maar ik heb de indruk dat de toegang tot de wereldwijzer bijzonder traag is de laatste dagen
ik moet soms een minuut of langer wachten om een pagina binnen te krijgen
met 1,5 Mb download-capaciteit zou dit normaal niet het geval mogen zijn
ik heb geen probleem met andere sites
configuratie hier is een acer 8920 met win7 64 en browser chrome
wat ik recent veranderde is de antivirus avira vervangen door AVG (dat in zovele tests, sites en magazines geprezen wordt …)
ik durf niet zeggen dat het sedert dat moment trager is, heb dat nu niet in die mate bij gehouden
misschien zijn er andere gebruikers die hetzelfde vertragingsverschijnsel hebben, is de webmaster op de hoogte van problemen ?
Ik heb zelf nergens last van…Wereldwijzer doet het prima hier. Ik heb je topic even verplaatst naar intranet discussie, zodat anderen ook kunnen reageren.
het kan natuurlijk altijd zijn dat het lokaal probleem is …
ik ga morgen eens op enkele andere pc’s proberen
voorlopig blijft het duren
en dit is bijzonder lastig
zeker als je op deze manier een forum moet beheren …
is alsof ik met een analoog 56k modempje aan de gang ben …
goed om weten dat het geen algemeen probleem lijkt te zijn
kan ik verder lokaal proberen een oplossing te vinden
Ik kan mij herinneren dat ik ook eens problemen had, die te maken hadden met mijn antivirus (slechte update en wilde ineens te traag mijn internetverkeer controleren). Misschien kun je daarmee aan de gang?
ondertussen ook op een andere pc geprobeerd
het betreft ook een win7, basic netbook configuratie, met een ander antivirus programma … geen doen aan het blijft verschrikkelijk traag
zelfde resultaat dus
heb eveneens enkele alternatieve dns servers geprobeerd (waaronder zelfs een nederlandse), echter zonder succes …
wat kan ik nog meer doen ?
het pobleem doet zich uitsluitend en alleen op de wereldwijzersite voor
iemand suggesties ?
Andere Nederlandse sites hebben geen problemen met laden?
In ons hostal hebben we WiFi en als er zeg maar meer dan 6 personen gebruik van maken dan wordt alles ook zo traag als stroop. Maar dan wel ALLE sites natuurlijk, niet specifieke sites…
En als je een wat publiek WiFi hebt, dan loop je ook een grote kans dat je een hele hoop buren hebt die meesurfen op jou signaal (Zelf ervaring mee gehad :mad:). Dit kan eenvoudig opgelost worden door het password te wijzigen van het WEP of WPA encryptie
Meestal kun je inloggen in de router en een lijst zien van wie er allemaal op het WiFi hangen, in mijn geval is dat gewoon naar http://192.168.1.254 surfen. Ook kun je op die manier het password wijzigen en knikker je iedereen er automatisch uit…
nee hier is geen webcafe of iets dergelijks, puur privé (en afgeschermd tegen wardrivers)
heb een download 15mb en 1mb up
alles gaat vlug (filmpje binnenhalen op kwartuurtje)
en ik werk meestal alleen
soms gaat mn dame even met een andere pc online maar dat heeft niks met downloaden te maken
heb je suggesties van andere nederlandse sites bekeken en daar lijkt alles ook normaal te gaan, alleen de wereldwijzer schept me problemen sedert een dag of 5 nu
doe ik dagelijks op het eind van de dag
alle cookies, en zelfs de flashcookies (waar weinigen blijken bij stil te staan EN die de browsers blijkbaar zelf niet beschouwen als cookies aangezien zij bij een history erase rustig blijven staan)