ik wil graag over eeen paar jaar op reis. en wil minimaal een jaar weg. ik ben pas 17 en wil zoiezo mijn school afmaken. maar ik heb wel een probleempje ik slil 's avonds en 's morgens medicatie en dat zal ook altijd zo blijven. daarom zo ik graag willen weten hoe ik dit het beste kan doen. ik zou denken om elke keer terug naar nederland te gaan maar dat gaat natuurlijk veel geld kosten is ook erg onhandig. heeft hier iemand ervaring en heeft mischien wel wat tips.
Afhankelijk van je medicatie (en je geestelijke gezondheid) kan je bij je huisarts extra medicatie vragen voor op vakantie. Vergeet NIET om een ENGELSE brief / verklaring van je huisarts mee te vragen waarin staat vermeld waarom je zoveel medicatie bij je hebt, hoeveel je per dag moet hebben e.d.
Dit omdat sommigen hun in Nederland GRATIS verkregen medicatie in het buitenland verkopen.
Sluit overigens ook een reisverzekering af die zorg in het buitenland vergoed.
Hallo Cyriellie
Weet je toevallig welke landen problemen maken met de medicatie? Ik moet een hoop nemen 3 keer per dag; geen opiaten, natuurlijk.
Groetjes
Sopirla>>>
Met name die opiaten zijn lastig, daar heb je speciale paspoorten voor nodig.
Voor “gewone” medicijnen is een medicijn paspoort vaak voldoende, daarin staat hoeveel medicijnen je nodig hebt (en waarom je dus zoveel pakjes meeneemt) en alle stofnamen, zodat men zien kan wat je meeneemt.
De huisarts zou je verder moeten kunnen adviseren hierover.
Ik zou ook alles in de strip laten zitten (niet thuis uitzetten in een dag/weekdoos dus), ik kan me voorstellen dat men anders alsnog moeilijk kan doen.
Goede morgen…(middag…?) Cyriellie
Na een control op Zaventem, weet ik nu beter; mijn huisarts maakt een lijst met mijn medicatie en toediening en…niemand heeft er na gevraagd !
Is het “de wet van Murphy” of het is geen interessant onderwerp meer?
Groetjes
Sopirla>>>
Me too; dezelfde miserie met de ESTA formulieren voor VS: je doet de moeite van de wereld om in orde te zijn met alle hun eisen (28$ betalen, tijdig de aanvraag doe, enz) en…er kijkt geen kat naar de waardevolle papieren ( je moet die laten zien aan de cabinepersoneel, anders geen boarding, enz).
Ja, Murphy, you’re right !
Groetjes
Sopirla>>>