Eerste backpackreis door Zuid- Amerika?

Hallo

Ik zou samen met een vriendin een maand gaan backpacken in augustus.
Nu, hetgene dat mij het meeste aanspreekt is zuid amerika. Peru, chili, brazillie… Een keuze is er nog niet gemaakt.
Maar ik hoor nu van anderen dat zuid amerika niet echt aangeraden is als eerste reis en voor 2 meisjes alleen (21 en 24j).
Wat denken jullie? Zou het te doen zijn of raden jullie een ander land aan?
En is het wel een goede periode om naar daar te trekken (augustus) ivm weer?

Graag wat raad en alle tips voor de planning zijn welkom. We zijn echt nog totale beginnelingen:dag:

augustus kan prima.
Onzin dat zuid amerika niet kan, waarom zal het niet kunnen?

Een beetje spaans praten is wel makkelijk.

succes.

Lijkt mij ook geen probleem hoor! Ik ben zelf ook een vrouw en ga in mijn eentje naar Peru en Bolivia. Vind het natuurlijk wel even spannend als ik daar het vliegtuig uit stap! Volgens mij is het een kwestie van je gezonde verstand gebruiken; doe geen dingen die je hier ook niet zou doen!

Veel plezier :dope:!

Inderdaad geen probleem. Je zou ook Argentinië kunnen proberen, het meest Europese land van Zuid Amerika. Misschien handig om te wennen :slight_smile:

Als je van ‘anderen’ hoort dat Zuid-Amerika niet aangeraden wordt voor 2 meiden alleen, ben ik benieuwd of die die anderen er zelf al zijn geweest of niet. Als ze er niet zijn geweest denk ik dat ze geen goed beeld hebben van hoe het reizen in bijv Peru of Chili is. En als ze er wel zijn geweest vraag ik me zeer af wat ze dan afraden en waarom.
Kortom, zoals al meer gezegd is, lijkt mij prima kunnen. Ik heb met mijn vriend samen gereisd, maar zou gerust alleen zijn gegaan. Er zijn veel mensen die alleen reizen door Zuid-Amerika, of met een vriend of vriendin. Ook als eerste reis prima te doen. Het is natuurlijk een verschil of je in Peru naar bergdorpen gaat waar al jaren gewelddadige conflicten zijn tussen burgers, of dat je gewoon de prachtige routes aflegt waar meer reizigers komen. Weet dus wel waar in het land je naartoe gaat, maar er is zoveel moois te ontdekken waar je prima kunt reizen! Als je tenminste een woordje spaans spreekt…

Veel plezier!

Eens met voorgaande reacties. Heel goed te doen. Zowel voor 2 meisjes als voor 2 meisjes die ‘voor het eerst’ gaan backpacken. No big deal, gewoon gaan en genieten. Tips: bezoek ook Bolivia en Argentinië en koop een Lonely Planet.

Meiden , het is maar net hoe jullie jezelf opstellen. Als je als een stelletje tuttebellen daarnaar toe gaat ben je aan de beurt, Ga je als zelfverzekerde jonge vrouwen heen, dan is er niets aan de hand. Maar deze regels gelden vaak ook in Nederland.
En als jullie een woorden boek meenemen dan is het al ok, want engels is een drama, dat wordt door weinig mensen gesproken.
Ik heb zelf de ervaring dat ik me in Colombia niet veilig voelde met al die G mannen, die zelfs nog geld boden aan mijn reispartner om met mij om te gaan, maar de ervaring in is Chili goed, zolang je maar niet voor de gladde praatjes gaat, maar ook hiervoor geldt weer, daar moet je in ons landje ook voor oppassen.
Veel plezier !!!

Hoi,
Ik ben in 2002 5 weken met een vriendin gaan rondtrekken in Peru, 2 meiden dus van toen 19 en 21. Nergens problemen gehad, niet in de grote toeristische steden & niet in de kleinere stadjes hogerop in het Noorden

We hebben Lima gezien, Huaraz, Chiclayo, Puno, Arequipa, Cuzco & Iquitos. 5 weken lijkt lang maar voor een land als Peru is het nog te kort. We moesten echt keuzes maken. Ik kan je dus alleen maar aanraden om één land te kiezen en daar te blijven, dan heb je tenminste echt een indruk van hoe het daar is, hoe de mensen zijn etc.

Ik heb een jaar in Bolivia gewoon (Cochabamba) en ben nadien nog een paar keer teruggeweest. Ook een prachtland, heel gevarieerd qu natuur & landschappen, mensen, … MAAR omdat jullie ‘beginnende backpackers’ zijn, vind ik persoonlijk Peru een betere keuze. Het is een “makkelijker” land om in te reizen omdat het iets toeristischer is: meer busverbindingen, meer reisbureaus, hotelletjes, …

Mail gerust voor vragen!!
Lies