Hallo, Ik wil graag volgend voorjaar naar Japan, oa. Shikoku en Fukuoka. Lowbudget voor zover dat mogelijk is in Japan heeft iemand tips en ideeen? Ik ben een vrouw van 57 jaar, heb nog niet erg veel alleen gereisd, alleen in Europa en een keer naar Azie, Laos. Lowbudget, met rugzak.
Hoi Jos, welkom op Wereldwijzer. Je specifieke vragen kun je het beste in het Japan-forum: http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1176 en dan het handigst in het Japan Reiscafé.
Ik denk dat je in een Lonely Planet of Rough Guide ook wel tips kunt vinden om geld te besparen. Of zelfs met Google: Google
Ik ben nog nooit in Japan geweest maar heb wel eens gehoord over een speciale railpass die wel voordelig uitkomt. En over een slaapcoconnetjes in plaats van hotelkamers. Superklein en wat goedkoper.
En misschien kun jij andersom nog mensen helpen met jouw tips over Laos of Europa, in die betreffende forums.
Succes en goeie reis!
Hoi Jos,welkom op wereldwijzer!
Veel mensen schrikken terug voor een individuele reis naar een ‘vreemd’ land als Japan, maar juist dit land is bijzonder goed georganiseerd. Het openbaar vervoer werkt perfect, rijdt altijd op tijd en praktisch alle bekende plaatsen zijn hiermee te bereiken. Natuurlijk kan de gemiddelde westerling niets lezen van de Japanse opschriften, zoals de menu’s in de restaurants of winkelopschriften, maar waar dat nodig is kunnen de meeste Japanners u prima helpen, tegenwoordig spreken de meeste Japanners redelijk tot goed Engels.
In iedergeval kan je zoals Cecilia hierboven al heeft gemeld,met al je vragen terecht in het Japan forum !
Succ6 nog met je voorbereidingen,Jos!
groet,georgessiam.