(origineel bericht op be-more.nl)
Eerste week rehab ( kwa makhuta )
Eerste week Rehab.
Mijn aankomst na het weekendje Drakesbergen kwam er een warm onthaalt door de jongens, mij koffers werd uit me hand gepakt zodat hun die naar me kamer konden brengen. Heb vervolgens me zelf een beetje ‘thuis’ gemaakt en toen een film wezen kijken met ze alle.
Vanaf maandag begon pas het echt lesrooster van de jongens, begon eerste met bijbelles en daarna gingen ze langzaam beginnen met de les zoals het hoort. Dinsdag gingen een paar jongens naar de kliniek om bloed af te nemen voor onderzoeken en verder dingen dat nodig onderzocht moesten worden. de volgende dag kwam een van de jongens naar me toe om te vragen of ik hem wou helpen met koken, ik had die jongen al wel is eerder met wat dingetjes geholpen of even met hem gepraat over simpele dingetjes. Maar als je eenmaal met iemand in de keuken staat en wat dingetjes vertelt over jezelf en ook dingetjes aan hem vraagt vertellen ze wel wat over zichzelf, zo heb ik dus een deel van zijn verhaal gehoord waarom hij bij the rehab zit. Hij komt zelf ook uit een gezin van 7 kinderen alleen is hij de jongste hij heeft een oudere broer en verder alleen maar zussen. Zijn broes was weggelopen zoals hij dat zei maar de dag erna vertelde hij me dat hij in de gevangenis zit. Zijn moeder was overleden en hij kent ze vader niet, dus ging hij naar ze opa om daar te wonnen. Na een tijdje overleed die ook, maar hij kon niet bij ze zussen terecht omdat die allemaal samen wonen en sommige ook kinderen hebben. Dus de enige optie wat er was voor hem was om op de straten te leven. Dinsdag ging het fout tussen 2 van de jongens, de ene had de andere een bloedlip geslagen waardoor hij boos werd en het leek alsof hij naar een van de huis vaders toe wou om te vertellen wat er was gebeurt, maar in plaats daarvan pakte hij een mes van de keuken om vervolgens achter de jongen aan te rennen gelukkig was de huisvader iets sneller dan de jongen dus kon er op tijd bij zijn ( ik ben het een en ander wel gewent qua jongens gedrag, maar hier gaat het er wel een tandje of 3 harder aantoe) . Wat wel erg leuk was toen Woensdag de vrijwilligers dag hadden gingen ze dansen op muziek en lekker gek doen, eenmaal terug gekomen was ik even naar ze toe gegaan om complimentjes te geven over het dansen dat ze het super goed hadden gedaan. Ik merkte wel dat 1 van de jongens steeds dichter bij kwam staan dus gaf hem een aai over ze bol en dat brak wel het ijs om vervolgens even voor een knuffel dichterbij te komen staan haha was wel super schattig.
In het weekend ben ik lekker met de meiden van een ander project, dus heb er helemaal zin in.
See you next update!