Egypte, 01-07-04 -> 15-07-04

Jups, t’is zover,
eindelijk besloten om een rondreis te maken in Egypte (7dagen cruise, 3 dagen Cairo, 5 dagen Hurghada)

Kan iemand ons tips, of dingen die we zeker niet mogen missen meedelen.

In welke munt kan men ginds betalen, en het visum… kan dat in Euro’s betaald worden?

Ah ja … we logeren in Sunrise Select Garden Beach te Hurghada, heeft iemand wat meer info over dit hotel?

Veel vraagjes… hopelijk veel antwoorden ook :slight_smile:
Groeten

-Gert & Marijke

In Cairo mag je het Egyptisch museum niet missen. Ik vond het erg indrukwekkend. Ook is het leuk om de medina te bezoeken met de markt en een moskee natuurlijk. De pyramides bij Cairo vielen me zwaar tegen (liggen bijna aan de rand van de stad), Sakkara was wat dat betreft leuker. De sfinx is mooi. Deelnemen aan het verkeer in Cairo is een groot avontuur, super gewoon.
In de rest van Egypte ben ik niet geweest, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel plezier!
tamara

Hey,

Het visum kan je zowel met dollars als met euro’s betalen. Het is ongeveer 17 euro, handigst als je dat gepast hebt. Soms hoef je het pas te betalen als je in het hotel bent. In Hurghada moet je zeker een keer gaan snorkelen of duiken. Je kan ook een trip naar Luxor maken, zeker de moeite waard. Of je kan een woestijnsafari maken, ook heel leuk. Genoeg te doen dus.
Je kan ook via de site www. egypte.pagina.nl op het egypte prikbord kijken, daar vind je ook heel veel vragen van iedereen en kan je zelf ook vragen stellen.

Veel plezier!!!

Gr. Sanny

indien er nog iemand iets zou weten, laat het ons weten aub

Groeten

Hoi, Je hebt een leuke, bijzondere vakantie bestemming uitgekozen!

Egypte is echt fantastisch! Wanneer je in Cairo bent, moet je inderdaad zeker het Egyptisch museum gaan bekijken, maar natuurlijk ook de pyramides en de sfinx mag je niet missen!

Ga je ook nog naar Luxor? Vooral in de zomer kan het daar echt heeel warm zijn. Misschien is het handig om een paraplu mee te nemen? Niet tegen de regen, maar tegen de zon! Zo sta je lekker in de schaduw als de gids je een lang verhaal verteld bij een van de grafen.

Hurghada zelf stelt niet veel voor. Maar wanneer je een leuk hotel hebt, vermaak je je prima. Het is leuk om een snorkel/duik excursie te boeken. De jeepsafari door de woestijn vond ik niet veel voorstellen…

In Egypte kun je betalen met Euro’s en Dollars. Je krijgt wel Egyptische ponden terug. (Erg vies overigens!)

Voor de hygiëne is het makkelijk om anti-bactiriele handcreme mee te nemen. En een fles water op excursie is ook een must! (even als toiletpapier!)

Veel plezier!

Gert en Marijke,

Maak straks of ter plekke in Egypte eens een (klein of groot) reisverslag(je) van jullie reis!
Gewoon van a tot z en vooral ook van de achteraf gebleken nuttige én niet-nuttige voorbereidingen en zo.

Goeie reis!

hupsa… nog 7 weken…

dank voor alle info, weet er niemand iets over het hotel? Sunrise Select Garden Beach.

Groeten

Hoi,

Ik ga waarschijnlijk in de herfstvakantie naar Sunrise Select Garden Beach in Hurghada. Kijk eens op www.vakantiereiswijzer.nl. Daar kun je heel wat wijzer worden over verschillende bestemmingen, maar laat je niet bang maken door sommige reacties, want sommige mensen zijn snel tevreden, maar sommigen ook niet…

Ik ben ook benieuwd waar ik tercht kom, moet me er nog in gaan verdiepen!

Gr. Inge

allez, nog een maandje… dank voor de reacties, niemand echter die iets meer weet over het hotel ‘Sunirse Select Garden Beach’ ?

Dank ! :slight_smile:

Gert en Marijke,

kijk ook eens op de site van je reisorganisatie (mag de naam zeker niet noemen…???, ik weet niet of je bij een Nederlandse reisorganisatie hebt geboekt?, want in Nl is het er maar een) . Op de site staan duidelijke foto’s van de kamers, zwembaden, restaurants e.d. Meer dan in de reisgids. Ik heb al een goede indruk gekregen
http://www.sunrisehotels-egypt.com/. Dat is de website van het hotel. er staat niet echt veel meer aanvullende info op.
Als je goed in Duits bent kun je ook uitgebreide en kritische reacties vinden op: Hotelbeschreibung: SUNRISE Garden Beach Resort • HolidayCheck | Hurghada/Safaga, Ägypten
En zoals ik al zei: www.vakantiereiswijzer.nl/reacties_bezoekers/reacties_acc.php?xid=22490 is ook heel erg handig.
Meer kan ik zelf ook niet vinden. Laat na de vakantie hier eens weten wat je van het hotel vond. Ik ben benieuwd!

Gr. Inge

allez nog 3 weekskes

Iemand nog tips over hoe en wat en waar we zeker moeten zijn ?

[FONT=Courier][SIZE=7][COLOR=purple] B) haai!!
ik ben ook afgelopen jaar naar Hurghada geweest en het was erg leuk. Ik vond hurghada zelf ook niet veel voor stellen, het is egt op het toerisme gebaseerd met veel hotelbouw. Ik weet niet of je twee weken gaat, maar das misschien wel beter want dan kun je excursies maken naar Luxor en Cairo, en waarschijnlijk ook duik/snorkel trips. Er is trouwens een leuke bar aan het strand, die heet Papas. Wij gingen maar n weekje, maar hadden alleen de tijd om een tweedaagse excursie naar Luxor te maken, een snorkeltripje en voor de rest wat te zonnen! Is trouwens erg leuk om naar Luxor, wij hebben toen ook op een cruiseschip gevaren op de Nijl en daarop overn8. Ik vond het wel kewl! maar ze zijn daar best arm, want wij hadden van die aangevreten lunchpakketjes over en gingen net weer in de bus, dus gaven we ze aan de kindjes die buiten de bus stonden, die vochten er heel erg om. maja, en ik heb niet zoveel vissen gezien, tijdens het snorkelen, maar dat kwam misschien mede door het weer. ik wens jullie n prettige vakantie. ENJOY!! :smiley:

in toerestiek stond ongeveer 20 euro verder weet ik ook niet :o :o :o