Hallo Iedereen!
Eerst en vooral proficiat met deze website/forum. Een superhulp welke zonder ik wss nooit zou vertrekken.
Ik vertrek zondag 23juli naar Phuket met dacht ik Martinair vanuit Brussel.
Nu heb ik nog enkele vraagjes (ik stel ze liever samen om het forum niet te hard te vervuilen).
Ik heb een VISUM, mijn mutualiteit briefjes en dat speciaal formuliertje voor het buitenland en die dingen die je dus altijd wel op zak hebt.
Moet ik voor een strandvakantie phuket en daarna nog naar bangkok iets speciaal van medicatie meenemen? Ik neem zeker immodium etc mee voor de maag maar Muggelmelk of spray is ook aan te raden neem ik aan?
Heb ook ik nood aan een muggennet om onder te slapen of is dat enkel als ik in de junlge lig te slape?
Ik wil absoluut niet met een of andere ziekte terug komen…
Verder het grote betalingsprobleem (voor mij dan). Ik heb al zoveel gelezen maar kan iemand mij eens duidelijk zeggen wat ik best doe. Mijn reis mag wel wat kosten maar ik verlies liefst zo WEINIG mogelijk aan omruilen/wissel/… kosten.
Mijn reispartner heeft een VISA en nog voor 500euro aan dollars om mee te nemen.
Ik heb eigenlijk nog niks geregeld:-)
Ik heb een VISA (wegens leeftijd om 625euro gelimiteerd, ik ben -25). Ik heb wel graag altijd wat cash bij. Neem ik best niet gwn euro’s mee? Aangezien die zo sterk staat t.o.v. dollar denk ik dat mijn collega een niet zo slimme zet gedaan heeft.
Dan, iets wat ik helemaal niet wist, kan ik mijn gewone (kbc, maakt ni uit) bankkaart mét maestro logo ook GINDER gebruiken?? Is dat duurder dat ginder te gebruiken? Wordt ik in’t zak gezet ermee? Dus heb ik mijn visa eigenlijk voor niks aangevraagd (want is duurder in gebruik)?
Als ik aankom in Phuket met mijn zak vol kaarten en euro’s
best dadelijk wat omruilen in Bath. In de luchthaven? Of best erbuiten? Of kan ik ook overal met gwn euro’s betalen en wat komt me het beste uit?
Ik wil nu niet gierig overkomen… ik zal zeker ook genereus zijn met fooien, dat ben ik hier ook. Maar dat is dan uit mijn eigenlijk beweging ik heb niet graag dat ik 2euro voor iet geef dat eigenlijk maar 50 cent zou moeten kosten.
Oké een hele boterham als iemand mij eens in mensentaal kan wijsmaken hoe ik dit aanpak… eeuwige dank en een kuske (als ge een meiske zijt natuurlijk).
Groetjes Trol De Leek