Daycare

(origineel bericht op be-more.nl)

Daycare

Ik ben vandaag voor het eerst aan de slag gegaan hier op palm tree. Ik heb gister het rooster gekregen en ik mag deze week beginnen op de daycare, waar ik eigenlijk wel heel blij mee was omdat de 15 kinderen die hier wonen nog wat voorzichtig waren in het benaderen van mij en de andere nieuwe vrijwilliger. Ik stond vanochtend088-7226767 om half 7 op, na een wat slechte nachtrust, en ben om 07:15

begonnen. Wat een ontzettend leuke kinderen zeg! Ik heb de hele dag genoten!

De kinderen zijn ontzettend lief, ze kunnen meer Engels verstaan dan ik had verwacht dus daar was ik best blij mee want dan weet ik dat ze me zullen begrijpen bij de belangrijkste dingen die ik zeg. Onderling praten de kinderen alleen maar zulu en daar is geen touw aan vast te knopen. E een meisje van 2 herhaalde een aantal keer hetzelfde zulu woord, en ik dacht ik Praat haar maar gewoon na, waar ze best om moest lachen (Waarscheinlijk om de uitspraak). Later hoorde ik van aunti Dolly (zei helpt op de daycare) dat ze wilde dat ik naar haar toe zou komen. Ik denk dat ik einde deze maand wel wat woorden zulu kan verstaan en praten (tenminste dat hoop ik) de oudere kinderen willen het me vast wel leren.

Morgen ga ik met een andere vrijwilliger naar het ziekenhuis, ik ben heel benieuwd hoe dat is, hoogstwaarschijnlijk niet te vergelijken met hoe het in Nederland gaat.

(origineel bericht op be-more.nl)