Ik ben al weer bezig om een mooie route te bedenken voor de maand augustus.
De route lukt altijd wel, maar een beetje leuke en goed-gelegen hotels vinden is wel eens lastig.
Dat is juist het leuke van zelf een route bedenken, dan de gebaande paden van de reis-organisaties.
Klopt, al moet ik bekennen dat ik de ‘standaardroutes’ van een hoop reisbureaus wel als inspiratie heb gebruikt hoor
Zojuist het hele verslag doorgelezen, veel herkenbare ervaringen, en bovenal mooie foto’s ! Is fotograferen puur hobby of ook je werk?
Dankje! Fotograferen is nogal een grote hobby van me, vind het geweldig om met dat ding aan de slag te zijn op vakantie en dan nog maanden thuis na te kunnen genieten van de foto’s
Ik heb nog wel overwogen naar de Vakantiebeurs te gaan, maar dat is toch eigenlijk zinloos: mijn volgende reis is toch weer naar Japan…
Daar wil ik ook nog eens naar toen; maar op de een of andere manier kom ik er pas achter dat hij er is als hij afgelopen is
Foto’s zijn inderdaad prachtig, ik dacht dat ik er veel tijd aan besteedde, maar deze zijn ook vanuit goede standpunten genomen.
Niet op de Japanse manier! bus uit, foto’s, bus weer in, binnen een paar minuten.
Dank je! De Japanse manier zie ik hier in de buurt ook, woon vlakbij de molens van Kinderdijk. Ze komen letterlijk de bus uitrollen en een foto schieten en zijn weer weg. Snap t ook wel, het is voor hun net zo ver weg als Japan voor ons en ze willen niet overal even lang blijven hangen
Wat foto’s maken aangaat, de DSLR gaat hier nog altijd mee, al is hij wel wat zwaar, daar heb je gelijk in.
Ik heb daar een goede lens op, die veel situaties goed aankan, alleen als het echt op tele aankomt, dan schiet hij tekort.
Dat is dan jammer, ik probeer dan maar dichter bij mijn onderwerp te komen.
De gemaakte foto’s bekijk ik nog regelmatig, mede omdat ik in het engels-talig forum zit en mijn eigen foto’s gebruik.
En van veel foto’s een boek laten maken.
En ik heb geen telefoon om foto’s mee te maken, dus moet toch iets meenemen.
Al laat ik hem in Japan ook wel eens een momentje in de hotelkamer staan als ik verwacht geen leuke objecten te kunnen fotograferen.
Maar achteraf vaak spijt van gehad, vooral als tori-tetsu.
Ik sjouw ook een hele lading mee aan cameraspullen: 2 objectieven, statief en genoeg geheugenkaartjes+batterijen
De cameratas is het eerste wat klaar staat bij het inpakken voor vertrek :feestje: En net zoals jij bekijk ik mijn foto’s dus ook best vaak, en ik dump ze ook overal op internet naast mijn website die jullie al gevonden hadden.