 6 keer per jaar in Thailand en neem nooit medicijnen en verbandspullen mee. De Farmacy’s daar zijn werkelijk fantastisch. Degenen, die je te woord staan hebben bijna allemaal medicijnen gestudeerd en geven je meteen de juiste spullen. Maar ook de artsen zijn super behulpzaam. Je bent daar klant en niet zoals in Nederland patient. Wachtijden bestaan niet en alles in ongeveer de helft goedkoper. Bovendien ben je in het Land of Smiles, dus iedereen lacht!!!

Wij wonen en werken hier en je kan hier hier echt op iedere hoek van de straat goede medicijnen krijgen en kundig advies. Ziekenhuizen zijn ook prima dus ik zou inderdaad niet overdreven veel meenemen, hooguit iets tegen diaree en paracetamol.