Morgen vertrek ik voor het laatste gedeelte van mijn reis nog twee weken naar Thailand. Ik ga vanuit Pakse (Laos) de grens over naar Ubon Rathantari. Vanuit hier wil ik naar Khao Yai Nationaal park en dan naar Kanchnaburi. Vanuit daar wil ik dan naar een eiland gaan. Mijn vraag aan jullie is welk eiland in Thailand jullie mij zouden kunnen aanraden? Ik wil naar een eiland dat mooi is, niet te toerisrtisch, niet te duur (en mis een wat meer alternatiever publiek). En binnen een dag vanuit Kanchanaburi over land bereikbaar is.
Ik heb zelf al wel iets gelezen en Ko Phi Phi en Phuket ljiken me te toeristisch? En misschien is Ko Samai wel iets? Maar misschien hebben jullie een ander idee?
Ko Pa Ngan is zeer mooi en heeft een wat meer alternatief publiek, mits je van het strand Haad Rin wegblijft. Het strand rond Baan Si Thanu heeft bijvoorbeeld een heerlijk rustige reggae-vibe.
Super bedankt voor je antwoord.
En zou jij ongeveer 6 dagen alleen in Ko Pha Ngan verblijven of toch nog ff gaan kijken op Ko Tao of Ko Samui? En weet je toevallig verder of dat ik vanuit Kanchanburi het beste naar Surat Thani kan reizen en vanuit daar door naar Don Sak om via hier op het eiland te komen? Ik neem namelijk aan dat je vanuit Kanchanaburi niet meteen naar Don Sat kan reizen om daar over te steken?
Persoonlijk zou ik gewoon 6 dagen op Pa Ngan blijven, je kan van hier uit perfect daguitstapjes doen, vb. snorkelen of een bezoekje aan het marine park. Ik ben nog niet op Tao of Samui gewest, dus daar kan ik je niets over zeggen.
Eerst naar Bkk, daar de trein verder naar surat Thani. Er bestaan combi-tickets trein-boot. Je kan deze verkrijgen bij het stationsloket in Bkk. (Misschien ook wel al in Kanchanaburi)
Laat je in het station zeker niet verleiden door de pushers van bus-boot tickets. Overpriced en oncomfortabel. Nachttrein is wel de leukste optie. Tenzij je vliegt, natuurlijk.
Super bedankt weer Jelle!!
En raar ja dat je inderdaad eerst weer terug naar Bangkok moet reizen. Dit soort onlogische dingen wist ik nog niet. Het is dan ook mijn eerste reis (en nog wel alleen) buiten Europa en wat hulp van ervaren reizigers kan ik dan ook wel gebruiken. En deze site is hier ten slotte toch voor…