Ik ben op het moment in BKK waar het zoals altijd heel leuk is om te zijn… ben ook al een weekje naar koh chang geweest uiteraard…, even die bleke farang look weg halen :vak02:…
Maar nu ga ik donderdag voor een paar dagen met de bus naar Kuala Lumpur… En dacht zo, aangezien ik al zo’n 30uur in de bus moet zitten daarvoor (stop eerst bij hat yai dus miss een paar dagen langkawi eerst) is het misschien ook wel de moeite waard om even een paar dagen in Singapore te kijken. Maar het probleem was dat ik in de enige lonely planet die ik mee heb over zuid-oost azie niet heel veel info kon vinden voor bagpackers etc. wat dan de echt hotspots zeg maar zijn…
En ook weet ik niet of de stad wel de moeite waard is zoiets als BKK of KL of die richting. Ik weet er dus helemaal niets over, maar bedacht vandaag ineens dat dat misschien wel mooi was om ook eens gezien te hebben als ik toch in de buurt ben…
Als je afwisseling wilt vergeleken met KL, ja doen! Is écht anders op een aantal fronten, o.a. door de gedwongen schone poets-uitstraling met dan toch weer een paar buurten die er lekker vanaf wijken. Zoals ‘Little India’, daar heb je ook goede kans op backpackers-hostels. Eten bij de hawkers en food courts is goed betaalbaar, gewone restaurants en hotels neigen naar 2 x de Maleisische prijs dus beetje buiten bereik.
eerlijk gezegd blijkt uit je relaas niet dat je die reisgids erg goed kan lezen: de trein is vanaf hier=BKK toch echt de betere keus-tot Butterworth/opposite Penang, of overstap in HYai op de nighttrain direkt naar KUL. En volg. week vleg ik met airasia BKK-KUL-reotur slim geboekt voor 32 euries.
Als je die kaart eens goed had bekeken-SIN ligt op het zuidelijkste tipje van Malaysia. Het zonder meer de duurste stad in deze regio. Het is westers-efficient, schoon en alles werkt er. Mensen gaan er vooral heen om te sjoppen-maar die glamour van taxfree heeft voor ons als EU nog amper wat te betekenen. Je kan per trein (3/4/dag)< bus (elke 30 min) in zo’n 6 of 4 uur (bus via jalan tol=expressway) tot de grensplaats JB= Johore Baru, vanaf KUL. Er is onderweg niks te zien-dus je kan ook de nachttrein evt, nemen.
OP overbekende sites-die een simpele google zo uitspuugt- als hostelworld, hostelbookers, hostelz-vind je die slaapplekken bij de vleet-en kan je nog rangschikken op prijs, review/rating, wijk etc.
Als je niet het hele stuk terug naar hier overland wilt doen: op sites als whichbudget of flybudget vind je alle low-cost airlines-er zijn er zat tussen SIN en BKK-zoals alweer airasia, Tigerair, Valuejet/Jetstar, etc.
WARNING: als je zo STOM bent gewest hier rond Khao Sarn die bus naar port Samui/Surat en dan zognmd minibus aansluiting naar HYai-KUL te boeken-dan geef ik je in ernstige overweging dit geld als verloren te beschouwen. Op DIE bus wordt nog steeds gejat, geklauwd en al je bagage op vindgoed doorzocht. Een flinke jongen die zegt op avonturen uit te zijn is groot genoeg naar het echte busstation te gaan en daar een kaartje voor de bus te kopen.
Singapore is zeker grappig om een paar dagen te bezoeken. De haven en de Merlion zijn 's avonds mooi verlicht, het is groots en schoon, immense malls. Ook de dierentuin is zeker de moeite.
Singapore heeft vele gezichten, Little India, China Town, en natuurlijk de Business District.
Gewoon gaan naar deze bijzondere stad en als je toevallig aankomt op Changi Airport: er zijn goede vvv’s met medewerkers die alles maar dan ook alles weten over Singapore. Advies, plattegronden e.d. nog gratis ook en ze nemen de tijd voor je.
En inderdaad ben ik ook zo slim geweest. Normaal rij ik altijd met mijn vriendin in de auto mee als we naar het zuiden gaan. Maar aangezien zij moest werken dan wou ik het eens op een andere manier doen. En ik nam de bus omdat ik nog niet overuit was of ik eerst naar langkawi zou gaan of niet… dan had ik nog even bedenktijd zie je. En dat ga ik dus nu ook doen. En ook weet ik hoe google werkt. Maar ik vroeg me meer af of jullie ook hostels oid weten die de moeite waard zijn.! Singapore ga ik echt even bekijken denk ik. Bedankt voor jullie reacties.
Singapore is zeker de moeite waar maar idd duur. En als je op vrijdag en het weekend aankomt zeker reseveren als je in Little India wilt slapen, alles zit snel vol. Langkawi is ook zeker relaxt mooi strand niet te druk en genoeg te zien en doen