Beste allen,
Van 9 t/m 31 oktober ga ik samen met mijn vriendin naar Japan. We hebben er superveel zin in en al redelijk veel uitgezocht via Lonely Planet/Japanguide.com/Hyperdia. Naast dat we veel willen zien, proberen we toch ook een beetje relaxmomenten in te bouwen. We hebben niet per se de behoefte om ‘off the beaten track’ te reizen, omdat Japan op zich al een vette nieuwe ervaring zal zijn.
Deze week gaan we een JR Pass aanvragen bij treinreiswinkel.nl (477eu voor 21 dagen) en gaan we alle airbnb’s/guesthouses vastleggen.
Tot op heden ziet ons reisschema er als volgt uit:
9 okt: AMS - FRA - HND - FUK
10 okt: Fukuoka
11 okt: Beppu
12 okt: Miyajima (2 nachten)
14 okt: Osaka (3 nachten)
17 okt: Koyasan
18 okt: Nara
19 okt: Kyoto (4 nachten)
23 okt: Tsumago
24 okt: Takayama (vanaf Magome)
25 okt: Kanazawa
26 okt: Tokyo (5 nachten)
31 okt: HND - MUN - AMS
Ik heb nog wel een paar vragen over ons schema en hoop dat jullie ons bruikbare tips kunnen geven:
- Is het het waard om een nacht in Fukuoka te verblijven of zouden we ook meteen door kunnen reizen naar Beppu (we kunnen 10 okt. rond het einde van de middag in Beppu arriveren)?
- Valt Yufuin aan te raden boven Beppu?
- We hebben het idee om vanuit Miyajima een dagtrip te maken naar Hiroshima, of eventueel als tussenstop op de route Beppu - Miyajima. Is dit aan te raden, of is Hiroshima een overnachting waard?
- Via hyperdia wordt aangegeven dat er geen JR lijnen rijden op de route Osaka (Namba) - Koyasan. Is er een route aan te raden waarop de JR pass wel te gebruiken is?
- Maakt het nog uit of je de hikeroute Tsumago - Magome neemt of andersom? We zouden graag willen overnachten in Tsumago en die dag erop de hike willen maken naar Magome, om vervolgens door te reizen naar Takayama.
- Welke stad/dorp valt het meest aan te raden voor een ryokan ervaring? Het liefst eentje waar we niet gescheiden in de onsen moeten (privé onsen zou in dat geval helemaal geweldig zijn).
Alvast bedankt voor jullie behulpzaamheid!
Gr, Dennis