Singapore in 2 dagen, wat zijn echte aanraders!!

Hallo,

Ik ga eind maart naar sumatra en papoea, maar als tussenstop 2 dagen in singapore.

Wat zijn nou de ’ you have must seen’ plekken van Singapore? 2 dagen de tijd, waarin ik leuke dingen wil zien, trekpleisters zien maar ook gewoon lekker op de plekken komen waar locals hun ding doen. En heerlijk eten natuurlijk!

Wie heeft er tips voor me?

thanx

Ik kan helaas niet antwoorden, maar zit wel met dezelfde vraag :slight_smile:

Heel veel te doen in Singapore!

• Botanische tuin, prachtig park, ook een hele mooie orchideentuin, als je daavan houdt, kost wel 5 dollar entree. park is gratis.
  • Marina Bay Sands hotel. heel mooi uitzicht vanaf de rooftop vooral 's avonds, kost wel 20 dollar om erop te mogen gaan. maar je kan er sowieso heengaan om langs de boulevard te lopen, met mooi zicht op de skyline.
  • Little India op zondagmiddag
  • Arab street, leuke barretjes, vooral Blue jazz cafe
  • Chinatown, footmassage, is een must! :slight_smile:
  • eten in een hawker centre. allemaal prima, maar Newton circus is een leuke. probeer de satey! Of naar La Pau Sat in het cbd, is ook super leuk. ook een groot hawker centre outdoors met alleen maar satey.
  • Geylang is de oudste wijk van S’pore, zelf hoeren zijn hier ;). 's avonds is het meest levendig met heel veel eetgelegenheden
  • Shoppen op orchard road
  • Voor hele mooie peranakan huizen: zijstraatje orchard road: Emerald Hill t.o. metrostration somerset. ook hele leuke barretjes daar, maar als je iets verder doorloopt ook prachtige huizen

als je nog meer wilt weten…! ik heb er gewoond…

Thx!

Ik kwam zelf deze website tegen, vond ik ook nog wel een interessant overzicht:

http://singapore.reisvormen.nl/attracties-singapore.htm

Ik hoop dat ik nog op tijd reageer voor je vakantie.

Ik ben net terug uit Singapore. Zelf heb ik er vijf lange dagen gemaakt. De hoogtepunten wat mij betreft:
-Botanische tuinen
-Marina Bay Sands. Prachtig uitzicht. Normaal kun je alleen op het oostelijke puntje komen. Maar 's morgens om 10 uur en ik dacht 's middags om 2 of 3 uur is er een gratis begeleide tour van 15 minuten naar de rest van het dek. Je komt dan langs het zwembad, bar en park op het dak. Fantastisch om te zien!
-Chinatown: Buddha Tooth Relict Temple, Pagoda street met de vele winkeltjes.
-Bugis street: souveniers and streetfood.
-Sentosa: parken, strand, restaurants, attracties, voorstellingen. Ook leuk voor een kort bezoek in de avond.
-Als je mooie foto’s van de skyline wilt maken: Marina Barrage

ook mijn hoogtepunten waren:

-Botanische tuinen
-Marina bay Sands hotel met het uitzicht vanaf het dak.
-Chinatown in de avond
-Orchard road, de vele malls en verder nog de mall Funan Digitallife.

andere opties zijn nog de dierentuin met de night safari en Sentosa.

Gr. Frank