Een politiestaat !

In Singapore kun je niet doen wat je wilt; bijvoorbeeld :

• toilet niet doortrekken kost 85 euro aan boete;
  • eten en drinken in het openbaar levert de stad 290 euro / persoon;
  • oversteken buiten zebrapad kost je 290 euro;
  • papiertje/sigarettenpeuk op de grond gooien maak je tussen 290 en 580 euro lichter ALS de eerste keer is; de tweede keer is een beetje duurder: 1160 euro+taakstraf;
  • roken in openbare ruimtes brengt 580 euro naar de schatkist;
  • als je denkt dat je met alles in orde zijn maar je bent in bezit van een kleine illegaal gebrande cd’s, dit kan je 580 euro kosten;
  • je blijft wat langer dan je visa toelaat (want wie controleer het?), awel hier zijn ze wat “mild” met je: stokslagen ! maar geen boete;
  • drugsgebruik vinden ze ook niet goed voor je gezondheid en daarvoor krijg je gratis max. 10 jaar cel;
  • als je stout bent en je begint “big business”(drugssmokkel), “I’m sorry”, …doodstraf.
    Kort en bondig !

Bron : “Columbus magazine”, najaar 2011www.columbusmagazine.nl

Dat is behoorlijk extreem daar, ik wist dat ze daar heel streng zijn maar dat het zo erg is… Dat zijn dan ook landen waar ik niet graag heen ga. Het probleem is dat je heel erg op je hoede moet zijn dat je niet iets “verkeerds” doet, vooral dingen die je bij ons gewoon standaard wel doet zoals naast het zebrapad oversteken of door rood lopen.

Buiten het niet doortrekken van een toilet en eten en drinken in de stad en de stokslagen,ben ik het met alle punten eens wat betreft de regeltjes"het doen en laten in Singapore"!
Zouden ze ook in Nederland en Belgie moeten invoeren,als je weet dat er per jaar tonnen zwerfvuil wordt achtergelaten in één of ander bos,door de mensen dan kan men ze niet genoeg bestraffen met een geldboete!
Een schone wereld begint bij jezelf!

Daar ben ik het ook mee eens

Ik neem aan dat je een handboek uitgereikt krijgt als je Singapore inkomt?!

:chin:

Je leert alles van zelf, na n…talen boetes die je aan je hoofd geslingerd krijgt:) !