(origineel bericht op be-more.nl)
Day Care Diary
Lieve allemaal,
Wie ver gaat, kan veel vertellen. Wie ver gaat en dan ook nog een Daycare opent, kan heel veel vertellen! De eerste week van The Palm Tree Daycare. Wat heb ik genoten… Een paar mooie momenten:
Een klein meisje dat naar het toilet gaat en verwondert kijkt als ik het toilet doorspoel. Ze bedenkt zich geen moment, drukt ook op de spoelknop en duikt ondersteboven het toilet in… Om haar handen te wassen!
De moeder van een andere 3 jarige dame komt naar me toe. Of het waar is dat we haar dochter leren schrijven. Dat had ze heel trots aan haar mama verteld. Met een brede grijns laat ik haar de tekening zien vol rode krassen die dochterlief vanmorgen heeft gemaakt. Schrijven is wat veel eer voor dit gekriebel. Daar is mama het mee eens. Maar beide zijn we trots op deze kleine meid…
Een jochie van 3 dat vanuit het niets met open armen op me af komt lopen. Ik til hem op en krijg een dikke zoen op m’n wang. Hij brabbelt wat Zulu woorden. Ik vat het maar op als een compliment en geef hem een dikke knuffel als dank. Mijn dag kan niet meer stuk…
Een bank vol kinderen die inmiddels weten dat we na de snack van 10 uur televisie gaan kijken. Als Peter dan binnen komt lopen met de tv (wordt overdag in de Daycare gebruikt en 's avonds in het gewone huis) ropen ze allemaal enthousiast TV, TV! Alweer een Engels woordje aan hun woordenschat toegevoegd…
De twee jongetjes die naast ons wonen, komen ook naar de Daycare. High Five, Low Five is hun favoriete zinnetje. Zodra ze ons na crechetijd in onze tuin zien lopen begint het. Zelfs zaterdagochtend vroeg werden we wakker gemaakt met High Five, Low Five. Hun mama had vast niet verteld dat er op zaterdag geen creche is.
Onze jongste dame van goed anderhalf die zo eigenwijs is dat ze absoluut niet gevoerd wil worden. Ze lepelt in haar eentje haar bakje met pap leeg. En probeer niet haar lepel af te pakken want dan wordt ze boos. Heel boos!
En zo kan ik nog wel een bladzijde vullen. Het is duidelijk dat de kinderen het erg leuk vinden bij ons. Spelenderwijs leren we ze Engels, spelenderijs leren we ze over hygiene. Iedere middag een warme maaltijd. Kinderen blij.
Vandaag hoorde ik van een mama dat ze deze week 2 afspraken voor een sollicitatiegesprek heeft. Ze is driftig op zoek naar een baan. Op weg naar een beter toekomst voor haar en haar dochtertje. Mama’s ook blij.
En ik… Wat zal ik zeggen. Ik geniet van het momet dat ik de deur van de Daycare open doe om 6.45 uur tot het moment dat de laatste schattenbout de poort uit wandelt. Palm Tree heeft er een nieuwe activiteit bij. Eén om heel erg trots op te zijn!
Fijne week allemaal.
Knuf Peter & Yvon