Must see's in Singapore?

Hi,

Wij gaan in juni naar Maleisie en willen vanuit Johor Bahru 1 dag naar Singapore om de stad te verkennen.

Wat zijn in Singapore de must see’s en is dit in 1 dag te doen of moeten we er toch langer voor uittrekken?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Groeten,
Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Hoi,

Wij hebben er 4 dagen gezeten en hadden er nog wel langer kunnen blijven.

Aantal dingen die wij hebben gedaan.
Dierentuin
Botanic gardens
Sentosa island
China town
Orchaod road
Boot tocht
Bukit park
En ik kan nog wel even door gaan.

Als je echt maar 1 dag hebt (en er dus niet overnacht) zou ik het houden bij het centrum, of Singapore maar helemaal skippen. De stad is leuk genoeg om er in ieder geval enkele dagen te verblijven. Je hebt er zat leuke attracties, hoewel dus lekker slenteren door het centrum (je reist makkelijk rond met de metro) ook al erg leuk is om de lokale sfeer op te snuiven. Ik kom er regelmatig; en blijf het altijd een erg leuke stad vinden (vooral Bugis/Bencoolen, Lavender en CBD)…shoppen langs Orchard Road is ook leuk :slight_smile:

Heb veel tijd gestoken in een handige site over Singapore, misschien hebben jullie er wat aan:

Hi Ilya (denk ik),

We zijn er inmiddels vorig jaar geweest en zijn er 2 dagen geweest en erg naar ons zin gehad :slight_smile:

Thanks voor je reactie iig!

Gr. Sander

My bad…dacht dat het een recent bericht was :)…

Wel leuk om te horen dat het beviel :slight_smile:

Hoi!

Is één van jullie ook in het Marina Bay Sands geweest? Sinds wij de bouw er van zagen bij Extreme Engineering (Discovery Channel) staat een bezoekje op onze wensenlijst. Maar we kunnen er nog weinig info over vinden. In de LP staat het nog niet vermeld, op de site staan alleen tours, terwijl 3OpReis er laatst was en daar werd vermeld dat je voor ongeveer €16 het zwembad in kan… Wie kan mij vertellen hoe en wat? Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groetjes

Ben er inderdaad geweest. Ik weet niet beter dan dat het duidelijk wordt aangegeven dat alleen gasten van het hotel in het zwembad mogen. Toen het net geopend was, mochten de bezoekers alleen naar een uitkijkpunt waar je o.a. zicht op het zwembad had. Of het nu tegen betaling wel mogelijk is weet ik niet. De attractie is leuk, maar ga niet in het weekend want dan staat er een enorme rij. Hoe vroeger in de ochtend, des te rustiger het er is. Ook kun je nu naar de Gardens at the Bay; erg mooi.

Nog een tip; je kunt ook naar een restaurant. Ze hebben er een lunchset die volgens mij redelijk betaalbaar is (50 SGD?). Je hebt dan ook prachtig uitzicht; maar op een minder-toeristische wijze. Het is wel een vrij luxe restaurant, dus moet je er dan wel een beetje gepast bijlopen :slight_smile:

1 like

Ik ben er vorig jaar geweest en toen kon je niet het zwembad in. Was alleen voor gasten van het hotel, maar het is zeker de moeite waard om naar het observation deck te gaan. Prachtig uitzicht over de skyline!

1 like

Bedankt allebei, ik denk dat we er in elk geval heen gaan voor het uitzicht, met onze bikini/zwembroek in de tas en dan zien we wel…

  • Singapore flyer
  • Marina Bay hotel
  • De grote buddha tempel in Chinatown
1 like

oh en je komt NO WAY in het zwembad… Voor elke deur staat een mannetje.
Helaas…

Inderdaad alleen op het gedeelte voor het uitzicht kom je maar. Het zwembad is er voor de hotelgasten.

Ook van de overkant van Marina Bay Sands is een prachtig punt om dit hotel te bewonderen bij de Merlion, zeker in de avond.

Gr. Frank

Nog een toffe aanrader, als je de stad even beu bent, is het Mac Ritchie reservaat in het midden van het eiland. Veel groen (een ongewoon zicht in Singapore) en vooral toffe dieren te zien die er vrij rondlopen zoals kleine aapjes en varanen.

Ook de Chinese gardens, met de vele bruggetjes en beelden, is een toffe stop op de metro!

Marina bay omgeving, zeker rond de avond met de verlichting. Combinatie van Marina Sand Bay, Gardens by the bay-park me de 2 conservatoria, Artmuseum en Helixbridge. Als architectuur je interesseert ben je wel even zoet in Singapore :slight_smile: