6 wkn Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja. Help!

We gaan 6 wkn naar Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja. Al veel gereisd (US, Afrika, Midden Oosten) maar dit is de 1ste keer backpacken en hoor graag wat tips vd “experts”.

  1. Medicijnen zoals paracetamol, norrit, anti muggenspul, insektencreme voor als je gestoken bent, jodium etc. kan ik deze makkelijk in Bangkok kopen?

  2. wat mag ik absoluut niet vergeten mee te nemen? uiteraard heb ik geld, creditcards, visum, paspoort, stekker, telefoon etc. allemaal op het lijstje staan, maar de ultieme backpackers tip hoor ik graag van jullie?

  3. Moet je de Gibbon Experience in laos vooraf reserveren? we willen eigenlijk nergens aan vast zitten wat betreft tijd

  4. wat zijn leuke rustige eilandjes in Zuid Thailand om de laatste dagen te relaxen. Zoals iedereen wil een hutje op het strand en niet te massaal en geen grote hotels.

Andere toptips over deze 4 landen zijn welkom. Ik weet niet of het haalbaar is ze alle 4 in 6 wkn te doen maar dorodat we niet teveel vooruit willen plannen zijn we flexibel met hoe lang we waar willen blijven.

:chin:Ik peroonlijk vind het nog al veel vier landen in 6 weken zal het bij 1 of hoogstens 2 houden Thailand ben je naar 4 weken nog niet uit gekeken
En alles is te koop in Bangkok :thailand::cambodia:

  1. zoals Fransjes al zei: alles is te koop en bijna altijd nog beter/goedkoper dan hier.
  2. Toiletrol in je backpak, altijd handig in Thailand…
  3. Weet niet wanneer jullie gaan, maar in het piekseizoen wel handig om te reserveren…
  4. Koh Kho Khao, Koh lanta, Koh Lipe allen prachtige rustige eilandjes met hutjes op het strand.

Mij lijkt 4 landen in 6 weken ook extreem veel. Dan zit je de helft van de tijd in bussen en vliegtuigen, en hou je maar de andere helft over om daadwerkelijk te genieten van vakantie / een omgeving. Ik zou het bij twee landen houden.

Dit is een handige site om Thaise eilanden te vergelijken:

Mijn Laos blog en foto’s vind je via mijn website, zie handtekening.

Misschien is een klamboe nog handig om mee te nemen. Wij vonden Koh Tao een mooi en rustig eilandje. Leuker dan Koh Samui, en erg mooi om te snorkelen.