een vraagje voor de jongeren

Hey mensen,
Ik ga dit jaar voor het eerst alleen op vakantie (eindelijk), maar nu ben ik dus een beetje aan het rondkijken met wat ik precies moet gaan. Is hier iemand die ooit met X-Travel of GoGotours op pad is geweest? Ze zijn allebei lid van de ANVR en dat soort leipe ongein, maar het gaat er mij om of mensen hier goede ervaringen mee hebben en welke van de twee aangeraden wordt.

Ooit problemen met één van deze twee gehad? Dan wil ik het graag horen!

Ik ben een jaar of 4 geleden met GoGo tours naar Lago Di Garda geweest.
Lekker goedkoop en je kunt leuke excursies doen zoals gondelen in Venetie.

Samen met 5 vrienden ben ik toen twee weken op vakantie geweest en heb eigenlijk totaal geen problemen gehad. Je bent niet verplicht om mee te gaan met de excursies en kunt gaan en staan waar en wanneer je wilt. Zo ben ik o.a. naar Verona geweest om een opera bij te wonen. (aanrader!! Ik ben geen opera-liefhebber, maar het was zo ontzettend mooi)

Wanneer wil je gaan? Je zegt in je post ‘dit jaar’, maar ik neem aan volgende zomer?

Ja, van de zomer (denk nog in termen van schooljaren, zeg maar)
Ik wil zelf naar Rimini, even een vakantietje geen culturele dingen ;). Naar Lago Di Garda ben ik zelf ook al twee keer geweest en ben er ook helemaal weg van. (al heb ik de opera wel gemist, mijn ouders zijn er wel heen geweest en waren er erg fan van)

Nee Rimini ben ik nog nooit geweest, maar ik denk ook niet dat dat me erg trekt. :slight_smile:

ben je van plan om helemaal alleen te gaan trouwens?

Nee, ik ga met twee vrienden van me. In m’n eentje lijkt me er niet veel aan :wink:
Rimini hebben we uitgekozen omdat we voor onze eerste vakantie vooral veel willen uitgaan en we even geen kerkjes willen zien deze zomer. Italië is een erg mooi land, maar uh… mijn eerste vakantie draait om het feesten :wink: Eindelijk van de Middelbare school af! (tegen die tijd dan… en als ik niet zak, dat zou wel lastig zijn)

haha, positief blijven.

Tja wat ik heb vernomen van Rimini, is dat dat dan wel voldoet aan jouw wensen :slight_smile:

Wat ik vernomen heb ook ja :slight_smile: En positief blijven? Hmm… in principe wel, maar goed, hopen op het beste en het ergste verwachten, toch? :wink:

welnee, door positief te blijven ga je van het positieve uit en heb je er alle vertrouwen in en komt er niets ergs in je op… enzo.

Hey,

Ik ben drie keer met Xtravel geweest en beviel me goed. In principe gaan ze altijd samen met de GOGO groep, alleen betaal je meestal minder voor hetzelfde…
Het is vooral fijn als je de eerste keer alleen gaat, want er is namelijk altijd iemand van de organisatie in de buurt mocht er iets zijn, zonder dat ze zich ergens mee bemoeien als je ze niet nodig hebt! (behalve dat ze een opmerking maken als bijv. te veel troep aan het maken bent of dingen hebt lopen vernielen, maar ja, dat doet de campingbaas/hoteleigenaar anders ook!)
Veel plezier!

Hoi!
Ik ben met allebei op vakantie geweest. Met Gogo ben ik naar Hongarije geweest. dat was wel leuk, alleen de accomodatie niet echt. Toen we daar aankwamen bleek dat in die huisjes waar wij zaten dat jaar al heel vaak was ingebroken en tijdens ons verblijf gebeurde dat ook bij onze buren. Het jaar daarop stonden dezelfde huisjes wel weer gewoon in de gids. Ik weet niet of ze er iets aan hebben gedaan, maar dat lijkt me niet… Daar was ik dus niet zo tevreden over.
Met X-travel ben ik naar Kroatie geweest, daar was eigenlijk niets op aan te merken. Ik denk dat als je echt een feest/zuip vakantie wil, dat je met allebei wel goed zit. Ze bieden allebei veel leuke avondjes enzo aan.
Nou, veel plezier deze zomer en succes met je examens!
Groetjes Suzanne :banana: