Eerste reis europa

Hoi allemaal, ik ben ruben; 19 jaar oud. Ik ben van plan rond mei 3 weken lang met een Amerikaans meisje door Europa te trekken. Nou heb ik hier persoonlijk nog niet heel erg veel ervaring mee en hoopte ik dat jullie mij hier een beetje mee kunnen helpen :). We zijn van plan om een InterRail Global Pass Continuous (€ 329,-) te kopen voor 22 dagen. Zij is 18, ik 19. We houden allebei wel van een feestje, wat actie en avontuur, maar willen voornamelijk Europa nou eens echt goed bekijken! De verschillende landen zien, en de mensen daar ontmoeten! We hebben nog niet echt plekken op het oog. Voornamelijk landen als Nederland, Groot Brittannië, Frankrijk, Duitsland. Deze lagen erg voor de hand natuurlijk. Nou waren mijn vragen als volgt:

[ul]
[li]Welke landen zijn nog meer erg leuk om te bezoeken, we hebben 3 weken de tijd, en willen zo veel mogelijk zien!
[/li][li]Welke steden of plekken zijn dan het leukst voor ons
[/li][li]Welke dingen moet je nou echt gedaan hebben als je op “europa reis” gaat?
[/li][li]Hoeveel geld ben je gemiddeld per dag kwijt? Inclusief eten, een plaats om te slapen, en de dingen op een dag. (Ik weet dat dit bedrag per persoon verschilt, maar heb geen enkel besef van hoeveel dit zou kosten ongveer)
[/li][li]Hoeveel en wat voor soort kleding neem je mee? (wassen doe je neem ik aan daar op lokale wasserettes en dergelijken)
[/li][/ul]

Ik denk dat ik hier al een flinke lijst heb. Sorry hiervoor, ik hoopte dat jullie als ervaringsdeskundigen ons hier ook in konden brengen!
Mocht iemand nog andere eventuele tips hebben zijn deze meer dan welkom!!! :smiley: alle beetjes helpen :wink:

Alvast bedankt!
Ruben

Als je naar Londen wilt zou ik eerst via Antwerpen/Brussel reizen, zijn erg leuke steden om is een dagje in rond te lopen.
Uitgaan etc. kan volgens mij in alle grote steden. Hoeveel je kwijt bent gemiddeld per dag denk ik al gauw aan 70 euro in deze landen. Als je een low budget hebt kan ik meer het Oosten van Europa aanraden.

Steden als Praag en Budapest zijn ook zeker de moeite waard! Of Barcelona als je de kans hebt.

De landen die je nu uitkiest zijn relatief duur voor overnachtingen en eten, maar het hangt er ook van af of jullie willen gaan camperen of naar jeugdherbergen/backpackershostels gaan of naar hotels. Goedkope hotels/hostels kan je vaak wel vinden via booking.com. Als je naar steden zoals Parijs/Rome gaat dan kan je de kosten voor overnachten en eten acceptabel/goedkoop houden als je naar de studenten wijken gaat, daar zijn vaak de goedkopere restaurantjes. De Studentenwijk in Rome heet bijvoorbeeld Trastevere. Ook als je niet bij de hotspots of op degrote pleinen gaat eten en net buiten of aan de rand van het centrum gaat overnachten kan veel in de kosten schelen.

Oost Europese landen zoals Tsjechië en Polen zijn btw ontzettend leuke en ook nog eens goedkope vakantielanden (binnen deze landen kun je wel beter met de bus reizen dan met de trein). Steden/plaatsjes om te bezoeken in deze landen zijn dan bijvoorbeeld Praag, Ceske Budejovice, Brno, Olomouc, Krakow en voor het actieve leven kan je naar het Reuzengebergte of de Tatra gaan. Je kan deze landen dan bijvoorbeeld combineren met (de duurdere landen) Duitsland (Berlijn en München) en Oostenrijk (Wenen en Salzburg). Maar goed misschien dat het voor jullie niet nodig is om low budget te reizen. Al met al is het lastig om een gemiddeld dagbudget te geven, aangezien dat zo afhankelijk is van het land waar je bent en in wat voor soort accommodatie je wilt overnachten. In landen als Polen en Tsjechië heb je misschien aan €20/€30 per dag genoeg, in andere landen/steden heb je al sneller €60 of meer nodig.

Wat misschien ook een heel leuk idee is, is om de ‘Grand tour’ te gaan maken die rijke jong volwassenen vroeger in de 18e/19e eeuw maakten als onderdeel van hun opvoeding. Deze reis begint in Londen en gaat dan door naar Parijs, Venetië, Florence en eindigt in Rome. Je kan de reis natuurlijk iets uitbreiden met een tussenstop in Zwitserland voor de bergen en avontuur en vanuit Rome doorreizen naar Pompeï, waar je eventueel ook de vulkaan de Vesuvius kan beklimmen. Met de Grand Tour heb je wel een klassieke Europareis te pakken denk ik :). ter inspiratie:http://goeurope.about.com/cs/tours/a/grand_tour.htm

Wat betreft kleding: neem als je gaat backpacken niet te veel mee, want je moet alles op je rug dragen! Denk dan bijvoorbeeld aan afritsbroeken, die je zowel als lange en korte broek kan gebruiken en die snel droog zijn na het wassen, en aan lichtgewicht snel drogende handdoeken. Een goed wind&waterdicht jasje en een fleecevest zijn altijd handig evenals goede wandelschoenen en (bad)slippers en/of sandalen.