Beste Redactie en Jurjenb, Telkens als ik een posting maak en ik verstuurd het, moet ik daarna altijd mijn wwzblad verschuiven(van rechts naar lings)Ligt deze fout aan mij zelf?Dit probleem heb ik niet op het nieuwe systeem dat kortelings in werking is.gegroet:georgessiam.:chin:
Hoi Georges,
Op de één of andere manier kom jij toch altijd weer met problemen, waarvan ik achter mijn oren moet krabben.
Wat bedoel je met een ‘WWZ-blad’ (ik snap dat WWZ naar Wereldwijzer verwijst). Is dit het tabblad van je browser of is er iets in de webpagina?
Het nieuwe systeem dat je aanhaalt, bedoel je daarmee de nieuwe lay-out (versie 7)?
Zou je eventueel ook door willen geven met welke browser je werkt (FireFox, Internet Explorer, Opera, Netscape, Safari…) en welke versie? Dan kunnen we ook wat testen.
Groeten,
Jurjen
Jou een beetje aan het werk zetten Hé Jurjen!ha ha ha !Ik ben zelf geen computerfreak,maar altijd als ik een reactie plaatst en het is geplaatst dan verschuifd mijn paginablad altijd naar rechts,dus moet ik dat elke keer corrigeren om de pagina terug opzijn plaatst te zetten.
De problemen zijn begonnen toen ik idd ff aan het surfen was op versie7.Ik werk met “Internet Explorer 7”!! Ik hoop dat je er een beetje aan uit kunt Jurjen?Btw:Niet teveel krabben achter je oren hé Jurjen.
Georges.
Hallo Georges,
Helaas heb ik geen Windows7-computer tot mijn beschikking en onder de combinatie Vista-IE7 krijg ik deze fout niet.
Hobbymatig sta ik met één voet ook in de computerwereld, daar heb ik vaker klachten gelezen over kinderziekten van de combinatie Windows7-IE7. Er zijn namelijk internationale afspraken gemaakt over programmeertalen voor het bouwen van webpagina’s, zodat wereldwijd iedereen weet waar hij aan toe is en overal de webpagina’s op dezelfde manier worden weergegeven. Helaas is Microsoft de enige software-ontwikkelaar die deze afspraken negeert (wat een enorme frustratie is voor websitebouwers). In Internet Explorer 8 hebben ze hier eindelijk verbetering in gebracht door meer codes op dezelfde manier te interpreteren, maar IE8 is nog niet beschikbaar voor Windows7.
De opties zijn dus beperkt:
- accepteer dat IE7 de pagina’s niet goed weergeeft en sta op de uitkijk voor updates;
- download en installeer een browser die wel alles correct weergeeft. Zelf gebruik ik FireFox (ik kan niet meer zonder) en ik hoor ook goede verhalen over Google Chrome.
Sorry dat ik geen beter antwoord voor je klaar heb, maar zo liggen de feiten.
Succes ermee!
Jurjen