via brussel naar manilla brussel amsterdam uurtje vliegen
daar anderhalf uurtje wachten en dan rechtstreeks naar manilla
915 euro
vanuit amsterdam is het duurder
prima service op de klm
op de terugreis kreeg ik zelfs een andere zetel met meer beenruimte gratis(ben 1m 96)kost normaal 80 euro meer
ik vergelkijk altijd prijzen op www.ebookers.nl
daarna ga ik met die prijzen hier naar een reisbureau
laatste maal per tgv naar amsterdam vanuit antwerpen,was nog goedkoper
bleef daar 14 weken dus huurde ik een gemeubeld huisje in een securety area voor 200 euro per maand
eenvoudig leven is supergoedkoop
famillie daar onderhouden iets meer
ze willen allemaal iets
dus paaqk EEN party daar voor alle vrienden en kennisen daar,ben je overal vanaf
leen nooit geld uit,ze verwachten van jou dat je het nooit terug vraagt
neem een taxi met een meter en vraag ook om die aan te zetten !!!
of een jeepny met je vriendin,ik zit altijd bij de uitgang zodat in ieder geval een kant beschermt is tegen diefstal,de andere kant zit mijn vriendin
als je jezelf niet veilig voelt met mensen die instappen,stap uit(para) en neem een andere jeepny
zwaai nooit met geld
eten in een resto in een mall is max 300 peso per persoon moa mall zonder drank
had daarvoor 4 gebakken vis en aardapelen en een sausje
lokaal bier is goed te drinken st miguel of zoiets
let op wat de stempel aangeeft in je pasopoort waneer ze die afstempelen in de luchthaven(59 dagen)
verlengen deed ik vlakbij mall of asia moa
ikzelf heb (nog) nooit last gehad van diefstal
waneer je een mall binnen gaat fouileren ze je opervlakkig
alles bij elkaar een prachtig land
ticket davao kost vanuit manila ongeveer 100 euro
ikzelf vloog naar butuan,prijs hetzelfde
bij het terugvliegen,zorg dat je in de luchthaven 1000 peso bij h3ebt voor de tax daar
meer weten?
mmm incecten kakerlakken reuzegroot en gekko’s,keilief
beschouw jezelf als een GAST daar,een lach lost meer op dan boos worden
koop zelf nooit iets,laat je vriendin dat doen
wil je er leven alleen ?"
neem een housewkeeper in dienst,kost je 4000 npeso per5 maand en kost en inwoon,maar dat haal je eruit als je haar de boodschappen laat doen
ikzelf zou een knappe pakken,het oog wil ook wat,hahahaha
april ben ik weer daar voor 3 maanden
Ladyspace, bedankt voor je reactie
Ik ben inmiddels alweer bijna 3 maanden terug. Zo te zien heb je het nog best duur gemaakt. Ik was 880 euro kwijt met China Airlines van Amsterdam naar Manilla. Naar davao was ik voor 2 enkeltjes 80 euro kwijt vanaf Manilla.
Qua ongedierte valt het inderdaad reuze mee
Alle dingen die je hebt opgenoemt heb ik zelf ook ondervonden. Vriendelijk lachen en een paar woordjes Tagalog en ze zijn van chagerijnig ineens heel vriendelijk! Voor de rest, prachtig land! Ik wil snel weer terug naar mijn verloofde!
china airlines is overstappen?
mmmm verloofde
als je hulp nodig hebt ivm papieren roep je maar
ikzelf ben er mee bezig dus weet het een en ander
als je verloofde vroeger getrouwd is zit je in de problemen
alleen een ‘‘fix’’ kan je dan nog helpen bij de nso
ikzelf heb moeten starten vanaf een ‘‘late registration’’ van de geboorte acte
elk papiertje daar kost geld
id card rijbewijs fix van nso bewijzen van haar vroegere school van de kerk daar ook,je word er soms horendol van
leeftijdsverschil speelt ook een heel grote rol
ikzelf woon in belgie dus vanuit hier was ik wel goedkoop uit
ik had een rechtstreekse vlucht vanuit amsterdam,geen overstappen
wel van antwerpen met de tgv en terug met een gewone trein
nu over de philipijnse vrouwen
zeer verzorgend volk
tandpasta ligt op je tandenborstel als je gaat douchen bij wijze van spreken
iedereen die hier is werkt,dus geen lui volkje
superlief en hahhahaa superjalours ook
ikzelf ben amateurfotograaf en met modellen doet ze al moeilijk
hahahaha
Ja ik had inderdaad 2 overstappen, maar het was wel super geregeld moet ik zeggen. Overal stonden medewerkers van China Airlines om je in de goede directie te sturen.
Hulp is altijd welkom! Ik loop ook tegen talloze problemen aan … Ze is nog niet eerder getrouwd geweest. Ik ben 25 en zij wordt in april 25, dus leeftijdsverschil is ook geen probleem.
Het zijn inderdaad zeer zorgzame vrouwen. Gelukkig is mijn verloofde absoluut niet het typische slaafste type. Ze komt voor zichzelf op en heeft haar mening. Zo zie ik het graag
Ik hoef persoonlijk absoluut geen vrouw die voor me kookt, mn rotzooi opruimt en schoonmaakt. Eerlijk zullen we alles delen.
En inderdaad! Heel erg jaloers. Ik dacht dat mijn verloofde erg was, maar dat blijkt echt heer erg mee te vallen. Collega heeft ook een Filipijnse vriendin en die is echt heel erg ![]()
Heb je ergens je fotografie online staan? Ik ben zelf ook zo af en toe bezig met fotografie, erg leuke hobby.
http://www.aseana.travel/KLMAirwaysPromotionsFares heeft een promo en ik vleg daar altijd mee is klm rechtstreeks ,manilla -davao is nu zo,n 50 euro met zestair kan je ter plaatse kopen eenvoudig ,en ja het eten en drinken zijn fantastisch en erg goedkoop ,dus sie 1200 is erg ruim voldoende hoor ,ik ga er in maart weer naartoe en denk er te blijve .ik verleng ook mijn visa altijd in davao bij de immigration kost 2ooo pesos voor 2 maanden en duurt een half uurtje ,zit recht tegenover de victoria mall dus kan je lekker eten terwiijl je wacht haha veel plezier daar .
staan een paar voorbeeldjes op van mijn fotowerk
ook op facebook staan er een paar
Wilhelmus van Loon
daar zie je meteen ook mijn vriendin