Waarom gaat bijna niemand naar Koh Yao Yai of Koh Yao Noi??? Het zijn best grote eilanden vlakbij toeristische plekken maar ik kan er maar heel weinig over vinden. Ook hier op het forum. Is er iets mee? Niet leuk voor toeristen?? Kan iemand mij er iets over vertellen?
ik ben afgelopen augusteus nog een dag op koh yao yai geweest (had helaas niet meer tijd) en kan zeggen het is er prachtig alleen staat het toerisme er nog in de kinderschoenen (voor mij een voordeel) er zijn wel guesthouses en hotels maar (gelukkig) nog niet zo veel, maar aangezien ik er dus maar 1 dag ben geweest kan ik er ook niet veel over zeggen alleen dat ik er vanuit krabi naar toe ben gevaren en dat de mensen er vooral leven van de visserij en de landbouw maar volgend jaar zomer ben ik van plan er langer naartoe te gaan en zal ik er dus ook meer over kunnen vertellen, als jij besluit eerder te gaan laat hier dan zeker even horen hoe je het er vond
verder veel succes met je zoektocht naar meer info
Eilanden welke nog niet zo zijn gericht op toerisme dus weinig vertier, restaurant’s etc dus zullen deze eilanden hoofdzakelijk intrek zijn bij bezoekers die het liefst in de hangmat liggen onder het genot van een dik boek en dus eerlijk gezegd afstand nemen van het (massa) toerisme en genieten van de het nog voor hoelang ongerepte.
Ik hoef dus ook niet veel vertier! Een leuke plek, iets waar ik kan eten en inderdaad een goed boek kan lezen, lekker zwemmen en relaxen vind ik prima. En rustig een (oorspronkelijk) eiland ontdekken is gewoon top. Toch wonderlijk dat deze eilanden niet ’ ontdekt’ zijn en in beslag genomen door toeristen terwijl veel, veel kleinere eilanden dat wel zijn. Komt het soms omdat ze islamitisch zijn en minder tolerant naar toeristen?
Dan zit je op de goede plek wat betreft het eerste gedeelte van je antwoordt, ik zou niet kunnen zeggen of men minder tolerant is, iets wat me niet lijkt, alleen is het zuiden wat onrustiger en wat meer conflicten waardoor de “toerist” toch afschrikt.
Zie maar de politieke onrust welke gaande is in Thailand ook al horen we er nog weinig van, maar veel toeristen haken daardoor af, dus waarschijnlijk speelt dat ook parten als het gaat om de eilanden welke je aanhaalt.
En persoonlijk voor mij als regelmatig bezoeker van Thailand, na een week van bezoek aan de ouders van mijn vrouw welke wonen in verweggiestan “de Isaan” en dus jammer genoeg geen prachtig strand en bounty eiland beelden maar wel complete rust en ongereptheid ben ik meestal wel weer toe aan wat vertier…