?????

:hihi:-waar is gameela,?spoooorloooos?of bewust niks meer te horen

Stuur haar een PM?

ja deed ik al,khad problemen met mnpc,ze is vd aardbol verdwenen,ik hoop dt ze ok is-----egypte fan xxx–euh zijn er hier die iets afweten over curacuao,dn vooral over voordelig vliegen!!! en weet er hier iemand waar in sharm el sheikh met dolfijnen kan worden gezwommen(dt heb ik namelijk gehoord) shoekran

niemand weeet hier iets over dolfijnen???

Als dat is waar je naar op zoek bent dan beter even topic titel enzo aanpassen, nu gaat het namelijk over:

WAAR IS GAMELAA

En nee blijkbaar weet niemand daar iets over, dus geen reacties zo far :slapen:

hallo raks,

ik denk dat er in sharm el sheik niet kan met dolfijnen gezwommen. Een paar jaar geleden was er wel een dolfijn Oleen in Nuweiba waar je mee kon gaan zwemmen in de rode zee, maar dat kan nu niet meer.
Er zijn veel plaatsen in de rode Zee waar je mee dolfijnen kunt zwemmen nl. in het zuiden van Egypte. Daar vind je enorm veel scholen dolfijnen in het wild. Daar heb je wel een portie geluk voor nodig want zij komen enkel uit vrije wil. Het is niet zoals in een afgesloten baai of bassin waar je met dolfijnen kan zwemmen tegen betaling waar je aan de staart kunt hangen bvb. Het is totaal anders.
Je kan ook naar Israel Eilat gaan naar het dolphin reef, waar je wel met dolfijnen kunt snorkelen of duiken, tegen betaling. Dit is een afgesloten baai waar ze zitten. Vroeger was er nog een gat waardoor ze af en toe terug naar de natuur konden maar dat is nu volledig afgesloten.

groetjes,

hapsetchut

ik had hier via deze site vn mensen gelezen dt hun er mee zwomen in sharm,ma die antw me ook niet;-in nuweiba kom ik jaarlijks,ja olin is weg.in israel was ik al.- hapsetchut bedankt vd tip;mischien op naar ht zuiden .

raks,

ikzelf ben van plan om in de toekomst dolfijnsafaris te organiseren in het zuiden of in hurghada maar heb de juiste contacten nog niet gevonden. Heb zelf al veel met dolfijnen gezwommen, onvergetelijk gewoon !

gr,

hapsetchut

ja seg,dt is inderdaad onvergeetelijk,ze zijn zo mooi en slim die dieren(snif) ik mag ook niet aan olin denken want de mensen in nuweiba missen haar nog.ik hb ng maar 1x mt dolfijnen gezwommen-was al heel vaak in egypte ,mr in egypte hb ik er ng nooit gezien(bad luck) ,je hbt alvast een entousiasteling als je mt dolfijnsafaris start-ik was in marsa aallam,mr dr had ik ook geen geluk,tsja,op curaco kan het ook mr dt is zo ver en duuuuur! gr.ueh,wr zwom jij al met dolfijnen?

twee maal in marsa alem in samadai reef, en 1 x in het zuiden van egypte, in israel eilat in het dolphinreef waar ik een cursus dolfijntherapie heb gevolgd, ik ga 2x per jaar naar egypte en heb bijna altijd dolfijnen gezien, misschien had ik wel geluk, moet wel verklappen dat ik een heel speciale band heb met dolfijnen.

dat is trouwens de reden waarom ik het in egypte zou doen, relatief nog
betaalbaar en niet zo ver !

gr,

hapsetchut

daar was ik ook samadi reef,niks.-eliat vond ik ook de moeite mocht blijven toen ze mt de trainingen en de voeding bezeig waren- heel leuk,zo schattig; dolfijnen brengen mij tot rust,mensen vragen me wel es had je geen schrik?totaal dus niet kwou gelijk de zee in(werd erdoor aangetrokken)is bij jou vast ook zo. florida schijnt ook ng te betalen.gr,-raks

goeie morgen raks,

ja dolfijnen zijn niet meer uit mijn leven weg te slaan, je hoeft geen schrik te hebben van dolfijnen. als mensen ze agressief benaderen, gaan ze na een tijdje wel agressief terug reageren, maar dat is maar logisch (zelf gezien in samadai reef toen snorkelaars bewust dolfijnen wouden pesten met handschoenen aan, handschoenen zijn in de duikwereld trouwens verboden), als je niks doet komen ze, indien nodig, zelf contact zoeken.
florida is m.i. te ver.

gr,

hapsetchut

nee ik had helemal geen schrik,khad zoiets van nu zie ik ze en hop ik trok naar de zee,we waren trouwes maar mt n,groepje van 5 dus dt was leuk(alhoewel ik israel niet zo leuk vond)helemaal niet zo gasstvrij dn egypte!!! mr ja ht enige wat me intresseerde waren de dolfijnen. haha leuk dolfijnen pesten!!! ik hoop dt die snorkelaars hun verdiende loon kregen! ja beke ver he florida .euh vn duiken ken ik niks ,durf ik ook niet(mt zuurstofles enz…brrrr)- grtjes;

ja raks, ze kregen hun verdiende loon, na een tijdje kregen ze een slag van een vin en waren ze spoorloos verdwenen, het was duidelijk dat ze het niet leuk vonden, maar dat hadden de snorkelaars niet door natuurlijk, jammer dat een vriendin in de brokken deelde, wij waren getuige van dit afschuwelijk spelletje.

Israel vond ik ook niet leuk, de mensen zijn wel vriendelijk maar idd niet zo gastvrij. onderweg naar ginds heb ik wel veelvuldig controle gehad alsof ik de grootste misdadigster was die op het vliegtuig zat.

Duiken is nu één van mijn favoriete hobbies geworden, zalig gewoon, toch maar eens proberen raks, één introductieduik en je bent verkocht ! het proberen waard.

groetjes,

hapsetchut

hie goed gedaan,slimme dolfijen!-dt doe je mt dieren niet pestten-hee dt heb ik ook gehad die controle,ze vroegen dn nog wat ik in egypte zat te doeN??? ik antw holiday,amaai hun reactie,ze hebben me n,half uur ondervraagd!!!ja net of we misdadigers zijn—nee ik durf niet ,ik heb es nr introductielessen gekeken,die fles boezemt me angst in(zie dt da ontploft)alhoewel ht moet zeker de moeite zijn.

als je naar israel gaat, is het beter dat je een blanco reispas meeneemt, dat ze niet zien dat je in egypte bent geweest, want dat maakt ze uiteraard achterdochtig. egypte en israel zijn niet de beste vriendjes. ze overdrijven wel in hun controle vind ik, een lang interview met veel vragen door verschillende mensen en dan onder elkaar discussieren of je wel hetzelfde hebt verteld, ze stellen zelfs vragen waarmee ze absoluut geen zaken hebben. en dan moet je nog vriendelijk blijven, of ze maken het nog erger. voor mij nooit meer.

gr,

hapsetchut

voor mij ook nooit meer.bah,ik was blij dt ik na 3dagen egypte weer op egyptische bodem was. drbij wat hebben wij westerse toeristen daarmee te maken met hun geklinch.