Hallo,
Ik ga van 11 juli tot en met 1 augustus in mn eentje naar Egypte, om wat rond te reizen en te relaxen. Ik heb vrig jaar een georganiseerde reis gedaan, waarbij we alle bezienswaardigheden langs de Nijl en wat oases in het westen hebben bezocht.
Nu wil ik een beetje de andere kant op, naar de kustplaatsen en als er nog tips zijn voor bezienswaardigheden in deze richting, dan hoor ik deze graag. Ik zou ook graag een paar dagen in Dahab willen verblijven. Ik wil al mn hele leven dolfijnen in het wild spotten, maar ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan twee dolfijnen in de verte vanaf een boot in Thailand
Weet iemand iets over dolfijnen in Egypte?
Ik heb gelezen dat je vanuit Cairo de bus kunt nemen naar Jeruzalem, deze stad wil ik al een eeuwigheid bezoeken dus ik denk dat ik dit maar eens ga doen. Heeft er iemand ervaring met reizen vanuit Egypte naar Israël? Verder ben ik benieuwd of er mensen rond deze tijd naar Egypte gaan, aangezien ik alleen ben… Alvast bedankt maar weer voor de aandacht 
Greetz, Naomi
Hallo,
Klinkt erg leuk al je plannen!!! Ikzelf zit nu al 2 maanden in Sharm el Sheikh en merk dat ik mn Nederlandse taal begin te vergeten omdat ik zo weinig Nederlanders ontmoet 
Als je richting de Sinai gaat zijn een aantal bekende trips het St. Catherina klooster, de Mozes mountain, Ras Mohammed wat je over land over en/of over zee kan doen. Als je n hoop geld te besteden hebt kan je ook nog met vliegtuig naar Petra wat ikzelf erg graag zou willen 
Goed… dit zijn zomaar een paar dingetjes. Voor de rest veel snorkelen, duiken, karten, kameelrijden, etc. etc.
Over dolfijnen… je kan in Sharm een show bezoeken maar dat is natuurlik niks
Voor de rest zie je ze regelmatig vanaf de boot richting Tiran of Ras Mohammed maar de kans dat je ze in het water tegenkomt is klein.
Dahab is maar een uurtje van Sharm vandaan. Ikzelf ben ook alleen en heb al een hele tijd geen nederlanders en zeker geen vrouwen gesproken
Misschien dat we in een van deze plaatsen kunnen ontmoeten of samen een excursie??
In ieder geval een prettige reis en succes met de voorbereidingen 
Groetjes Marloes