Wij gaan over 3 weken met ons gezin voor 3 weken naar bali. Onze dochter van 8 heeft epilepsie en heeft daar dagelijks medicatie voor. Deze valt niet onder de opiumwet dus kan ik zo mee nemen. De noodmedicatie is diazepam en valt wel onder de opiumwet. Kan ik deze gewoon meenemen als ik een brief (in het engels)van de huisarts heb dat deze voorgeschreven staat?
Groetjes Ellen
ik zou even langs de apotheek gaan voor advies. daar kun je ook een aanvullend medicijnenpaspoort aanvragen.
de kans dat je wordt gecontroleerd is klein, maar je wilt natuurlijk niet het risico lopen om in Indonesie in de cel te belanden!
Heb altijd een geneesmiddelenpaspoort bij me. Maar ben na jaren vliegen nog nooit gecontroleerd.Zelfs naalden mee in handbagage en nooit controle gehad.
Veel plezier en hoop dat je dochter geen aanval krijgt…
Bedankt voor de reacties! Ik moet een engelse medische verklaring van huisarts hebben ben ik achter.
Gelukkig is mijn dochter al 2 jaar aanvalsvrij
De apotheek print meteen een lijst van jouw medicijnen uit in Engels en Nederlands, laat daaronder een stempel en handtekening van je huisarts plaatsen.