Medicijnen mee naar Bali

Hallo allemaal,
Voor onze reis naar Bali nemen we uiteraard onze voorgeschreven medicijnen mee, samen met een in het Engels opgestelde en ondertekende brief van onze arts. De medicijnen zitten in hun originele doosje met de sticker van de apotheek en de naam er op.
Het betreft geen opiaten dus we hoeven het niet te laten legaliseren.

Nu willen we graag ook paracetamol en ibuprofen meenemen (ivm migraine), maar deze staan natuurlijk niet op ‘naam’ en zijn hier in NL gewoon los verkrijgbaar.
Gaat dit problemen opleveren bij een controle? Dezelfde vraag eigenlijk voor de anticonceptiepil. Het zou zonde zijn als blijkt dat dit in Indonesië allemaal niet zomaar is toegestaan.

Ik verwacht geen problemen, maar better safe then sorry. Alvast bedankt!

Nog nooit problemen mee gehad, heb allerlei vitaminen en ook Paracetamol bij en daar is nog nooit een reactie op gekomen

Wij nemen altijd medicijnen mee, ook paracetamol en ibuprofen nooit problemen mee gehad. Voor mijn andere medicijnen heb ik een medisch paspoort bij de apotheek gevraagd en voor de injectie naalden (trombose) bij de luchtvaartmaatschappij aangegeven dat ik ze meeneem. Bij Singapore Airlines moest ik een engelstalige brief ondertekend door mijn huisarts en mezelf maximaal 2 weken voor vertrek faxen naar het hoofdkantoor. Dit jaar vliegen we met Garuda, ik moet alleen zorgen dat de injecties op mijn medisch paspoort staan.

Paracetamol -Ibuproven- Aspirine - en nog sterkere pijnbestrijders kan je beter hier op Bali kopen , zonder recept .
Krijg je geen last met de douane , de regels zijn strenger geworden
Zelf bestelde ik al jaren vitamines bij Swanson USA , betaald met credit card , werd niet thuis afgeleverd maar ik moest naar Bea dan Cukai in Denpasar, ook daar kreeg ik het paketje niet mee ,hoewel ik het zag liggen!! Bij tracking parcel zag ik gisteren dat het nog in Denpasar ligt.
Hoewel de tracking stopt op 28-06-2014 . foetsie mijn 200 USD

Helaas wat tegenstrijdige berichten. Paulana wat voor last kan ik krijgen dan? Als ze in Bali zonder recept te verkrijgen zijn betekent het dus dat ze legaal zijn… toch?

Ze zijn niet illegaal en bij kleine hoeveelheden zal niemand moeilijk doen.

En wat Paulana zegt: je kan ze makkelijk ter plekke kopen voor minder dan in NL. Ik vul ook m’n medicijnkastje meestal op vakantie aan :slight_smile:

1 like

Bedankt Jenny/anderen. Kan ik de paracetamol gewoon meenemen in de handbaggage?

Ik stop belangrijke medicijnen (die niet vloeibaar zijn) altijd in m’n handbagage.

Medicijnen die makkelijk te vervangen zijn, als paracetamol en diarreeremmers, check ik meestal in. Maar ook deze mogen in de handbagage.

Ik stop het meeste idd ook in de ingecheckte baggage maar vind het wel fijn om onderweg paracetamol bij te hebben, krijg vaak hoofdpijn van lange vluchten.
De paracetamol is gewoon van de kruidvat en staat uiteraard niet op naam, maar ik ga er vanuit dat de Indonesiërs weten wat paracetamol is en niet denken dat het XTC pillen zijn :hihi:

Wij proberen je uit te leggen dat Paracetamol-Ibuproven hier in Bali goedkoper zijn als in Nederland of Belgie.
Met andere woorden : neem zoveel mee als je denkt nodig te hebben tijdens de lange vlucht , en koop de rest hier.!!
Ik hoop dat het nu duidelijk is voor je

Prettige vakantie