Een vakantie met iets extra's?

Hi!
Ik ben van plan om half februari voor 7/8 weken naar NZ te reizen. Ik ben nog nooit alleen op reis geweest en vind het suuuuper spannend, maar het lijkt me een mooie manier om voor mezelf wat dingetjes af te sluiten, een stukje onzekerheid aan de kant te zetten, en in een land als NZ een ervaring op te doen die ik niet snel zal vergeten.

Ik denk dat Stray voor mij de beste optie is om ter plaatste een hoop van het land te kunnen zien aangezien een auto of camper huren nog al prijzig is voor 1 persoon.

Nu lijkt het me heel gaaf om iets achter te kunnen laten daar. Daarmee bedoel ik dat ik niet alleen maar heb mogen genieten van het mooie land maar dat ik ook iets heb kunnen betekenen/bijdragen aan het land.

Het wordt dus geen werkvakantie, maar het lijkt me gaaf om bijvoorbeeld 1/2 weken mee te lopen met een stichting/bedrijf/natuurpark of wat voor activiteit dan ook, waar ik wat van kan leren of waarmee ik bij kan dragen aan iets moois.

Een beetje vage omschrijving misschien hihi maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel, iets om een extra dimensie aan mijn reis te geven?
Wat zouden jullie zelf leuk/bijzonder vinden?
Het is voor mij erg lastig om er een iets duidelijker beeld bij te hebben aangezien ik het land niet ken, er ook geen mensen ken, ik heb dus geen uitgangspunt van wat de mogelijkheden hier in zijn, maar misschien kan iemand mij hier van een suggestie voorzien?

Zowieso word alle hulp gewaardeerd en als je andere tips hebt zijn die altijd welkom!Het lijkt me bovendien ook gewoon erg leuk om te horen van mensen die ook (in die periode) van plan zijn om naar NZ te gaan of er zijn geweest.

Ik ben trouwens 28, en meisje :wink:
:dag:

Wat een heerlijke plannen! Nieuw-Zeeland is een prima land voor een eerste reiservaring, die van mij was zo goed, dat ik er nog weer een tweede keer terug ben geweest. :slight_smile:

Je wilt geen werkvakantie, maar toch iets lokaals beleven… Via organisaties als WOOFF en Helpexchange kun je tegen kost en inwoning op bijzondere plekken terecht. Helaas zijn de bijzondere plekken (zoals met het Department of Conservation meehelpen met de kiwi’s) wel snel vergeven, want er is veel vraag naar, maar als je geluk hebt… Dan werk je wel tegen kost en inwoning, dus het scheelt ook nog iets op je budget.