Eerste keer naar Australie

Hallo Allemaal!

In April ga ik voor 5weken voor het eerst naar Australie op bezoek bij mn familie. Ik ben benieuwd of jullie nog goeie en leuke tips hebben over de reis, bezienswaardigheden en andere dingen?

Groetjes Maxine

Zoals je weet is australie redelijk groot dus waar wil je heen en waar zit je familie en hoeveel tijd heb je? Toch wel essentiele vragen.

Sorry dat was inderdaad wel handig om er bij te zetten… Mijn familie woont een uur rijden van Brisbane… Ik ben van plan om 5 weken te gaan, langer kan ik helaas niet vrij krijgen.

Ga naar Cairns en omgeving. Ik was daar in november, maar toen was het regenwoud nogal droog. Als je in april gaat, dus vlak na de regentijd, denk ik dat je mooie bemoste bomen gaat zien en flinke watervallen.
Snorkelen bij het reef is geweldig! Sydney is de meest relaxte stad waar ik ooit ben geweest.
En ik heb jillerooschool gedaan op 'n farm bij Bingara (dicht bij Tamworth) Dat is de authentiekste Australie ervaring die je je maar kunt bedenken: vee drijven met de paarden in landschappen die zo uit McLeods Daughters lijken te komen.

Oh, ik ben in totaal maar 'n maand geweest, maar ben naar Cairns en Cape Trib geweest, naar Ayers Rock en Alice Springs, naar Sydney en naar jillerooschool. Je kunt dus best nog veel doen in die tijd. Hangt er vanaf hoeveel tijd je bij familie wilt blijven. Als je daar 'n week voor uittrekt heb je nog 4 weken om wat van het land te gaan zien.

als je naar je familie gaat kunne die je waarschijnlijk wel het beste rondleiden;)
als hun het niet kunnen dan waarschijnlijk vrienden of kenissen van hun wel… australiers zijn super vriendelijk hebk gemerkt:)
komt helemaal goed. veel plezier