(origineel bericht op be-more.nl)
eerste dag daycare
Vandaag is het dan echt begonnen. Lilian kon ons gelukkig wegwijs maken. Zij was hier de maand december ook al. We maakten eerste de tas klaar met limonade, appeltjes, handdoek, instructieboek, sleutels van de speelgoedkasten enz. De eerste 3 kleintjes zaten al op ons te wachten en ze vlogen ons om de hals. Vinden het dus geweldig dat we er zijn. Er kwamen 6 kindjes en we gingen liedjes zingen, namen zeggen en kennismaken. Maar wat een moeilijk namen om te onthouden. Waarschijnlijk ken ik ze pas als ik weer wegga. Engels is de voertaal en het is belangrijk dat ze dat zo vroeg mogelijk beginnen te spreken. Toen met z’n allen naar de toiletjes, handenwassen en weer terug voor de limonade en de appeltjes. We zijn daarna fijn naar de kleine speeltuin gegaan van Ron en Linda met glijbaan, schommel en zandbak. Heerlijk vonde ze het.
Na de lunch zijn we nog een uurtje in de daycare geweest en om 4 uur kwamen de kinderen uit school die dan nog in de homework klas bij ons komen. Dat was een ontzettende drukte. Het was hun eerste dag op school geweest na de vakantie. Veel gedaan hebben we niet. Beetje kennis gemaakt. Daarna kwamen de middelbare scholieren thuis met allemaal schriften en boeken die gekaft moesten worden. Wat een werk, maar we hebben ze goed kunnen helpen. Einde van de dag op de farm was in zicht. De homework klas voor de grootsten hebben we laten vervallen er was nog teveel werk met het kaften en van concentratie was helemaal geen sprake. Ze rennen en gillen daar elkaar (zoals kids nu eenmaal doen).
Het was al tegen half 7 toen wij naar ons vrijwilligers huis gingen om te koken en te eten. Een goed besteedde dag was afgerond.
Dit is de derde keer dat ik deze dag beschrijf, iedere keer lukte het oploaden niet, vandaar dat jullie eerst de foto’s hebben gehad en dan nu het verhaal.
Maria