Daycaredagen

(origineel bericht op be-more.nl)

Daycaredagen

Hallo allemaal,

Gisterenmorgen ben ik om 7 uur begonnen met de baby’s in bad te doen; lekkere badderen met 5 heerlijke chocoladebolletjes…een feest! Ze zitten gewoon in lauw water en spelen wat met een beker en wrijven zich in met een doekje; leve de pret!
Daarna afdrogen, aankleden en hup naar de daycare, zodat ze meteen aan kunnen schuiven aan het ontbijt: pap (porridge).
Omdat het heerlijk weer was wordt daarna iedereen naar buiten gestuurd om lekker te gaan spelen. Gewoon op hun blote voetjes, klimmen, klauteren en zwaaien aan het rek (zonder veiligheidstegels…zoals bij ons moet) en lopend en rennend op het zand met steentjes.
's Ochtends hebben we bij schooltime een begin gemaakt met het maken van een moederdagcadeautje; een hartje maken met puntjes en dat puntje was dan de bedoeling dat dat van hun vingertopje kwam dat in de verf gedoopt was.
Uuhh…voor sommigen was dit te moeilijk en ipv stipjes werd het een groot wrijffestijn; gewoon heel de hand of alle vingers lekker in de verf dopen en over het papier halen…och ja…als het maar een persoonlijk cadeau wordt en ze veel plezier hebben gehad.

Om 13.00 uur heel gezellig met de kids van mijn klas geskyped: ik vond het heel leuk om jullie weer even allemaal te zien en te horen; het liedje van de musical klonk al heel goed!!

En ons koekiemonster Sm. die werkelijk overal aan zit, en precies weet wat hij eigenlijk niet mag doen…maar dus lekker tóch gaat proberen ging gisteren voor het eerst een paar stapjes los lopen! Hij stond al langer te wiebelen, en gisteren was het dan zover; zo leuk om dat te zien. Het is toch al weer een jaartje offffff 19 geleden dat ik dat voor het laatst bij mijn eigen zoon zag!

Om 16.00 uur heb ik de ukkiepukkies weer in bad gedaan en daarna met ons speciale mannetje N. op de bank gelegen. Hij geniet dan met volle teugen! Ik had hem op zijn zij gelegd, aangezien hij dat niet zelf kan, en hij viel zowat in slaap, zo relaxt lag hij. Zo’n heerlijk mannetje! Toen ik heb voor het slapen gaan een schoon truitje aangaf, omdat hij vandaag gewoon een beetje een kwijldagje had, begon hij helemaal te schateren toen z’n koppie door het gat kwam piepen…hij straalt dan helemaal!

Om 16.00 uur begon mijn slaapdienst. De auntie die er heel de week voor zorgt heeft die nacht en dag vrij en 2 vrijwilligsters nemen het dan over. De 4 meiden die boven bleven (bij onze huisjes) kwamen ons eten brengen en later op de avond nog gezellig gebuurt bij een kopje koffie met een koekje. Om 21.30 uur wilden we toch echt gaan slapen, want je weet maar nooit wat de nacht gaat brengen. Voor mijn gevoel midden in de nacht werd ik wakker door een huiltje…ik herkende het en ik ging er vlug uit, want voor je het weet zijn ze alle 6 wakker!!! En dat moeten we niet hebben natuurlijk! Later zei Veerle dat het 5.30 was…ooohhh…het voelde anders; was ook nog hartstikke donker.
Even later hoorde ik Sm. huilen; hup eruit, daarna Oe. hup…speen in z’n mondje…en toen ik om een uurtje of half 7 weer iemand hoorde (bleek Ta. te zijn)…heb ik haar maar lekker mee naar mijn matras genomen. Even nog lekker langzaam wakker worden met zo’n lief meisje op je borst…wat wil een mens nog meer?! De apen begonnen al op het dak lawaai te maken en zo begon langzaam de dag op Palm Tree.

Toen iedereen wakker was hebben we ze weer gebadderd, aangekleed en weer keurig op tijd bij de daycare verschenen.
We hebben nog even geholpen met eten geven en toen was het tijd om eindelijk eens te gaan douchen; lekker warm water…haren wassen en alles van je afspoelen. Nu zit ik dit blog te typen met het zonnetje aan de hemel en de apen die rond ons huisje in bomen klimmen, op de daken springen en zitten te wachten of er iets te halen valt.

We mogen nu even bijkomen tot 11.30 uur. Vandaag is het vrijwilligersdag; dan ga je bij alle projecten langs om te kijken wat die inhouden. Veerle en ik gaan niet mee, omdat wij morgen al vertrekken naar Kaapstad (vliegen zondag om 10.00 uur weer terug) en wij ons er niet zo prettig bij voelden als we vandaag ook weer weg zouden zijn.

Vanmiddag dus nog de dag op de daycare, tasje pakken, dan samen meeting, boodschappen doen, samen wat eten en dan vlug gaan slapen; morgen vliegen we om 7.45 uur…dus het zal wel om een uur of 5.00 opstaan worden. Maakt niet uit; we gaan denk ik hele mooie dingen zien in Kaapstad. Als het goed is gaan we ook naar Robbeneiland, waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten, ook naar de Tafelberg, wijnproeverij en Kaap de Goede Hoop.

Na het weekend meer. Dan ga ik trouwens mijn laatste week al weer in: wat vliegt de tijd toch, niet meer normaal!!! Ik ga dan homescholing doen met de 2 grote jongens Th en Ph.; heb er zin in.

Alvast voor jou Jikke: nog 2 daagjes volhouden en dan mag je gaan genieten van je welverdiende vakantie!!! Thanks meissie!! Alle andere collega’s: geniet van jullie vakantie; het is verdiend!! Lekker ff geen school en bijtanken, op naar de laatste periode.

Liefs,

Corine

(origineel bericht op be-more.nl)