Eerste keer naar Italie..Tips?

Halloo allemaal,

Wij 2 vriendinnen zijn van plan om begin juli op vakantie te gaan naar Italie,
voor ons allebei de eerste keer en we hebben geen flauw idee naar welke stadt te gaan. Onze vakantie wensen zien er een btje als volgt uit>

• we zijn allebei geen strand types zijn.
  • gezellige markten
    -mooie boulevards of aan de kust?
  • btje Kunst en cultuur
  • shoppen
  • vespa huren (mogelijk?) leuke rijplekken
    -Terrasje en veel en lekker eten orginele authentiek gerechten…
  • af en toe uitgaan maar niet al te touristisch en al helemaal geen uitgaansplekken voor 16 jarige.
    -voor de rest gewoon leuke dingen doen niet al te sportief dan haha

we hadden gehoord dat met de trein reizen door italie ook goed te doen is…
we blijven wel slapen op een plek in een hotel, welke stad ligt dan een beetje centraal dat we niet urenlang met de trein hoeven te reizen ?
Ik hoop dat iemand ons kunt helpen…

:vak02:een voorbeeldje Rimini,is heel druk,maar er zijn ontzettend veel leuke plaatsen,zoals,San Mauro,Bellaria,Cattolica,waar je de trein of de bus naar het levendige Rimini kunt nemen.Daar vind je zeker een plaats waar je Vespas kunt huren.Ook is er een redelijke gerote markt in Rimini,trouwens elke dag van de week is het wel ergens een markt,want de boulevard van Rimini kilometers lang bestaat uit verschillende stukken San Giuliano Mare,Rivazurra,Marbello,Bellariva,Rimini,Rivabella,Viserba,Torre Pedrera,elke dag is het daar wel ergens markt.Riccione ligt naast Rimini is een mooie wat mondaine stad,met een mooi winkel gedeelte.Je kunt naar Cattolica,en niet te vergeten San marino,een klein mini stadstaat.Er zijn vele plaatsen waar de trein voorbij komt en stopt.In vele dorpjes of stadjes kun je een scooter huren.Deze stadjes en dorpjes liggen dus allemaal aan de kust,behalve San Marino.Gatteo a mare is een gezellig kuststadje,waar je te voet naar San Mauro kunt gaan,een klein dorpje rustig,meer voor families,dan kun je nog de andere kant uit, te voet naar Bellaria.een drukker stadje.Veel succes met je zoektocht.

Wat denken jullie hiervan : een vespatour rond het gardameer,het gardameer is zeer mooi. Vakanties boeken met TUI | TUI.be

in de buurt van rimini klinkt goed.ik ga gelijk even informeren.
die vespa tour vind ik btje te lang. wil gewoon op eigen houtje maar de gardameer klinkt ook super geen strand
maar een meer is goed idee. plus lust geen wijn haha.
bedankt voor de tips … Superrwe weten nu ongeveer welke regio we moeten zoeken.

Ik wens jullie een super vakantie toe,en kijk ook op het Rimini reiscafé,daar staat nog allerlei informatie,wat er te zien en te doen is.Succes !

ik ben zelf al helemaal weg van het gardameer!!
bij rimini heb ik een soort van salou idee in me hoofd
zal de forum ind. even bekijken.
Bedankt :smiley: Morgen gaan we al naar reisbureau
om te informeren voor hotels en als kan meteen
te boeken.

Als je voor de eerste keer naar Italie gaat,izs het Gardameer een heel goed idee,je mag er zijn veel leuke plaatsjes,De mooiste kant is de kant van de bergen,Limone sul garda bv,een leuk plaatsje,er is een strandje en je kunt een motorboot huren,als je durft ,Wij hebben dat gedaan reuze leuk,Je kunt de boot nemen naar de overkant daar ligt ook een reuzeleuk stadje.Het zicht in Limone over het water is adembenemend,Wij zaten daar in een reuze hotel,een beetje in de hoogte en het was prachtig,het zicht over het water en de bergen.Er zijn natuurlijk restaurants en gezellige terassjes.Maar ik moet er wel bij vertellen,ze flaneren graag in Italie,je kunt er tot ongeveer 10 savonds eten,maar daarna is het gedaan.Om 12 uur s avonds is het gedaan,izs alles stil.Je hebt Er zijn verschillende mooie plaatsjes,rondom het gardameer,Salo,zou ik zeker niet nemen want daar is het wel druk is meer voor de jeugd.De zuidkant is een paar graden warmer,maar daar heb je dan geen bergen.Zoek maar veel informatie,hier op het reisforum kun je ook nog wel informatie vinden. Limone is heel mooi,maar voor 14 dagen aan een stuk te zitten is misschien wat lang,of ge moet met de wagen zijn en naar andere stadjes kunnen gaan.Veel plezier met de voorbereiding !

Nog een tip,kijk op zoover zie op Gardameer : http://www.zoover.be/search/quicksearch3.aspx?c=gardameer Hier kun je beoordelingen lezen over de stadjes aan het Gardameer.

Hoi,

Italie is zo groot en er zijn zoveel mooie plekken!
Ik denk dat t handig is als je eerst even kijkt welke regio je aanspreekt. Jullie wensen zijn vrij algemeen. Elke stad en dorp heeft wel leuke markten en ook kunst en cultuur vind je in overvloed. Wil je naar een rustig of juist minder druk gebied? Toscane en Umbria zijn provincies die bekend staan om hun overvloed aan kunst en cultuur maar ook prachtige landschappen en lekker eten, denk aan Perugia, Pisa, Luca en Florence.

Het Meren gebied in het noorden is ook prachtig, zelf ben ik nooit naar het Gardameer geweest maar ben ik erg fan van het Lago Maggiore en het Como meer.

Ook de eilanden zijn erg mooi: Sicilie, Sardegna etc…

En wat vinden jullie van Ligurie, de cinque terre. Hier kan je zeer mooie wandelingen maken. Hoewel in t hoogseizoen wel druk.

Handig is denk ik om ook je budget even te bepalen, wil je met de tent, in een appartement? Dat maakt het zoeken wat praktischer :-)…

Succes, ciao!

Nou we zijn net bij reisburo geweest wat een gedoe pffff
gardameer raadde ze ons af vanwege de campings met fam. en vanwege vervoer
gebrek aan auto. we gaan 8 dagen weg naar florance is nu de planning… lekker veel kunst
en cultuur en af en toe uitstapje met de trein naar luca en…???
We hebben gereserveer een hotel in de stad 4 sterren incl. 800 p.p voo 8 dagen…
Iemand tips over de omliggende dorpen naast pisa e.d en hoe is het treinvervoer in italie…
Iemand nog tips over florance??

Enkele nuttige links :

hier enige informatie : http://www.florence-stedenreizen.nl/omgeving.html

Woww ik begin me af te vragen of 8 daagjes wel genoeg is:biggrin:
Er is zoveel te doen en te bezichtigen of lijkt het maar zo.
Ondanks dat we eigenlijk geen strand types zijn wouden we toch nog wel 1 dagje zonnen relaxen bijkleuren, maar nou zagen we ontzettend veel plaatsjes aan de kust … welke is ook kwa openbaar vervoer het beste plekje?
De vrouw van het reisburo kon ons niks adviseren, ze was er nog niet geweest en had geen ervaring ofzo met treinreizen jammer genoeg.
Is het wel een goede prijsje voor wat we hebben gereserveerd of ??
4 sterren hotel was wel een must voor ons :teeth:

Hier enkele stranden ;Viareggio daar ben ik al geweest, leuke boulevard met winkels;maar wel duur,Vergeet niet dat de winkels gesloten zijn in de namiddag.Viareggio is de moeite waard.Je moet wel betalen voor bedden op het strand. Cecina mare kan ook,maar daar heb ik al slechte comentaren over gelezen,vies strand enz… http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://www.venere.com/blog/best-beaches-near-florence8838/ Deze zijn met de trein te bereiken via Pisa.

Waarom heb je dan direct geboekt bij iemand ve reisburo dat je niet concreet kan informeren op al de gestelde vragen? Je kon toch bij een 2de 3de reisburo dezelfde vragen voorleggen en plaatsen en prijzen vergelijken en openstaan voor nieuw info…en dan pas besluiten wat het zou worden om wat en waar te boeken. Gelet op de inhoud van je vorige posts denk ik dat je nogal impulsief beslist hebt (eerst enthousiast Rimini dan Gardameer vervolgens Firenze geboekt, nu toch een beetje strand willen) wat niet wil zeggen dat het geen pracht vakantie zal worden. Eerst zelf veel info sprokkelen, min of meer een land/regio bepalen en laat dan de concrete vragen komen.

Nog dit (misschien voor een volgende reis):
verzamel eerst zelf veel info: reisgidsen (zelfs in de bib), gewoon googlen en als je niet graag leest met google-afbeeldingen heb je veel foto’s/beelden die al een 1ste indruk geven. Zelf plannen is toch al een deel voorpret vd komende vakantie!

Door te googlen kom je aan een pak info : de wereld is groot, de wereld is klein !
voor hotels vb. met http://www.booking.com/ en wanneer een hotel je aanspreekt, bij het googlen op naam vh hotel kom je op hun persoonlijke website met nog meer info.
Exploreer websites als http://www.zoover.nl/ en http://www.tripadvisor.com/ListForums-g4-Europe.html hier heb je beoordelingen van reizigers voor reizigers ivm accommodaties en te bezoeken plekken.

Prijzen vliegtickets vergelijken o.a. met http://www.cheaptickets.be/ en http://www.ebookers.be/vliegticket/ en http://www.vliegtarieven.nl/ e.a.

Elke regio, stad heeft in zijn centrum een Toeristische Dienst en heeft een Toeristische Website op het internet (google met “Turismo + naam stad”). Dat moet je toch bekend zijn !
vb. Welcome | Feel Florence
Blog - Terre di Siena
http://en.turismovenezia.it/
enz…

Hopelijk heb je hier wat aan voor een volgende keer!

Ja zoals Stancy zegt kijk eens op booking com kun je prijzen vergelijken,daar moet je dan nog je vervoerskosten bijrekenen.Die prijzen zijn voor het hotel alleen.Viareggio is op 80 km van florence en gemakkelijk te bereiken met de trein.Tik hier : Booking.com | Officiële site | Hotels, vluchten, huurauto's & accommodaties

We hebben nog niks geboekt… we hebben het gereserveerd tot en met maandag zodat we er nog even over konden nadenken. We kregen zoveel advies en informatie in 1 keer vandaar. we zijn naar 2 reisbureaus geweest… We hebben btje onderschat ja wij zagen inderdaad al die mooie plaatjes en verhalen zonder rekening te houden met vervoer e.d
normaal doe ik er zelf nooit lang over boek meestal een last minut paar dagen vantevoren en zie dan wel. :slight_smile:

gardameer is mooi maar totaaal niet wat wij zochten… Na lang praten over wat wij nou precies willen doen op vakantie… we wouden eigenlijk zoveel doen !! Wat niet te doen is in een weekje dan kwamen we echt uit op een stedentrip door italie… Maar we wilen ook niet gebonden zijn aan tijden en onze koffers steeds meeslepen… we moesten echt knopen doorhakken … kwamen we uit op florance. Met geen strandtype bedoelde ik meer dat het geen zonvakantie moet worden dat we hele week liggen te zonnen. 1 middagje zonnen is meer dan genoeg en dan hebben we het alweer gehad. ik zit ook echt overal naar informatie te zoeken over florance, me tante is toevallig geweest en al vele tips gegeven over de stad en treinreizen…
We zijn er in ieder geval over uit waar we naartoe gaan.

De reden dat we voor een reisburo kiezen is omdat je dan zelfs nergenst achteraan hoeft.
Je zegt je wensen en hun zoeken ht voor je uit. dan heb je ook gelijk het hele pakket.
We vinden ht wel leuk om uit te zoeke waar naartoe toe te gaan, bezienswaardigheden leuke plekken, terrasjes .

Jullie zullen ogen te kort komen,zoveel is er te zien,en te beleven.Vergeet ook niet naar de piazzale Michelangelo te gaan daar heb je een mooi uitzicht over Florence.Veel plezier met zoeken naar informatie,en hebben jullie nog vragen stel ze gerust.:zon02:

Een pareltje om te bezoeken is San Gimignano ! Vanuit Firenze is het waarschijnlijk per bus te bereiken met een overstap te Poggibonsi, maar lijkt niet evident door overstap en wachttijden verlies je te veel tijd. Alternatief : misschien met een georganiseerde tour die zowel Siena als San Gimignano aandoet. De receptie vh hotel in Firenze weet jullie wellicht reeds info hierover te geven of je te verwijzen naar een lokaal reisburo of een reisburo waar het hotel mee samen werkt.
Succes !