Niet toeristisch eiland in Thailand ?

hallo iedereen,tegen het einde van het jaar zou ik op reis willen gaan naar thailand met een vriendin,we zouden graag enkele eilanden bezoeken .mijn vraag was nu als er iemand tips heeft welk het mooiste niet toeristische eiland is om naartoe te gaan,we hebben al veel gehoord over phuket en koh samui (dat het heel toeristisch en duur is)en zouden naar een eiland willen gaan waar het nog niet te duur en nog niet te druk is.alvast bedankt voor jullie reacties.

Wat bedoel je met niet te druk? Geen sterveling te bekennen en enkel wat locals? Of niet zo druk als in Phuket/Samui? Maar dat er wel wat te beleven valt.

Hallo,

Niet toeristisch kun je al bijna gaan vergeten als je meerdere eilanden wil gaan bezoeken. Koh Tao is kleiner en daardoor rustiger maar is gericht op het duiken. Phi Phi is ook leuk maar ook toeristisch.

ligt ook nog wanneer je gaat in dec rond kerst is het overal druk maar kom je in sept oct dan is het een stuk rustiger.
niet toeristisch bestaat bijna niet op de eilanden en zker die in de LP staan zijn toeristisch

Hi,
Wij zijn ook op zoek naar dat soort eilanden.
Ik heb net op het forum gelezen dat Pra Nang vrij rustig is, maar ik kan via google maps dit niet vinden.Misschien schrijf ik het verkeerd ofzo, moet er nog even op googlen.
Ko Ping Kan en Ko lanta zijn naar wat ik gelezen heb ook minder toeristisch.
Maar ja, het is natuurlijk allemaal afwachten als we er eenmaal zijn.
Heb jij verder nog goede tips gekregen?

Groeten Corina

Ben verleden week nog in Koh Samet geweest,ongeveer 2uur rijden van Bangkok.
Het is wel een klein eiland,goed om voor een paar dagen daar te vertoeven.
Plus het is niet zo toeristisch dan koh samui of ko tao.
De stranden waren in de week wel lekker verlaten,qua entertainment is het wel niet veel soeps;buiten de paar bars die daar aanwezig zijn.
Maar je kunt overdag dit schitterend eiland verkennen met de motorfiets voor slechts 100bath,s’avonds kan men lekker dineren aan het strand.

1 like

Koh Lipe.

als je in deze periode komt naar samui.
is het niet toeristiche.
er is hier geen kip te bekennen nu.
dan heb je het eiland haast voor jezelf.
en een eiland is altijd veel duurder .
dan op het vaste land.
sucses met zoeken.
en alvast een hele goede reis

1 like

Wij zijn een paar weken geleden op Koh Phangan geweest. Het is heel erg afhankelijk van het seizoen of het veel toeristen zijn of niet. In september waren er ook weinig toeristen op Phangan, dit betekende echter ook meteen dat veel restaurantjes dicht waren en dat er eigenlijk niets te beleven was. We wilden graag duiken, maar dat ging steeds niet door, want er was niemand anders die mee wilde.
Een niet toerische eiland is mooi, maar houd met zulke dingen dus wel rekening.

1 like

Wij hebben in ieder geval heel erg genoten van Ko Phagnan in september. Wij zijn ook helemaal geen zon zee strand-mensen, maar hier vindt je veel meer dan dat alleen. Brommerke huren en op t gemak wat gaan rondtuffen, dan vindt je meer dan genoeg dingen om te zien, doen, eten…
Als je de party-stranden van Haad-rin een beetje ontwijkt is dit eiland heerlijk relax en is het toerisme niet storend.
Eilanden zijn vaak afhankelijk van import van het vaste land, dus zijn ze inderdaad vaak wel iets duurder. Maar (op Ko phagnan iig) nog steeds zeer redelijk.

Grts,

Jelle

Restaurantjes dicht? hebben wij niets van gemerkt, maar het eiland is natuurlijk redelijk groot, dus dat hing misschien wat af van plaats tot plaats.

Als ik alleen al terug denk aan het heerlijke eten op het strand :drool::drool: Is helemaal leuk hoor alles verlicht en zeker met ze 2e :nod: