En dat op zo’n twee uur rijden van Bangkok vandaan. Het liefelijke, heuvelachtige landschap van Khao Yai met zijn mediterrane klimaat leek al op Italie, ook door de wijngaarden die er steeds meer komen. Na het landschap gaat ook de architectuur steeds meer mediterrane trekken vertonen en dat trekt steeds meer bezoekers naar deze fraaie streek. “Primo Posto” ligt in een wijngaard en bestaat uit een aantal winkeltjes en een Italiaanse ijssalon. En het ziet er echt uit als een Toscaans dorpje. Een ander project is het recent geopende “Palio”, een winkelcentrum dat sprekend lijkt op een winkelcentrum in Sienna. En zo komen er steeds meer “Italiaanse” invloeden in Khao Yai die behalve zeer fotogeniek ook door de geboden producten de moeite waard zijn om te bezoeken.
??
wordt steeds vreemder, dave. prussies ditzelfde stuk stond van de week in de BKK-POst, toeristenbijlage donderdag.
Zo’n Italiaans nepdorp is natuurlijk wel een toeristentrekker van de 1e orde voor Europeanen.
Dat Khao Yai (=heuvel,berg, en groot) national park is toch al:
1.plek van allerlei grote muziekfestivals-bijna elke maand nu. Vorig weekend nog Big Mountain, 30.000 muziekfans-zoiets als PinkPop in de HOge Veluwe. Alweer moderndog en T-bone.
2.in het weekend DE uitlaatplek voor de BKkse sino-thai yuppen met hun hummers and 4-wheelers. of voor motorduivels etc. rust is veel te afscrhikwekkend.
3.langsheen de grote weg erheen is een enorm factory-outlet centre aan het ontstaan, langs zowat de heel weg vanaf Saraburi. waarom nu juist daar-tja.
Voor het bewonderen van allerlei fake-Europa bouwsels biedt deze enorm grote stad BKK ook volop in al die nieuwe moobaan en village-Grieks, Spaans, Frans, etc-het is er allemaal. Maar ik denk dat die bewoners niet zo van te veel bezoek houden.
Khao Yai heeft zijn ‘ziel’ verkocht aan de toeristen met luidruchtige festivals
Thaise yuppies die met knetterende brommrtjes uit Bangkok komen racen
zuipen en ander materies tot zich nemen.
Ik beklaag de lokale bewoners want nu met dat Italiaans nepdorp komen er
teveel toeristen mij zien ze daar nooit de fake druipt eraf…
Elk mooi eiland plekje of gebied word (op)geofferd aan de ‘farang’ want ‘money’ ‘business’ en shorttimethinking daar zijn ze kampioen in…
Maar wat na 10 jaar als de ‘farang’ deze plekken beu/moe zijn dan blijven
ze zitten met al deze shorttime investments die een verwoestende impact hebben op de Thaise natuur en leefomgeving maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de THAISE minister van toerisme die zit tot over zijn oren in ‘Big projects’…
Van shorttimethiking gesproken, ooit gehoort van voortplanting dus zullen er altijd mensen opzoek gaan naar andere bestemmingen zo ook naar Thailand, maar ook dit dringt niet tot uw grijze massa door.
Overigens hoef ik geen vleugje Italië te proeven in Thailand wat dat betreft rijden/vliegen we daar zo naar toe vanuit Nederland, misschien leuk voor de tamelijk welgestelde Thais zelf.
Helaas-in dit spesifieke geval heeft deze minsiter er helegaar niks mee te maken.
En nog een vooruitgang:
kortelings werd en zeer hoge ome die in de ‘‘privy council’’ zit (een hoog buro dat de koning adviseert) er van beschuldigd illegaal en berg-bungalow in KhYai te hebben gebouwd-op land dat hij op slinkse wijze zou hebben agetreoggeld van ‘‘arme boeren’’. Dat huis is nu geheel afgebroken-enkel de bloementiuin is er nog.
Dus wel graag de juiste feiten en toestanden en niet zomaar wat roepen. al ben ik het op zich wel grtoendeels met je eens. Maar juist in het detail zit vaak de nuance.
Toen ik er in 1985 woonde/werkte zeiden vele expats al dat binnen de
10 jaar heel de kust vanaf Bangkok tot Pattaya en Phuket zal volgebouwd
worden met hotels bars en resorts alles voor ‘fast money and farangs’.
Helaas hebben deze expats bijna gelijk…
Thailand word jaarlijks bezocht door 9 miljoen toeristen.
Je moest zelfs tot maart 2010 geen visum hebben als je 2maanden kwam
alweer een toegeving aan de ‘farang’…
Brazilie is een continent word nog niet door de helft toeristen bezocht(gelukkig) buiten Rio de Janeiro en Fortaleza dat voornamelijk door luidruchtige zuipende Nederlandse SEXtoeristen word bezocht is de rest
van Brazilie nog authentiek ‘Braziliaans’…
Thailand heeft zijn ziel verkocht aan de USA en de farang Brazilie niet/nooit Lula da Silva is een goede president en geen weken bezettingen van de luchthaven in Bangkok weet je nog weg wegens door en door corrupte presidenten(gevluchte mediatycoon Taksin heeft nog steeds veel
touwtjes in handen onbegrijpelijk de UK hem ‘asiel’ verleent want hij is een een rijke criminele dictator…).
Maar ja democratie bestaat niet in Azie in de Filipijnen worden de meeste
journalisten vermoord ter wereld,Vietnam en Noord Korea is communistisch,Myanmar is een dictatuur,Laos enz…
Ja ja ja, Confederate, we weten nu wel dat je in het perfecte land woont. Zoals eerder in een andere posting al vermeldt lijkt het me raadzamer als je met al je Brazilie-ervaring naar het Brazilie-forum gaat, zodat je daar onervaren Brazilie-reizigers kunt informeren ipv elke keer hier je gal komen spuien over Thailand en andere Aziatische landen.
Deze topic is bij deze gesloten voor nieuwe postings.