De service op Egypt Air

Sorry dat ik jullie lastig val op het Egypteforum,maar kan iemand zeggen hoe de service is op egypt-air??Nog een vraagje!!op 8februarie vertrek ik met Egypt-air naar Thailand met tussenlanding op Cairo,de vlucht van Brussel naar cairo wordt dat verzorgd door Egypt-air???Kan ik ook terrecht met mijn euros om eventueel iets te drinken of een snack te eten??Graag jullie reacties en ervaringen met Egypt-air.Bedankt voor jullie hulp!georgessiam.:chin:

Hai Georges,

Egyptair is alweer een tijdje aangesloten bij Star Alliance waar ook Lufthansa en Swiss Air toe behoren. Ter toetreding moet je aan vrij strenge eisen voldoen en dat heeft de betrouwbaarheid bij mij nog meer verhoogd. Ik reis zelf regelmatig met Egyptair, zowel internationaal als nationaal en ik ben er erg tevreden over.

Op alle internationale vluchten zijn bij mijn weten een maaltijd en de drankjes nog steeds inbegrepen in de prijs maar neem voor de zekerheid gewoon euro´s mee, dat moet zeker lukken.

Als je vanuit Brussel vertrekt zit je ook al in een Egyptair toestel en dan moet je op Cairo overstappen. Je moet even op je ticket kijken waar beide vluchten aankomen/vertrekken in Cairo maar waarschijnlijk is dat de nieuwe terminal 3 en dat is supermodern. Ook als je op terminal 1 aankomt is een transfer naar terminal 3 allemaal prima geregeld met shuttlebusjes, dus maak je daar geen zorgen om. Vraag in Brusselook alvast om je bagage door te laten labelen, dat kan en meestal krijg je ook al je boardingpass voor de tweede vlucht.

Ik wens je een hele fijne vakantie! >>>

Vriendelijke groet uit Luxor,
Miriam Kok

Bedankt Miriam voor je berichtje,het is omdat ik nog nooit gevlogen heb met Egypt-air,dat ik mij een beetje zorgen maakten!!De ene zeg dat het een goed luchtvaartmaatschappij is en de andere zegt dat ze nors overkomen de cabine crew!!groetjes:georgessiam.

Egyptair is echt een prima maatschappij. Vliegtuigen zijn modern en de cabincrew is vriendelijk! Ik vlieg er zo weer mee (misschien volgend jr weer :))

Ik ben ook zeer tevreden over Egypt Air.
Het personeel is inderdaad erg vriendelijk, maarja dat moet je maar net treffen natuurlijk. Het zijn prima vliegtuigen, en dat je onderweg eten & drinken krijgt is al helemaal mooi meegenomen

>>>

Hallo reizigers,

Heeft iemand van jullie gereisd met Egypt Air (van Cairo naar Bangkok) in een toestel 777-200 of 300? Ze zeggen zelf dat in iedere stoel een persoonlijke tv screen aanwezig is. Dat is natuurlijk heel prettig, maar is dit ook waar.

Bedankt en groet,
Erwin.

Ikzelf ben met Egyptair via Cairo naar Bangkok gevlogen(februarie:2010)en bij mijn weten waren er geen tv screens aanwezig in iedere stoel!
Vond ook dat qua films maar weinig variatie inzat(altijd maar arabische films werden afgespeeld+je had maar 1 engelstalige radiozender die naar elke 40minuten weer van voor werd afgedraaid!)
Het eten en de service,kon er mee doorgaan(maar wat wil je voor zo’n goedkoope vliegtuigtickets?)

1 like

we zijn twee dagen geleden van Cairo via Bangkok naar Guangzhou gevlogen, met een Boeing 777-200. GEEN tv voor iedere stoel! Er werden twee films gedraaid, een tussen Cairo en Bangkok en de andere tussen Bangkok en Guangzhou.
Vlucht vertrekt om 22.10 vanaf Cairo, dus de meeste passagiers gingen na het eten slapen! Vlak voor aankomst in Bangkok kregen we nog een ontbijt.
Daarna nog een maaltijd op de vlucht tussen Bangkok en Guangzhou.

Ik ben in februari van cairo naar bangkok gevlogen en had geen tv in de stoel. alles is in arabisch. ook de films die er gedraaid worden, als ze al gedraaid worden. persoonlijk vond ik het wat minder om er zo lang mee te vliegen. Ik had op een gegeven moment ontzettende dorst, maar ze komen niet langs om drinken verkopen, dat krijg je gratis tijdnes 'de ronde" maar daarna komen ze niet vaak meer langs als je iets nodig hebt…

groetjes

Egyptair is prima om mee te vliegen heb er meedere malen mee gevlogen maar niet naar azie.Het enige waar ik ruzie aan boord over heb gehad is dat ik destijds geen babyriempje kreeg voor mijn kindje en mocht ook niet in de draagzak met start en landing vond het erg onveilig.Ik moest wel vast maar baby van 6 maanden moest los op schoot zitten?

je kan altijd even de steward/stewardess bellen, dan brengen ze het je of als je naar de wc achterin gaat, dan is daar meestal wel personeel en kan je het daar vragen.
Ik vraag bij de maaltijd altijd om een sapje en een glas water.

Ben er niet kapot van. Ik vond het boarden rommelig, de toestellen rammelig en het personeel niet te vriendelijk.