Een touristguide met een license is zijn geld meer dan waard!

[ATTACH=CONFIG]80646[/ATTACH]

Is daar een overzicht van?

Een gedeeltelijke lijst staat hier

http://srilanka.travel/index.php?route=travel/guide

omdat er een paar verschillende organisaties zijn. Lijkt wel Polder-verzuiling :wink:

<Erik> & [Sandya]

Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om twee mensen mee te geven voor een rondreis, eentje die rijdt en de ander verteld over zijn vaderland.
Het maakt het allemaal ook nog duurder, wij als reis organisatie hebben goede geklasseerde chauffeurs die tevens ook gids zijn.
Alle chauffeurs hebben een geregistreerde licentie net zoals de organisatie/reisburo, hierdoor ben je er zeker van dat alles ook klopt en dat je niet besodemieterd wordt.
Groeten Jan Kerkhofs

a) Ik lees nergens dat geadviseerd wordt om een tour guide te sturen naast de chauffeur, het kan heel goed een combinatie in één persoon zijn.
b) Alle verdere zinnen in je repliek zijn sluikreclame, en al je dat herhaalt dan krijg je bonje met mij. Zie andere draad. Nergens hier wordt gevraagd om reclame of info over saytours dus dit is gewoon slechte anti-reclame voor je vermogen om je aan (forum- maar ook andere) regels te houden :frowning:

<Erik>

Het gaat er helemaal niet om dat er een tweede persoon in de auto zit. Dat is een onzin argument om te kiezen voor een tourguide zonder license. Alleen bij grote groepen, in een grote bus dus, is de tweede man relevant. Kleine groepen reizen met de licensed Chauffer Tourist Guide. Deze mensen zijn overigens herkenbaar aan hun pasje en worden regelmatig, volgens mij zelfs jaarlijks, getoetst op hun kennis van het land. Bovendien zijn al die anderen gewoon illegaal bezig.

Mooi dat we het eens zijn. Echter wel een nuance: die anderen zijn zeker niet illegaal bezig, ze leveren alleen minder kwaliteit (hopelijk tegen lagere prijs :wink: en gaan ook niet met je mee binnen bij de attracties. Hier

staat een aardig overzicht van de 3 niveau’s die kunnen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Klopt natuurlijk. Ik bedoelde illegaal in de zin dat sommigen zich uitgeven als zijnde licensed tourist guide. Beetje onduidelijk geformuleerd, realiseer ik me nu.

Ik reis al 14 jaar met Andrew Silva…een zeer betrouwbare taxichauffeur die je de mooiste plekjes laat zien voor een mooie prijs en goud eerlijk is! Hij heeft mijn familie gevonden en niet alleen voor mij. Zijn taxi standplaats is in het centrum van Negombo en hier een link naar zijn facebook.

Beste mensen,
Om het onderwerp niet te bevuilen van andere reacties,heb ik de overige berichten samengebundeld met als titel "Discussie : over spamberichten al dan niet toegelaten hier op wereldwijzer ! " die je kan vinden in het wereldwijzer reiscafe !
Off-topic berichten die niet over het onderwerp gaan worden onmiddelijk verwijderd,hetzij door de Forum beheerder of door een Admin medewerker !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam Forum Admin.