Over 6 weken vertrek ik met mijn vriend voor 3 maanden naar Vietnam, Cambodja en Thailand.
Heel veel zin in maar wil me ook voorbereiden op eventuele reisongemakken en/of reisziekte.
Ik vroeg me af wat jullie zoal aan medicijnen? Wat zit er in jullie ‘reisapotheek’?
De gebruikelijke medicijnen, zoals ibuprofen, neusdruppels, anti-diaree middel, ORS, pleister etc.
Je zou kunnen overwegen een setje injectienaalden mee te nemen, maar voor de rest is alles te koop volgens mij!
In Viet Nam is alles wat Wilma schreef te koop, maar neem wat Wilma schreef mee voor de eerste dagen.
Krijg je bijv. diarree dan kan je daar je voorraad aanvullen; dus vele strips meenemen is niet nodig maar voor de eerste dagen ziekte meenemen is voldoende.
Je moet wel even op internet de basiscomponent van het geneesmiddel zoeken als je het nodig hebt, want geneesmiddelen in Vietnam hebben vaak een andere naam, maar apothekers zijn meestal erg goed (en meestal ook dokter en tandarts in bijberoep )
Mijn vrouw zit in de verpleging en noemt dit ook en dan komen er wat doosjes op de toonbank en dan kijkt ze naar de dosering.
Maar wanneer je gaat voor imodeum en je noemt dit, dan verstaan ze het wel.
Houd met imodeum wel in de gaten er in Viet Nam ook capsules bestaan van 4 en 6 mg, terwijl we in Nederland aan 2 mg gewend zijn.
Dus koop je per ongeluk 6mg en je denkt 2 mg te hebben en slikt deze 3x daags 2 capsules , uitgaande van 2mg, dan is dat niet helemaal het doel wat je voor ogen had. Is dan 36mg ipv 6 mg.