efficienter maken rondreis Viet Nam

Hallo Beste mensen,

k heb een planning gemaakt voor een rondreis door Vietnam.
Kan iemand aangeven of dit beter of efficienter kan?

Bvd Mvg Vieta

Do dag 1 vlucht Adam-Hanoi
Vr dag 2 A Hanoi, transfer luchthaven > Hanoi, ca 45 min. A in ht, bijkomen
*Za dag 3 Hanoi *
Zo dag 4 Hanoi V 08:00 uur> Halong Bay, ca 3,5 uur naar Halong Bay € 40,= overnachting op boot
Ma dag 5 Halong Bay > Hanoi, ca 3,5 uur terug naar Hanoi A 17:00 uur
Di dag 6 Hanoi > Mai Chau, prive transfer ca 135 km: 2.45 min. € 40,= Of 4 uur???
Wo dag 7 Mai Chau > Ninh Binh, ca 155 km: 2.30 min. € 40,=
*Do dag 8 Ninh Binh > Hue met de nachttrein (softsleeper) $ 48,- V 21:45 uur *
Vr dag 9 A 09:10 uur Hue
Za dag 10 Hue > Da Nang met dagtrein 2.30 uur ( USD 18,-) 07:48-10:21 of 10:34-12:57 (transfer naar Hoi An 30 min.) of met prive transport in 2.30 min. Naar Hoi An € 30,=. Hai Van pas
Zo dag 11 Hoi An
Ma dag 12 Hoi An
Di dag 13 Hoi An (Danang)> Nha Trang vlucht (USD 88,-)
Wo dag 14 Nha Trang > Mui Ne prive transport 5 uur € 60,-
Do dag 15 Mui Ne transfer >Phan Thiet > golden express train > HCMC
*Vr dag 16 HCMC, excursie cu chi tunnels (prive transport ca 1 uur € 20,= en cao dai tempel (HCMC) *
Za dag 17 HCMC > mekong delta 08:00 > Can Tho
Zo dag 18 Can Tho > Cai Rang > Rach Gia > Phu Quoc
Ma Phu Quoc
Di Phu Quoc
*Wo Phu Quoc > HCMC > Adam

bvd.*

Goedemorgen,

Wat een mooie trip!!! Wij zijn ook druk aan het plannen en ik zie een paar leuke tips erbij zitten.
Nog een vraagje, ik zie veel vervoer met prive transfers, hoe hebben jullie die gevonden en of hebben jullie die nu al vanuit NL geboekt??? En via welke sites boeken jullie de binnenlandse vluchten?? En bij welke organisatie hebben jullie de trips geboekt??

Wanneer gaan jullie??? Wij gaan in mei… Erg veel zin in!

Bedankt voor de info

Ik heb ook m’n reis voor eind maart gepland.

Ben ook erg benieuwd naar de privé transfers. Ik zit nog met het stuk Dalat-HCMC. ik vind de vliegtijden ongunstig en ga nu met de bus… Maar privé vervoer klinkt ook wel fijn. Hahaha.

@Sanensan, ik heb 2 binnenlands vluchten geboekt. Gewoon bij Vietnamairlines.com. Ik ben in totaal €70,- kwijt voor 2 vluchten, niet duur dus! En je mag 1 stuk bagage inchecken. (Ik reis met handbagage vanuit Nederland maar ik denk dat mijn backpack net te zwaar is voor handbagage bij Vietnam airlines.)

Hallo Chrisje,

Ik zal zo meteen de andere vragen beantwoorden, maar wil eerst even reageren op je opmerking over handbagage.

Ik heb de afgelopen 4 weken 2 binnenlandse vluchten gehad in Viet Nam en 1 internationale ( buiten de Europa/Azië vluchten ).

Het viel me op dat ze erg streng zijn met handbagage; zowel op afmeting als op gewicht.
Je kan deze checken bij de incheckbalies, ze hebben daar een rekje met eronder een weegschaal.
Ik heb diverse mensen gezien die hun handbagage alsnog moesten aanbieden als gewone bagage, ook bij het boarden.

Zou dit wel even controleren om gedoe te voorkomen.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Dank je wel voor je reactie! Ik werk zelf in de luchtvaart dus dat komt goed, ik weet hoe het werkt :wink: Vanaf Amsterdam mag ik 10 kg mee, Vietnam Airlines geen ervaring mee maar op hun site staat 7 kg. Dus daar zal ik m’n tas netjes inchecken, want 7kg is wel erg weinig.

Hallo Vieta,

Ik heb je schema eens goed bekeken en er valt me iets op wat , volgens mij, niet klopt; de prijzen en op sommige trajekten de tijden.

bijv
dag 16
Het is onmogelijk om voor 20 euro een gehele dag een auto met chauffeur te krijgen; misschien bedoel je per persoon en ben je met 4 personen.
Aan benzine ben je al meer kwijt.

Dag 10
Je kan wel in 2.5 a 3 uur met de trein van Hue naar Hoi An, maar dan niet via de Hai Van Pas; je gaat door de tunnel.
Ga je met Prive vervoer over de pas, dan moet je rekenen op een uur of 4, prijs kan inderdaad

Vind het trouwens ook knap dat je alles op de minuut kan vertellen; dat krijg ik zelfs niet voor elkaar.
Het verkeer in Viet Nam is zo anders en een ritje van 2 3/4 uur kan zomaar een uur of 5 worden.

Voor de goede orde moet je rekenen voor prive vervoer in een technisch goede auto en gediplomeerde chauffeur op iets van 75 a 125 USD per dag ( 8 uur ).

Ik ben benieuwd naar hoe je aan deze informatie allemaal komt.
Klopt ie wel dan kan je vele mensen blij maken.

Nu je schema

Ziet er hele tiptop uit en kan je daar met complimenteren.
Zou wel even de prijzen en de reistijden nakijken, want die kloppen niet op trajecten.

@ Chris
Dus reken op prive vervoer Dalat naar Saigon op zeker 100 a 150 USD, afhankelijk van auto en maatschappij.
Taxi kan wat goedkoper zijn, maar zal niet heel veel schelen.

@ SanenSan
Voor privevervoer heb ik je al een indicatie gegeven.
Voor vluchten zou je kunnen wachten tot ongeveer 3 maanden voor je wilt gaan vliegen met een budgetmaatschappij.
Ervaring leert dat dit, op deze relatief , kleine bedragen , wat dollars kan schelen, maar dan praat je over een dollar of 4 a 5 max.
Reis je alleen met toegestane handbagage dan misschien 10 USD max ( als het dat al is ).

Chris heeft met zijn 70 euro voor 2 vluchten een heel mooie deal gedaan volgens mij.

Hoop dat een zinvolle reaktie is geweest en jullie wat heeft kunnen helpen.

gr.
Ton.

Ik ga wel met de bus naar HCMC. Dat is maar $8,- :wink: privé chauffeur vind ik te duur…

@Sanensan, ik heb wel de goedkoopste vluchten genomen bij Vietnam Airlines. De supersaver. Ik kan mijn tickets niet wijzigen.
Ik heb het totaal bedrag nog even nagekeken en het is €74,19.
Voor dat geld ga ik niet een nacht in een trein of bus slapen :wink: Ben toch meer een flashpacker ;-))

Fijne vakantie in ieder geval.

En Ton, nog bedankt voor het visum adres. Keurig te woord gestaan, erg behulpzaam bureau. Zij gaan het voor mij regelen.

Groetjes
Christel