Eerste x Japan 3 weken

Hoi, ik ben Ron

Ik ga voor het eerst naar Japan voor 3 weken (24 dagen inclusief vlucht heen en terug dus zeg maar 21 dagen voor te doen en laten wat ik wil) in November dit jaar. Best moeilijk waarheen te gaan buiten Tokyo dan en hoe hoeveel dagen ergens te blijven. Ik maak gebruik van een 3 weken JR pass

Dus als iemand mij een beetje kan helpen graag.

Dit is wat ik tot nu toe heb.

Oja de eerste 10 dagen gaat er wellicht een vriendin mee daarna 2 weken alleen verder, vandaar dat ik op dag 9 als ze mee gaat terug in Tokyo moet zijn als omdat ze dan op dag 10 terug vliegt…

[ol]
[li]Amsterdam
[/li][li]Tokyo
[/li][li]Tokyo
[/li][li]Tokyo - Kamakura - Tokyo
[/li][li]Tokyo - Nikko
[/li][li]Nikko - Tokyo
[/li][li]Tokyo
[/li][li]Tokyo - Kawaguchiko
[/li][li]Kawaguchiko - Tokyo
[/li][li]
[/li][/ol]
[ul]
[/ul]

Raadpleeg japanguide.com voor een leuke route.
Klik daar op een plaats op de map en en er verschijnen allerlei tips&tricks.

Wat je zeker niet mag/moet missen zou kunnen zijn

Matsumoto
Kyoto
Hime-ji
Hiroshima
Mijayima
Nagasaki

Denk trouwens dat je aan een 14 daagse JRP genoeg hebt.

Voor Tokyo zou je een Suica card oid kunnen overwegen.

Verder zou ik hier wat rondneuzen voor een reisschema, staan er genoeg op.

1 like

Weinig aan toe te voegen. Uiteraard zijn er nog volop andere interessante plaatsen, Osaka, Fukuoka en Kumamoto zijn de eersten die in me opkomen aan de westkant van Japan, maar het is toch een kwestie van keuzes maken. En inderdaad, een 14-daagse railpass voor de lange afstanden na Tokyo zou dan voldoende zijn, met voor het gemak die Suica erbij.

Dank voor de reacties :slight_smile: zodra ik een volledig plan heb zal ik deze posten

Voor ons was de JR pass te duur, aangezien we in bijv. in Tokio, Kanazawa, Osaka en Kyoto elke keer een paar dagen bleven. Deze dagen zouden we de JR Pass dus niet gebruiken. Daarom waren we met losse kaarten goedkoper uit.
Dit was onze route:
Dag 01 – donderdag 17/9 Vertrek Schiphol
Dag 02 – vrijdag 18/9 Aankomst Tokio
Dag 03 – zaterdag 19/9 Sumoworstelen
Dag 04 – zondag 20/9 Park
Dag 05 – maandag 21/9 Odaiba Island
Dag 06 – dinsdag 22/9 Shinjuku Gyoen Park
Dag 07 – woensdag 23/9 Trein Tokio naar Kanazawa
Dag 08 – Donderdag 24/9 Verkennen van Kanazawa (markt, kasteel, park)
Dag 09 – vrijdag 25/9 met de huurauto naar tempelcomplex Eihei-ji bij Fukui
Dag 10 – zaterdag 26/9 Met huurauto over schiereiland Noto
Dag 11 – zondag 27/9 met de trein verder via tussenstop in Shirakawa-go naar Takayama
Dag 12 – maandag 28/9 Rondje Takayama met o.a. de markt en park/begraafplaats
Dag 13 – dinsdag 29/9 Trein Takayama via Nagoya naar Kyoto
Dag 14 – woensdag 30/9 Tempel met de duizenden rode poorten en wat winkelen
Dag 15 – donderdag 1/10 Myoshin-ji tempel, Ninna-ji tempel, Kiyomizu tempel, Koda-ji, park Maruyama
Dag 16 – vrijdag 2/10 Saga Arashima – boemeltreintje – boottochtje
Dag 17 – zaterdag 3/10 Bamboebos, kasteeltuin
Dag 18 – zondag 4/10 Kyoto via Nara naar Mount Koya: treinen, treinen treinen………
Dag 19 – maandag 5/10 Begraafplaats
Dag 20 – dinsdag 6/10 Mount Koya naar Osaka
Dag 21 – woensdag 7/10 Reuzenrad, aquarium, Observatory Umeda Sky Building
Dag 22 – donderdag 8/10 Shoppen
Dag 23 – vrijdag 9/10 Van alles wat
Dag 24 – zaterdag 10/10 Osaka via Nakatsagawo (tandartsbezoek) naar Tsumago(bashi)
Dag 25 – zondag 11/10 Dagtrip naar Magone
Dag 26 – maandag 12/10 Tsumago(bashi) naar Matsumoto
Dag 27 – dinsdag 13/10 Matsumoto naar Tokio
Dag 28 – woensdag 14/10 Tokio
Dag 29 – donderdag 15/10 Tokio
Dag 30 – vrijdag 16/10 Tokio naar Schiphol

Ik heb geboekt :smiley:

[ol]
[li]Aankomst Tokyo[/li][li]Tokyo[/li][li]Tokyo met een sidetrip naar Kamakura[/li][li]Tokyo[/li][li]Tokyo met een sidetrip naar Hakone[/li][li]Tokyo[/li][li]Tokyo - Nikko[/li][li]Nikko[/li][li]Nikko - Nagoya[/li][li]Nagoya met een sidetrip naar Kiso valley[/li][li]Nagoya - Hiroshima[/li][li]Hiroshima met een sidetrip naar Miyajima[/li][li]Hiroshima - Himeji castle - Kyoto[/li][li]Kyoto met een sidetrip naar Amanohashidate*[/li][li]Kyoto[/li][li]Kyoto met een sidetrip naar Mount Koya[/li][li]Kyoto[/li][li]Kyoto met een sidetrip naar Nara[/li][li]Kyoto[/li][li]Kyoto - Osaka[/li][li]Osaka met een sidetrip naar Takedeo[/li][li]Osaka airport - Amsterdam[/li][/ol]

mijn verslag komt op mijn webpage www.yolo-solo.com

Ik ben momenteel in Japan en ik zou een twee weekse pas boeken. In Tokio zelf en de uitstapjes die je gaat maken zijn niet duur en kan je makkelijk los betalen. Ik hen het zelf
Los uitgerekend en met trein het scheelt ong 100 euro als
Je twee pas pakt en de tokio en uitstapjes los. Groetjes Janneke

Bedankt voor het uitrekenen :slight_smile: waarschijnlijk 2 weken dan.

Je kan het zelf nog even herberekenen met hyperdia . Ow ka ik zou ook wifi apparaatje bestellen super fijn! Dan heb je overal wifi en kan je met hyperdia app altijd en overal de treinen checken.

Heb je uiteindelijk nog een mooie route gemaakt van de plannen die je had?

Wij doen dat al enkele jaren, zo’n mifi-ding huren; kost niet zoveel en 99% dekking in Japan.
Al heb je tegenwoordig al op veel plaatsen gratis wifi.
Maar die zijn niet beveiligd en zo’n gehuurd apparaatje wel.

Ook als je de weg kwijt raakt kun je dan handig even maps raadplegen.
Heel handig.

Zo naar de planning kijkend vraag ik me zelfs af of een 7-daagse JRP niet het voordeligst zou zijn. Maar goed, twee weken zo’n pas geeft wel weer een stukje gemak en vooral ook flexibiliteit, dat is uiteraard ook wat waard.

En om me bij de rest aan te sluiten: zo’n pocket-wifi is inderdaad ideaal. Nou ja, behalve dan wanneer je in een trein probeert iets op te zoeken en bij elke tunnel het signaal wordt verbroken :ninja:

Het wifi-signaal heeft een vrij hoge frequentie en hoe hoger deze is, wordt hij steeds meer beïnvloed door objecten in de omgeving.
Ik vind het nog knap dat de dekkingsgraad in Japan zo hoog is; met die grote antennes die je overal ziet is het eigenlijk niet zo verwonderlijk.
Weet ook niet hoeveel vermogen deze de lucht in slingeren maar veel meer als onze router in huis. :biggrin:

Hoogte van de antennes is een heel belangrijk iets; vandaar dat ze ook vaak op de toppen van de bergen staan.
Ondanks veel gebruikers worden de verbindingen niet eens traag; hebben wij eigenlijk nooit last van gehad.

7 dagen JR pass is echt tekort. Ik blijf ook niet steeds in de steden waar ik ben. Heb ook enkele lange routes die los best prijzig zijn. Lang is relatief natuurlijk. Maar
heb al 3 treinreizen tijdens de trip de totaal al 357 euro kosten. Plus veel korte tripjes etc.

Neem Narita - Tokyo bijna 25 euro, kan goedkoper met overstappen etc maar ja ik hou wel weer van het gemak om in 1x zonder overstap naar Tokyo te gaan. :slight_smile: Na veel rekenen. Ben ik ietsje goedkoper uit met een 3 weken pas. Plus heb het gemak van geen gedoe met treinkaarten en heb een gereserveerde stoel.

Zodra ik terug ben in November zal ik voor de lol het nog eens narekenen wat ik los in totaal kwijt geweest zou zijn. Als het hetzelfde is is het al prima.

Ik heb een Japanse simkaart met mobiel internet met 200 MB per dag, na de 200 MB gaat de snelheid voor die dag alleen omlaag. Scheelt weer een extra apparaat mee nemen in mijn tas :slight_smile:

Mijn reisroute kan je hier vinden Japan voorbereiding, deel 2. - Yolo Solo. Zal ook dagelijks van 25 okt t/m 16 nov verslag uitbrengen op mijn website.

Hallo Ron,

Bedankt voor de link, zal hem eens even bezoeken.
Oktober is een mooie tijd om Japan te bezoeken, niet te warm en vaak weinig regen en herfstkleurtjes die beginnen te komen.
Nu is het veel te heet; Temperaturen tot 38 celcius de afgelopen dagen.

Mijn vraag was eigenlijk voor Janneke bedoeld; die was met een planning bezig maar zie dat ze al in Japan is/was.

1 like

Ik zou wel met onbeperkte data doen is mis iets duurder maar je zit er anders bij limiet snel overheen.

1 like

Bedankt voor de tip :slight_smile: ik heb mijn simkaart al binnen. Heb er één met 200 mb per dag daarna verlaagde snelheid. Dus onbeperkt :smiley:

Hey allemaal vanaf vandaag kunnen jullie mijn vakantie volgen op www.yolo-solo.com ik post in principe elke dag een nieuw verhaal.

Ik zal je volgen, altijd leuk.
>>>

1 like