Info: opslag sigaretten!

ff aan de mensen zeggen dat de sigaretten weeral zijn opgeslagen in Thailand,in december kosten een pakje malboro nog 65bath nu kosten ze 78bath.De bath stond verleden jaar (december 48.80 voor 1euro) nu krijg je voor 1euro slechts 44.95bath!!of in de betere wisselkantoors de koers van 45.35bath per euro!gegroet;georgessiam.:chin:

Wat een geluk dat ik niet rook :hihi:. Maar het viel me inderdaad op dat de baht weer wat aan het zakken was…

Ik heb er in oktober/november “al” 75 bht voor betaald (Marlboro) En niet bij straatstalletjes maar gewoon bij 7/11 en dat soort winkeltjes. Dus dan valt die 3 bht nog wel mee. Vind t zoiezo prijzen om van te schaterlachen! Als je dat vergelijkt met hier!!!

Maar die koers, das weer minder…maar wie weet stijgt ie weer voor oktober:D

Wie weet er hoeveel sigaretten je mag invoeren in Nederland? Zijn de controles door de douane op Schiphol scherp?

Witte

Bij mijn vorige vliegreis met swiss air betaalde ik 25euro voor een kaft sigaretten,nu heb ik bij egyptair voor een slof sigaretten(200stuks)13euro betaald!! wat een heel groot verschil is.Normaal mag je maar 1slof binnenbrengen per persoon(spreek wel van Belgie)dus eventueel aan je vrienden vragen die niet roken,om een slof weg te stoppen in de bagage!gegroet.georgessiam.

Ik rook de laatste jaren L&M in Thailand, dus die zullen nog steeds wel wat goedkoper zijn dan de Marlboro…

Witte188, je mag 200 sigaretten belastingvrij invoeren in NL, dus 1 slof sigaretten.

Wat vindt je van de prijs die ik heb betaald Dave? 13euro voor 200sigaretten(marlboro)vind het goedkoop! gegroet;georgessiam.:dag:

1 slof per persoon is toegestaan en dan moet de persoon minimaal 16 jaar oud zijn als je uit landen zoals thailand komt waar vandaan veel illegalen dingen zoals nep artikelen van bekende merken is de kans op controle altijd groter dan wanneer je bijvoorbeeld van zweden terug komt echter worden er per vlucht maar een paar koffers gekontroleerd

groet dirk :chin:

Georges, wat ben jij toch weer actief op WW tijdens je vakantie ! Kijk je uit dat je Singha niet warm wordt :slight_smile: !!

De Euro zakt, de Baht stijgt in waarde.

Mijn vriendin is naar de Haarkapper,het zal me weeral een euro kosten Dave!! we hebben met elkaar afgesproken om 11;45am belgische tijd aan het internetshop! daarna gaan we een filmpje meepikken! en is lekker eten ,want ik begin honger en dorst te krijgen!!en ja Dave,zal het nooit leren om eens een dag over te slagen(wwz)ha ha ha !gegroet;georgessiam.:dag:

200 sigaretten maar dat was al gezegt. Over de controle op Schiphol. 0,0 controle! We waren zelf heel erg verbaast. Stonden “buiten” voor dat we er erg in hadden. Maar ook al hebben we geen controle gehad, ik ga het er dit jaar niet op gokken. Ben daar echt te schijterig voor…Dus mijn man een slof en ik één. (mijn man had trouwens een slof Drum dit keer)

Tuurlijk baalden we als een stekker, maar die evt boete zou ons nog meer doen balen! Dan heb je alsnog dure sigaretten! (lees; géén sigaretten!+boete!)

En wij betaalden, €10,- voor een slof Marlboro!

Ze voeren steekproeven uit. Tot nu toe ben ik er in al die keren Thailand 1x uitgehaald om de koffer te openen, alle andere keren kon ik gewoon doorlopen.

Ik had het over de hoeveelheid baht die wij krijgen voor 1 euro Steven.

Meestal heb ik mijn tas open moeten maken, zowel op Schiphol als Düsseldorf.

Maar even een vraag terzijde; afgelopen zomer had ik op Suvarnabhumi airport een fles Black Label gekocht. Deze mocht ik van Bangkok naar Teheran wel in het vliegtuig hebben, maar na de tussenstop toen het weer boarding tijd was vertelde ze me dat ik deze fles in moest leveren. Was hier iemand geïnteresseerd in een fles whisky of zijn dat de regels?

Ik denk dat die gene geinteresseerd was in je fles whisky, want als die in een gesealde tas zat zoals ook gebeurt op Schiphol of Suvarnabhumi dan mag je die meenemen naar mijn inziens, dat zullen toch wel internationaal gestelde regels zijn. Maar hopen dat die gene dan maar flink ziek geworden is :beef:.

En qau tas/koffer openmaken ben je net zo een mazzelaar als mij 10 keer vliegen, 7 keer openmaken.

Nou Jan, gelukkig had ik hetzelfde idee als jou. Ik was toen met die meneer in discussie gegaan en nadat hij wat maatjes van hem bij zich had geroepen om me te proberen te imponeren ofzoiets werd ik uiteindelijk naar iemand anders toegestuurd nadat ik had laten weten dat ik hem niet af zou geven. Maar ook hij vertelde me dat ik hem niet mee kon nemen in het vliegtuig, en dat ik hem beter hier kon achterlaten. Weer ging ik niet akkoord en werd ik naar iemand anders toegestuurd wie ook een stuk vriendelijker was, hij heeft hem uiteindelijk ingecheckt. Wat weer een grappige situatie opleverde toen we uiteindelijk in Düsseldorf aankwamen, mijn fles kwam als eerste de bagageband oprollen en gelukkig was hij nog heel ook!

Vervelend is dat, zie je bijna je familie/vrienden weer en dan gaan ze eerst nog even je bagage overhoop halen. Alhoewel het de vorige keer alleen een scan was, ze hadden niks opengemaakt.

Het is natuurlijk wel een maatschappij uit een streng islamitisch land…misschien dat dat de reden is dat de drank ingenomen werd.

Op hun website zag ik het volgende:

Remark: Mahan Air is totally alcohol free. If you buy tax free beer, wine or spirits you must hand that over to the cabin crew before the flight leaves. After arrival at your final destination you get your purchase back.

Dat is inderdaad de reden, heb een aantal jaren geleden met Malaysian meegemaakt dat zolang we boven Saoedi-Arabisch grondgebied vlogen er geen alcoholische dranken werden geserveerd maar ik weet niet of dat nog zo is.

Theo

FF of Topic maar,

Knap vervelend voor diegene diegene die als pensionado’s of op andere manieren financieel moeten voldoen aan hun visa gekoppelde verplichtingen in Thailand…als die euro steeds zwakker wordt.