Ik heb tickets geboekt bij Egyptair naar Bangkok, was de goedkoopste, en had ook nog redelijk gunstige vliegtijden…ik lees her en der nog al wisselende ervaringen, meer negatief dan positief…is er iemand die recent met ze gevlogen heeft?
Hoe is het bijv, qua eten, vertragingen, doorlabelen etc.?
Ik heb afgelopen zomer met ze naar Kuala Lumpur gevlogen (via Bangkok) en het jaar ervoor naar BKK. Tussendoor ben ik óók nog met ze naar Cairo gevlogen De vluchten waren op tijd, eten was goed, voldoende beenruimte, en ook met bagage nooit problemen gehad.
Fijn om te horen, had er eerst toch wat bedenkingen bij…gezien hun notering in verschillende lijstjes met ‘minst veilige’ en ‘slechtste’ luchtvaartmaatschappijen ter wereld.
Om in Europa te mogen landen moeten luchtvaartmaatschappijen aan strenge keuringen en veiligheidseisen voldoen. Je mag er op grond daarvan vanuit gaan dat al die maatschappijen veilig zijn!
Zelf heb ik al een paar keer met deze maatschappij gevolgen.
1/ Vertragingen waren er niet.
2/ Bagage word doorgelabeld naar eindbestemming.
3/ eten : tsja het is zeker geen “haute cusine” 6/10.
4/ Entertainment ; er worden alleen maar Arabische films getoond tijdens de vlucht,ook is er maar één engelstalige radiokanaal.
5/ vriendelijkheid van het boord personeel :8/10 ,aankomst Cairo vond daar het grondpersoneel langs de norse kant.
6/ Egypt air vliegt met een moderne luchtvloot.
7/ één minpunt,berg je waardevolle spullen op in je handbagage niet in je koffer,omdat er verschillende dingen waren ontvreemd toen ik met de terugvlucht van Cairo naar Brussel reisde.(Ipot ,sigaretten oa waren ontvreemd)
Voor de rest,nog een prettige reis toegewenst !
groet,georgessiam.