Ik ben me aan het oriënteren op de eilanden aan de westkust. Wat ik vooral lees is dat het allemaal erg toeristisch is zoals koh phi phi etc.
Nu las ik wat over Koh Yao Yai/Noi maar kan er niet heel veel ervaringen over vinden.
Heeft iemand ervaring met deze eilanden en tips voor accommodaties?
Zijn er mooie stranden, heb je daar echt last van eb/vloed etc.
Op deze site http://www.travelfish.org/ vond ik veel informatie over Thailand en over vele eilanden. Er was alleen niet veel informatie over Kao Yai. Ik ga waarschijnlijk de eilanden Ko Phayam en Ko Chang vlakbij Ranong bezoeken, die schijnen ook veel minder toeristen te krijgen.
hi sunny
wij zijn 3 jaar geleden op de beide eilanden geweest
het zijn prachtige eilanden en haast geen tourist tegen gekomen
de bevolking is overwegend moslim
dat betekend ook dat je bijna nergens alcohol kunt kopen in winkels, de guesthouses en restaurantjes verkopen wel alcohol
op de grootste van de twee kon je niet pinnen
op de kleine van de twee hebben we gefietst
er waren daar toen 2 pin automaten
sucses verder groet mieke
Bedankt voor je reactie! Het lijken mij ook erg mooie eilanden, heb je daar ook echt helder water met witte stranden? En hoe zit het met de zee, heb je daar erg veel last van eb waardoor je niet kan zwemmen?
ja het zijn 2 hele mooie eilandjes maar niet zulk helder water en geen bounty stranden
van de eb heb je daar wel meer last maar wat is last wij zwemmen dan met teva,s je moet dan wel een stuk lopen
op het kleine eiland zaten we in een klein resortje van een thaise familie de bamboo hutjes hadden alleen een ventilator
ze werken er veel met agregaten voor de stroom
let er wel op dat je de moslims respekteerd , je mag b.v geen biertje op het strand opdrinken maar wel aan een strandbarretje
als je vanaf krabi AO NANG de 5 eilanden tour zou doen kom je wel op bounty eilanden, waar je ook hutjes kunt huren
en koh lipe vonden wij ook heel mooi maar begint op koh pipi te lijken kwa tourisme
sucses hier weer mee groet mieke
Hi sunny
het waren zeker 2 mooie eilanden ,maar geen bounty stranden en ja je hebt er last van de eb
op het kleinste van de 2 zaten we in een resortje met bamboo hutjes gerund door lokale
ze werken er veel met agregaten dus geen airco ,wel een van
let er wel op dat je de moslims respekteerd ook met kleding , jekunt er wel een biertje aan een strandbarretje kopen maar ga er niet mee aan de wandel!!
als je echt bounty stranden wilt maak dan vanaf Aonang bij krabi de 5 eilanden tocht je komt er op de mooiste plekjes
echter wel meer tourisme!!!
op koh lanta hebben we ook een boot trip gemaakt en daar ging je o.a naar emmerald cave en je kwam op minder touristische bounty eilandjes waar je ook kon overnachten
op het zuiden van koh lanta, we zijn er met de scooter heen gereden had je ook nog paradijsjes van strandjes waar je bijna alleen zat tenminste dat was vorig jaar januari
ook heel mooi koh lipi
veel sucses maar weer groet mieke
ik ben ook een paar jaar geleden daar geweest ,ik had ook eerst wat info op internet gevonden,over koh yaoyai,toen wij de boot wilde nemen in puket zei een van de boot mannen dat we naar noi moesten gaan.
en dat het daar gezelliger was,hebben we gedaan en op de bonnefooi een slaapplaats zoeken.is ook gelukt.leuk dorpje met internet cafe in achterkamer van kledingzaakjes etc goede eettentjes ,makkelijk en niet duur brommer huren,je kan met brommer en al ook op een bootje naar yao yai om te toeren ,wij gedaan en hadden bedacht dat noi toch gezelliger was. denk erom niet alle pieren in puket zijn vrijdag middag open moslim dag van gebed.wij zijn uiteindelijk een dag of 10 gebleven .veel succes en plezier naar thailand, ps boottocht langs krabi eilanden is een aanrader erg mooi.>>>