Mijn man en ik, 63 en 60 jaar oud, gaan van 31 oktober tot 22 november voor de eerste maal naar Thailand. We verblijven dan 3 weken in het Thai Garden hotel in Pattaya.
We hebben ervoor gekozen om steeds dezelfde thuisbasis qua hotel te hebben ivm medische problemen mijnerzijds. Ik wil daar verder niet teveel over uitwijden.
Mijn vraag aan jullie is de volgende:
De eerste dagen willen wij wat acclimatiseren en daarna willen wij bijvoorbeeld beslist naar Kanchanaburi om daar de begraafplaatst te bezoeken, het museum te bezichtigen, een tocht te maken over de river kwai, en eigenlijk ook een tochtje met de trein over de Birma spoorlijn.
Nu begrepen wij dat daar in de buurt tevens een olifantenopvang is waar je eventueel olifanten mag voeren en wassen (wij hoeven geen ritje ).
Ook de Erawan watervallen willen we dan graag zien.
Is er iemand zo vriendelijk om ons advies te geven, danwel een schema voorhanden heeft om deze dingen in 2 of 3 dagen te zien. Uiteraard moeten we dan ook overnachten ergens en hebben jullie daar ook tips voor.
We moeten dus reizen vanaf Pattaya.
Ik hou mezelf ook aanbevolen voor verdere adviezen en tips. Hier op dit forum moeten toch genoeg mensen zijn die ons willen helpen.
In Pattaya vind je tig reisbureau(tje)s die jullie aan een twee- of driedaagse tour per minibus naar Kanchanaburi kunnen helpen. De afstanden zijn groot en Bangkok is druk, dus op één dag heen-en-weer gaat je niet lukken!
Ik ben er zelf nooit geweest, maar wel vaak in Pattaya en kan je verzekeren dat er vele bezienswaardigheden in de omgeving (Chonburi, Rayong, Koh Samet) te vinden zijn.
Kijk eens op Thailandblog en in het bijzonder de volgende link: http://www.thailandblog.nl/steden/tips-pattaya/.
Veel plezier en vergeet niet om 's avonds door Walking Street te lopen en eens een gogobar binnen te stappen. Bij een eerste keer kijk je je ogen uit!
Op vele vragen heb ik geen antwoord, maar wanneer je een ritje wilt maken op de Birma spoorlijn, zijn er twee mogelijkheden:
Je neemt het toeristentreintje, dat rijdt letterlijk over de brug, honderd meter verder, en dan weer terug,
ik weet niet of het geld kost, maar als dat zo is, dan is het weinig, en het is ook saai.
De tweede optie is: Je neemt de trein naar Nam Tok. Nam Tok betekent waterval. Dit is een mooie rit,
je rijdt langs de steile rotsen op een hoogte van een meter of twintig met de Kwai aan de andere zijde.
Eventueel kun je transport regelen, vanaf het eindpunt (Nam Tok ) en dan zou je ook de Hellfire Pass kunnen bezoeken,
die ligt op vrij korte afstand. Je kunt dit regelen via A&S Mixed Travel . Je houdt op deze dag zelfs nog tijd over.
Voor Erawan geldt hetzelfde, gewoon ter plekke in K’buri boeken. Op beide dagen houd je tijd over,
die je dan kunt vullen met een bezoek aan begraafplaatsen, de brug, en musea.
Hartstikke bedankt Hans. Heel fijn dat je ons wegwijs wilt maken in de materie Kanchanaburi. We nemen je tip over Nam Tok zeker mee in ons schema.
Fijn dat je met ons meedenkt.
Wat een lekker vooruitzicht dat jullie voor het eerst naar Thailand gaan ! Het Thai Garden Resort (met NL manager) is een goede keus in Pattaya, een prettig resort met een heerlijk zwembad erbij.
Ik adviseer je om in Pattaya een minivan voor een aantal dagen te reserveren. Uiteraard is dit duurder dan met een groepje meereizen, maar je kunt wel in je eigen tempo reizen, stoppen wanneer je wilt en de bezienswaardigheden bekijken die voor jullie echt interessant zijn.
Toevallig kwam ik 2 dagen terug op YouTube een korte Nederlandse documentaire tegen over de NL krijgsgevangen die aan de spoorlijn in Kanchanaburi gewerkt hebben. Om enigszins een indruk te krijgen wat zich hier afgespeeld heeft, zou je eens kunnen kijken: Spoor van 100.000 doden - documentaire over Nederlandse krijgsgevangen aan de Birmaspoorweg - YouTube
Ik vond het in ieder geval erg indrukwekkend…
Een van de beste resorts in de omgeving van Kanchanaburi is het Oriental Kwai Resort van het Nederlands/Thaise stel Evelien en Djo. Een jaar of 10 geleden hebben zij Nederland achter zich gelaten en zijn ze een resort begonnen in Thailand. Een niet al te groot, maar prachtig resort gelegen aan de rivier: http://www.orientalkwai.com/
Wellicht voor jullie een idee. Het ligt buiten Kanchanaburi, maar als je over eigen vervoer beschikt is dit natuurlijk geen probleem. Zij kunnen waarschijnlijk ook wel vervoer voor jullie verzorgen van Pattaya naar het resort en daarnaast kunnen ze jullie uitstapjes organiseren. Ik kan hen absoluut aanraden!
Je noemt het niet in je bericht, maar mocht je overwegen om ook naar de Tiger Temple te gaan, dan raad ik dit af.
Ik weet niet of je met de medische problemen die je hebt, kunt fietsen. Indien dit geen probleem is, dan raad ik jullie aan om ook eens een halve dag te gaan fietsen in Pattaya. Je zult dan de ‘andere kant’ van Pattaya te zien krijgen, een deel van Pattaya dat je op eigen gelegenheid niet snel zult zien. Richard, een gezellige vent (NL-er), zal je tijdens de tour begeleiden: http://thailandbiking.com/nl/pattaya/
Geniet alvast van de voorpret van jullie reis naar het Land van de Glimlach !
Hallo Krung Tep. Wow wat een heerlijke adviezen waar we zeker weer mee aan de slag kunnen. Echt hartstikke bedankt…super.
We gaan alle sits even bekijken en komen er later zeker nog op terug.
Fijne dag. Groet Wilma.
Pattaya zelf vond ik persoonlijk een ramp;-) Maar wat wel erg leuk is, is floating market. Op het moment dat wij er waren was er geen toerist te vinden…dat maakte het nog eens extra leuk. Kanchanaburi is echt een aanrader! Erg indrukwekkend,de brug, de spoorlijn, de begraafplaats, hellfire pass en het museum. Wij hebben onze tour geregeld bij een bevriend reisbureau (Rainy travel, zij is Thais en hij een Nederlander) we kregen privé vervoer en zo zagen we alles daar in de omgeving. We hebben trouwens overnacht bij Ploy guesthouse, zeker een aanrader!
Houd idd rekening met de afstanden. Vervoer is allemaal goed geregeld. Maar kan soms wat lang duren. Wij gingen vanaf Bangkok en hebben daar een taxi genomen (we hadden net onze aansluiting gemist en moesten veel te lang wachten op de volgende) Voor een spreekwoordelijke appel en een ei ben je er.
Hallo Esther. Hartstikke bedankt voor je reactie. Begrijp ik het nu goed dat jij je trip naar Kanchanaburi geregeld had via Rainy Travel ? Begeleiden die mensen je dan zelf, en zou het ook mogelijk zijn om vanuit ons hotel dan opgehaald te worden ?
Het zou erg fijn zijn om daar een antwoord op te krijgen, want misschien is het dan wel mogelijk dat zij ons op meerdere trips kunnen begeleiden.
Dit systeem namelijk spreekt ons enorm aan om steeds met dezelfde (betrouwbare mensen) trips te gaan doen. Wij doen dit bijvoorbbeeld ook altijd als wij in Africa zijn en dan met name in bijvoobeeld Gambia.
k hoor heel graag van je, (of eventueel van andere mensen die zo’n organisatie, echtpaar of travelburo kennen).
Wij zijn op eigen houtje naar Kanchanaburi gegaan. Maar daar werd t geregeld. Hij heeft bij ons verblijf geregeld. Hebben nog een nacht bij hun geslapen, zij geeft ook kookles! En de trip naar de spoorlijn etc ook. Tevens de terug weg naar Bangkok. Weet haast wel zeker dat als je hem vraagt hij ook je vervoer verder kan en wil regelen. Als je zijn contact gegevens wilt dan geef je maar een seintje.