Kuala Lumpur of Singapore (stad)

Aankomende zomer gaan wij 5 weken naar Indonesië. Nu heb ik het idee om wellicht nog een paar dagen voor dat we naar Indonesië verder reizen in Kuala Lumpur of Singapore te verblijven.
We willen op zaterdag aankomen en op dinsdag weer vertrekken. Dus 3 dagen.

Wij zijn niet van het winkelen, maar meer van zaken bezoekt (Malakka bijvoorbeeld)

Iemand tips?

Hoi hoi,

Lasig kiezen. KL zit qua welvaarts- en voorzieningenniveau tussen pakweg Jakarta en Sinapore in maar is dan ook beduidend goedkoper dan Singapore. Qua ervaring zit je dan weer dichter bij Jakarta, Singa is dan een duidelijker afwisseling. Qua zaken bezoeken beide ongeveer evenveel keuze naar onze smaak.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank je wel voor je antwoord Erik. Wij zijn er ondertussen al uit, het wordt KL.

Wat is doorslag gevend geweest voor deze keuze?

Tips van een bevriend stel dat in allebei de steden geweest is. Zij gaven aan dat als je wilt winkelen en veel geld kwijt wil zijn, je naar Singapore moet gaan. Voor meer cultuur en meer keus in bijvoorbeeld restaurants of barretjes Kuala Lumpur

Okay dat is hun subjectieve mening. Ben ook in beiden geweest, Singa zelfs langduriger en 4 x, en zou zeggen dat ze qua cultuur en restaurants/bars écht elkaar niet ontlopen. Singapore is dan wel 2 x zo duur als KL ja. Je zult in Singapore wel wat meer moeite moeten doen om de unieke stukjes cultuur en restaurants te vinden, ze zitten meer in volksbuurten zoals Little India en het oude Chinatown dan in het echte stadshart, maar ze zijn er ruimschoots.

Sukses in KL,

<Erik> & [Sandya]

Net zoals Erik hierboven ben ik ook in beide geweest. Singapora is over het algemeen duurder, maar als je er een beetje je best voor doet kun je zeker vergelijkbare mogelijkheden vinden. Ik durf zelfs te stellen dat er in KL, in de zgn. Golden Triangle, duurdere mogelijkheden zijn.

Maw, je bron is misschien niet de beste geweest…

Ik ben in beide meerdere keren geweest, en beide zijn anders. Singapore is grootser en gelikter, maar KL zit ook in de lift. Lekker eten kun je in beide, bij voorkeur in een foodcourt.

Gemiddeld is Singapore duurder, zeker accommodatie en alcohol. Maar ook in Singapore kun je goedkoop eten, en ook in KL kun je veel geld uitgeven.

Ach, nu de een en volgende keer de ander :wink:

Tja wat moet ik nu nog zeggen, ook wij hebben beide steden uitgebreid bekeken, maar vooral omdat wij tuinliefhebber zijn geven we de voorkeur aan Singapore met o.a de Gardens by the Bay en de botanische tuin. Verder hebben wij genoten van het prima metro net je komt werkelijk overal.http://rondreis-malaysia.jouwweb.nl/