Ervaringen met Koh Yao Yai en Koh Yao Noi?

Hey!

Is er iemand van jullie al op deze eilanden vlakbij Phuket geweest?
Ervaringen? De moeite? Tips?

De laatste dagen van onze rondreis door Thailand verblijven we 4 nachten in het Zuiden. De eerste nacht verblijven we op Phuket maar van daaruit is het allemaal nog vaag.

We zouden naar Phi Phi, Railay Beach, en Ko Yao Noi of Yai willen gaan en eindigen op Krabi omdat we vanuit Krabi terugvliegen naar BKK… En dat allemaal op 4 dagen… Dus tips om de nodige keuzes hierbij te maken van wat de moeite is of niet zijn zeker welkom! (We gaan vooral voor de mooie natuur, mooie stranden, rotsen, …) :smile:

Koh yao Noi is mooier en er is meer te doen dan Koh Yao Yai

En is het mogelijk op van Ko Yao Noi naar Railay Beach te varen?

Welke pier dienen we dan in Ko Yao Noi te nemen?

Er is maar één pier en je kan er een brommer huren als je wil .
De boot maakt 2 tussenstops waarvan één in Koh Yah Yai. Het is perfekt te doen met de lokale boot , veel goedkoper ook Ik weet echter niet of je vandaar naar Railay beach kunt
groetjes

Bedankt voor de reactie!

Die lokale boot waarvan je spreekt, die kunnen we ook aan de pier nemen? Of ergens anders?

En wat bedoel je met ‘ik weet echter niet of je vandaar naar Railay Beach kunt’ ? Vanaf waar bedoel je?

Bedankt!

Vanaf Koh yao noi weet ik niet of je naar Railay beach kunt . Het is zeker de moeite om in Phuket met een brommer te rijden want je kunt er alle kanten uit , ofwel kant van Pattaya waar het voor één dag meer dan genoeg is maar zeker eens de moeite, de andere kant richting luchthaven is veel mooier met heel mooie stranden, je moet wel gewoon zijn om met de brommer te rijden . Ga zeker eens eten naar restaurant Pesto . Je kan vanuit Phuket met de brommer naar de pier om de boot te nemen naar Koh yai noi , ik weet echter de naam van de pier niet, weet allen dat er mangogroves zijn en veel apen :wink:
groeten
groetjes