Eerste keer, Baobab?

Fijne vakantie alvast bouspater! Jullie gaan dus al voor de derde keer naar Djeliba, hoe is het daar qua muziek bij het zwembad, geluiden uit de omgeving? Ik vind dat aan de ene kant wel gezellig, aan de andere kant is wat stilte 's avonds op een balkonnetje ook wel fijn. Heb je nog tips voor fijn gelegen kamers/apartementen?

muziek aan het zwembad weet ik niet zo goed want wij waren overdag altijd weg. veel gewandeld aan het strand en dan op een
ligbed lekker liggen lezen en drankjes bij de fruitboys bestellen en vers gesneden fruit bij de fruitladies, heerlijk.
app. bedoel je denk ik bij djeliba, wij hadden altijd een 2-kamer app. dat zijn die kleine bungalowtjes, eenvoudig maar wel heel
schoon. wij zaten vooraan en hadden uitzicht over het hele gebeuren.
eten deden wij bij de locals, lekker en goedkoop in een zijweggetje van de hoofdweg.
jullie ook een fijne vakantie gewenst alvast.

Dank je wel, voor je snelle antwoord! Ik ga alleen en heb een "de luxe"kamer geboekt. Geen idee wat het inhoudt, alleen dat het een balkon zou bieden en dat vind ik heerlijk. Een keertje naar een bar of zo vind ik erg gezellig, maar 's avonds rustig op m’n balkonnetje alle indrukken nog eens voorbij laten komen of gewoon lekker een boek lezen is m’n ideale afsluiting van een vakantiedag.Ik ben al vaak alleen op vakantie geweest,maar tot nu toe alleen binnen europa, dus vind het best wel spannend :wink:

Top keus gemaakt Beanca, Wij gaan in januari voor de derde keer naar Djeliba. Muziek is prima misschien zelf cd tje meenemen tegen die tijd. Geluiden uit de omgeving heb je bijna niet omdat je net buiten de strip zit. Al moet ik zeggen het is iets drukker geworden sinds vorig jaar de poco loco is geopend. Zelf slapen wij aan de weg kant in het hotel. Als ik jou was zou ik een luxe kamer boeken. Dat zijn de beste kamers. De studio’s zijn klein. De appartementen zijn ook leuk. Kies iig voor logies met ontbijt en eet sávonds buiten het hotel. Keus genoeg. succes

Entertainer dit jaar is fivestar !!! En die is ie zeker waard hahaha :cheer: . Overdag bij het zwembad ben ik niet aan lezen toegekomen, om half elf ( eigenlijk bij het ontbijt al) begint ie te roepen : ( fonetisch) lol2 weekie weekie no sliepie sliepie, teim for the morning exercise!!! Wel op een heel grappige manier hoor. daarna de hele dag door van allerlei spelletjes. Wij hebben een keer gevraagd of de muziek wat zachter mocht…geen enkel probleem. Na 6 uur is het uitgestorven, iedereen gaat bijna buiten de deur eten dus van 6 tot 8 zijn de meeste mensen op hun kamer.

S avonds is het vaak heel rustig, dus ik hoop dat je geen half pension hebt geboekt, kans bestaat dat je de enige bent.

Voor jouw plannen dus ideaal, in de avond lekker op je balkon en overdag vertier. Op het strand bij Poco Loco ook druk maar bij de buren aan de andere kant van de strandopgang is het heel rustig en relaxed. Ook een prima lunch adres trouwens.

Djeliba is ons prima bevallen, doe de groeten van Joe en Jose vooral aan Umi, dat is een hele lieve dame die alles voor je zal doen wat je vraagt.

Beanca, nog wat restaurants waar wij prima hebben gegeten:

Paradiso, Italiaans met een Italiaanse kok…lekker: tagiatelle della mama ( of iets dergelijks)
Jarbous, bij Ali Baba linksaf bij de groene lampjes…goede gambiaanse keuken en leuke sfeer.
Jewel of India…overheerlijke kip tandoori of curry’s ( zowel mild als scherp)
Green Mamba, heerlijke steak ( de lekkerste die ik gegeten heb en ik heb vaaak steak gegeten) Nadeel vond ik dat je in de Jungle zat en dus echt alleen…
Chilli’s op de hoek tegenover Ali Baba…lekker eten voor niet veel met live muziek.

Ali Baba vonden wij en velen uit ons vliegtuig flink tegenvallen, maar snel is het wel.

verder zou ik niet teveel van te voren plannen zoals gidsen en dergelijke…ze liggen daar letterlijk voor het oprapen.
Deejee die in Djeliba werkt kent er veel en regelt op zijn vrije dag zelf ook allerlei dingen voor de gasten. Er zijn diverse gasten met hem op excursie geweest en dit is heel goed bevallen.

Ik wens je nogmaals een hele goede ervaring toe, en met de juiste instelling ( Bassie: altijd blijven lachen) kom je er altijd uit.

Bedankt voor de tips allemaal.Fijn te lezen dat er meerdere goede ervaringen zijn met dit hotel!
Nou ben ik niet het type om spelletjes te doen bij het zwembad, ben meer van het relaxen en een boek lezen, maar het feit dat het 's avonds uitgestorven is vormt een prima balans dan, haha. Ik ga het allemaal ervaren en vind dit een fantastisch forum om me wat voor te bereiden en info te vergaren, dank jullie wel voor het delen.