Tips Singapore

Ik ga in augustus een paar dagen (3) naar Singapore .
Wie heeft leuke tips. Een leuk hotel , bezienswaardigheden enz .Dit is voor mij de eerste keer Singapore.
Groeten Bert:smile:

Hoi Bert,

Een van mijn hoogtepunten in Singapore is de Zoo. Echt een topper, de beessies zitten niet achter tralies, maar in een ruim vertrek wat zoveel mogelijk lijkt op hun persoonlijke leefomgeving. Hoewel dit er toe leidt dat je net wat verder van de beesten af staat, zie je ze toch beter.

Verder is de omging van de Merlion leuk. Je kan bij Boat Quay en Clark Quay zowel langs de rivier lopen, als een boottochtje nemen. Ook de oude koloniale gebouwen net ten noorden van dit gebied zijn een bezoekje waard. Al wandelend passeer je bovendien vele wolkenkrabbers.

Shoppen kan goed bij Orchard Road. Let wel op, niet alles is goedkoper dan bij ons. Je kan echter wel afdingen in de kleinere winkels.

Ikzelf vond de drukte en levendigheid van China town en met name Little India ook geweldig. Zoveel geuren en kleuren!

Singapore hoeft niet duur te zijn (als je niet rookt en niet drinkt). In de vele food courts kun je voor een paar euro eten. Hotels heb je vanaf 25 euro voor een kamer per nacht, maar verwacht niet te veel luze voor dat bedrag. Ikzelf ben wel te spreken over het Cactus Hotel (staat in de LP).

Voor meer info en foto’s raad ik je aan een kijkje op mijn website te nemen.

Groet,

Jenny

http://www.ikreis.net

Hallo Bert,

Zoals Jennie al zei is de ZOO een echte aanrader! Je kan hier ook een night safari maken.

Wat wij ook erg leuk vonden was Sentosa Island. Erg toeristisch, maar ook erg leuk om te zien. Ga er met de kabelbaan naartoe en je hebt een heel mooi uitzicht over de havens van Singapore. De onderwaterwereld is ook leuk. Tis allemaal niet zo heel erg groot, maar echt duur is het ook niet.

Je kan je in Singapore heel gemakkelijk verplaatsen met het openbaar vervoer. Voor een vast bedrag kun je een hele dag gebruik maken van de Hop on - Hop off bus. Die rijdt vaste rondjes door Singapore en je kan overal op- of uitstappen.

Iets wat je volgens mij absoluut moet doen is eten bij de Satay Club en in China Town. De Satay Club is te vinden in Clark Quay. En in China Town zitten zoveel restaurantjes waar je heerlijk kan eten. In Clark Quay zit ook een koffie café aan het water waar ze heerlijke koffie’s en ook ijs verkopen. Er zit een brouwerij van Brewster (geloof ik), waar ze gigantische hamburgers verkopen, voor als je eens geen zin hebt in Sateh of Noodles.

Singapore is een hele leuke bestemming waar voor iedereen wel iets te vinden is. Ik weet zeker dat je vol verhalen en goede herinneringen terug in Nederland komt.

Je zal je verbazen over de grote hoeveelheid taxi’s die er rijden.

Wij vonden Singapore een geweldige stad. Heel byzonder omdat er zoveel mensen op zo’n klein stukje wonen. Wij hadden een hotel aan de Singapore river in Clark Quay en een fantastisch uitzicht op de rivier en de skyline van Singapore. Geeft een heel byzonder gevoel als je in de tuin bij het zwembad ligt en op zo’n mega skyline van zo’n metropool uitkijkt.
Wij zullen ons (korte) bezoek aan Singapore niet snel vergeten en zeer zeker weer gaan als we de kans krijgen.

Heel veel plezier in Singapore.
Monique

Hoi Bert,
Ik ga zelf naar Singapore begin juli en heb een kamer geboekt in het New 7th Story Hotel. Geef de naam in bij Google en je vindt hun website.
Authentiek, gezellig en betaalbaar!
Veel plezier!

Singapore is echt fantastisch !
In de eerdere reactie’s staan inderdaad hele leuke dingen om te zien en te doen. Ik zou daar zeker de Singapore flyer nog aan toevoegen en zo’n rondvaart door de kanalen van Singapore bij avond is bijna een must to do.
Heel veel plezier,

Harry

Veel meer info en foto’s op mijn website www.harry-janny.nl

:wereld:

mooie foto´s van Singapore harry! vooral de avond foto´s vind ik erg mooi.
Inderdaad een prachtige stad en als uitstapje zou ik zeker voor sentosa kiezen.
Als je wat langer verblijft dan is eventueel een paar dagen naar Batam of Bintam ook een optie. Eventjes met de boot naar Indonesië :vak02:

Frank

Ik heb recent al mijn ervaringen in een nieuwe website over Singapore verwerkt; inclusief veel foto’s en video’s (die ben ik er nu op aan het zetten). Ik vind persoonlijk Jurong Bird Park een van de leukste attracties (ondanks diverse trips naar de jungles in omringgende landen :)). Jurong is leuk, gezellig en ik vind die Lori kooi helemaal te gek :).

Verder is het een stad om gewoon lekker met de ‘flow’ mee te bewegen…leef zoals de local leeft…heerlijk genieten want jij hoeft niet 12 uur per dag te werken :).

De zalmsalade bij de Coffee Coinnoiseur is fantastisch !! :slight_smile: