Eerste keer en aanvulling schema nodig

Beste allemaal.

Ik kom 7 feb in Bangkok aan en zie daar na 6 maanden mijn vriendin weer die stage heeft gelopen in Aussie. :kus:
We gaan vandaar nog ongeveer 4weken door Thailand met zijn tweetjes. Omdat we “maar” 4 weken hebben willen we wel iets van een planning hebben.

Zelf zijn we tot nu toe tot de volgende indeling gekomen:

Dag 1
Komen om 11 uur aan in Bangkok. Vandaar direct bus/taxi naar Kanchanaburi. heb daar een huisje op resort geboekt voor 2 nachten om niet direct in de drukte van Bangkok te zitten en gewoon lekker samen kunnen zijn. Uiteraard 1/2 dag(en) daar de bekende Kwai dingen doen.

Dag 3
Richting Bangkok en dan met nachttrein naar Chiang Mai voor 2 of 3 dagen.

Dag 7
Richting Chiang Rai

Dag 9
Van Chiand Rai naar Bangkok vliegen

Dag 10/11
Verblijven in Bangkok

Dag 12
Van Bangkok naar Krabi Vliegen

Deze dagen tussen aankomst in Krabi en vertrek vanaf bangkok naar amsterdam nog geen idee hoe en wat.
hebben jullie tips? Lijkt mij dat ik dit moet opdelen tussen een week west kust(phiPhi) en een week oost (Koh Tao)

En beter eerst Toa en daar duikcursus doen en dan naar Krabi of andersom???

Dag 26
Van bangkok naar amsterdam

Ik heb er een aantal binnenlandse vluchten bijzitten om tijd te besparen. is dit handig/slim??

Alvast bedankt voor jullie tips.

GRTS Kevin

Hey Kevin,

Persoonlijk zou ik iets meer rust in de eerste weken van je schema bouwen. Ik zou wanneer je toch in Kanchanaburi verblijft iets meer tijd uittrekken voor het bezoeken van de verschillende musea, en een dagtrip naar de Erawan watervallen (kan gewoon met de bus) is zeker ook een aanrader. De meeste mensen zijn er maar een uurtje tijdens een excursie, maar als je meer tijd hebt loont het de moeite naar boven te klimmen, en alle trappen van de watervallen te zien.

Je wilt vervolgens met de nachttrein naar Chieng Mai, maar houd je er wel rekening mee dat die trein soms vol zit? Kaarten kun je niet vanuit NL reserveren, en ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om op dag 1 vanuit het vliegveld via het treinstation naar Kanchanaburi te gaan. Misschien is het makkelijk om daarvan van BKK naar Chieng Rai te vliegen en dan daarvandaan naar Chieng Mai te gaan? (En met de trein naar BKK?) Bovendien is een enkele dag in Chieng Mai en een enkele dag in Chieng Rai erg kort. Ik zou zeker een trekking doen (2-3 dagen), misschien een kookcursus en een bezoek aan het Hill Tribe museum (Chieng Rai).

Vanuit Chieng Mai kun je geloof ik ook driect naar het zuiden vliegen, en dan bewaar je BKK tot het eind van je reis.

Over duiken in Thailand kan ik je geen advies geven, ik heb daar nooit gedoken. Hou er wel rekening mee dat er voldoende tijd tussen je laatste duik en de vlucht zit.

Groet,

Jenny

P.S. zie mijn websites voor meer info

je zou ook van kanchanaburi ,ik zou ook een dag of 3 doen naar ayuthaya gaan (1 of 2 dagen ) meteen als je daar aankomt een treinkaartje boeken voor bkk o desnoods met de bus gaan. als je met de bus moet mss via sukothai (vonden wij wel de moeite waard)
chiang mai zeker een dag of 2-3. chiang rai ook.
van chiang rai zou je naar bkk kunnen vliegen en dan door naar krabi. o van bkk met de trein naar surathani o chumphon en dan met de bus naar krabi of naar 1 van de eilanden.

over duiken kan ik je ook niets vertellen.

Ok, bedankt voor info. Heb het voorlopige “idee” al aangepast met commentaar uit vorige posts. Ik heb op airasia eens gekeken naar bepaalde vluchten. Als ik ze zolgende week boek of over 2/3 maanden. Scheelt toch veel als ik ze nu al zou boeken, is dat verstandig???

Dag van naar hoe
1 Bangkok -> Kanchanaburi
3 Kanchanaburi
4 Kanchanaburi ->Ayutthaya
5 Ayutthaya
6 Ayutthaya -> Chiang Mai
7 Chiang Mai
8 Chiang Mai
9 Chiang Mai
10 Chiang Mai ->Chiang Rai
11 Chiang Rai
12 Chiang Rai
13 Chiang Rai ->Bangkok ->vliegtuig
14 Bangkok
15 Bangkok
16 Bangkok -> Koh Tao
17 Koh Tao
18 Koh Tao
19 Koh Tao
20 Koh Tao
21 Koh Tao -> Krabi
22 Krabi e.o
23 Krabi e.o
24 Krabi e.o
25 Krabi e.o
26 Krabi e.o -> Bangkok ->vliegtuig
27 Hong Kong ->Amsterdam

Heb ik zo een beetje goede lijdraad voor de trip??

GRTS

Je tweede reisplan is al meer zoals ik het ook zou doen :wink:

De enige aanpassingen die ik er echter in zou maken (als het kan) is om niet de laatste dag van Krabi terug naar BKK terug naar NL te vliegen. De kans dat het gebeurt is misschien klein, maar vluchten kunnen altijd uitvallen of vertraging hebben, of je bagage kan later aankomen dan jijzelf. Als er zoiets gebeurt en je mist hierdoor je internationale vlucht, dan heb je een probleem! En het is nog maar de vraag op welke volgende vlucht naar Europa plaats is en wat dat gaat kosten.

(Wanneer je vanuit Nederland een vlucht naar Krabi boekt, dan is het een ander verhaal. Je hebt dan een volledige vlucht, en de maatschappij is verantwoordelijk dat je er komt en zal je alternatieven aanbieden indien nodig. Als backpacker die zelfstandig reist heb je minder rechten in dat opzicht.)

Over het algemeen is Air Asia een heel stuk goedkoper wanneer je een paar maanden vantevoren een ticket boekt dan wanneer je het een week voor vertrek boekt.

P.S. ik vind twee dagen BKK trouwens aan de korte kant

P.P.S. ik weet niet wat voor een duikcursus je wilt doen, maar als het je PADI open water is, zou ik langer dan 4 dagen op de plaats blijven waar je de cursus doet. de cursus duurt meestal 4-5 dagen, en het is fijn als je een beetje speling hebt. want stel je voor dat je niet een model leerling bent (of een dagje last hebt van je oren)? het zou zonde zijn als je door een te strak reisschema je certificatie niet haalt!

THNX,

heb ticket naar Bangkok al in bezit.
Dus dagje eerder maar naar bangkok. Hoewel ik al vroeg in de ochtend naar bangkok kan vliegen vanuit Krabi. En ik vertrek pas om 19.00 uur weer richting Amsterdam(via Hong Kong).

THNX voor je hulp

lijkt me een goed schema nu. dagje eerder terug naar bkk lijkt mij ook beter. dan heb je de laatste dag om te shoppen en voor alle zekerheid als de vlucht niet zou gaan.

chiang rai / bkk als dat een niet al te late vlucht is heb je denk ik genoeg tijd in bkk. dan heb je 2 1/2 dag bkk en dan de laatste dag nog.

veel plezier

Hallo,

Als je je open water wil gaan doen duurt dat 4 dagen dus moet je wel de tijd voor nemen. Mocht je het in het Nederlands wil doen kan ik je onderstaande website aanraden.

Zei kunnen ook accomodatie voor je regelen.

gr van Moira