g nooit naar turkije geweest zijn ze streng aan de douane in verband met sigaretten zou er 500 willen mee nemen voor twee personen is dat mogelijk:vak02:
Wil je er 500 meenemen van Nederland naar Turkije of van Turkije naar Nederland??
Ik neem aan het laatste, dan heb je dus met de Nederlandse douane te maken, tsja, toegestaan zijn 400 sigaretten per persoon dus het is een gok die je neemt als jij bedoeld 500 sigaretten per persoon…waarbij je er rekening mee moet houden dat er op vluchten vanuit Turkije redelijk streng gecontroleerd kan worden, juist vanwege dit soort acties.
Volgens mij mag je maar 200 sigaretten per persoon invoeren!!!
Dus 1 slof.
EN ja ze zijn daar behoorlijk streng op, als je je snaaien ben je de pineut!
Oeps, je hebt gelijk, ik had niet gezien dat deze regel alleen voor EU-landen was. Het leek me al zoveel…
Voor België geld bij mijn weten deze regel:
Als ze je niet onderscheppen heb je geluk , als ze dit wel doen moet je ze afgeven of een boete betalen OF het verschil bijbetalen aan de doune hoeveel het hier kost. Idem voor merk kleding… Dus je koopt bv. een slof voor 14 euro in belgie kost deze 40 moet jij 26 betalen aan douane…
In nederland is het heel simpel(en ik gebruik even het voorbeeld dat ik van de week nog hoorde)
1 slof pp, als je er 2 hebt kost je dit ZEVENTIG euro boete…
Nou lijkt me dat je dan beter hier je sigaretjes kopen kan dus…
Succes met wel of niet teveel meenemen, maar vooral een fijne vakantie
Inderdaad… Buiten de EU gewoon 1 slof per persoon… Als je het risico wil lopen dan moet je dat doen… maar dan achteraf natuurlijk niet klagen over de hoge boetes
Voor zover ik idd weet mag je 1 slof sigaretten (200)meenemen vanuit Turkije. Ook mag je max 1 aangebroken pakje in je tas hebben en 3 in je koffer volgens mij . Dat is mij toen verteld voordat ik op vakantie ging want ik dacht eerst dat je ook 400 sigaretten mee mocht nemen .
Officieel is het 200 sigaretten. Er staat nergens dat dit een hele slof is of losse pakjes.
Dus alles erboven KUNNEN ze als teveel beschouwen en je beboeten.
Toen ik nog rookte nam ik ook zoveel mogelijk mee. Maar… als je gesnaaid wordt kost het behoorlijk
Reactie verwijderd door Hans.