Eerste blog vanuit Cambodja

Marion schreef over haar ervaring in Cambodja:

Hier dan eindelijk een stukje voor mijn blog op de Pure for Kids site.
Mijn eerste enerverende week bij het PDC zit erop, en heb heel veel indrukken opgedaan.
De kids keken mij de eerste dag nieuwsgierig aan toen ik me ging voorstellen tijdens de Engelse les. Er zijn 3 niveaus Engelse groepen, ik ben ingedeeld bij de medium groep. Deze groep kan al best goed Engels spreken en verstaan, alhoewel ik mij daarin de eerste instantie wel heb vergist. Ze lezen namelijk prima Engelse tekst, maar……weten dus soms niet waar het over gaat.
De kinderen weten het lesprogramma goed en zijn behulpzaam en beleefd naar mij toe. Ze nemen mij soms op sleeptouw naar de verschillende dagonderdelen. Omdat ik het rooster nog niet uit mn hoofd ken. Ze roepen ook heel lief :teacher, teacher come!!
Bij de (creatieve) workshops zijn ze heel enthousiast en ik barst nog van de ideeen. Ik blijf 4 weken maar heb ideeen voor wel 10 weken, dus ik heb keuzes moeten maken.
Deze week hebben we afscheid genomen van mijn voorganger Ryan die het moeilijk vond om niet meer bij het PDC elke dag te komen terwijl hij nog wel bij een partnerproject gaat werken ook in Siem Reap. Hij zal zijn kids van het PDC echt missen, maar de kids hadden heel lieve afscheidsbriefjes in het Engels geschreven, zo schattig.
Op zijn afscheidsfeestje gingen we samen met de Cambodjaanse leraren en onze vaste tuktuk driver eten in de Khmer pubstreet waar eigenlijk enkel Khmer komen. Het was erg gezellig en ik leerde iedereen wat beter kennen. Al met al, ik raak al aardig ingeburgerd en vind dit echt een fantastische ervaring.

Meer ervaringen van vrijwilligers kun je lezen op: http://www.pureforkids.nl/127-weblog.html